Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Androido, 17 jun 2010.

1. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Självklart. Det är inte själva fokusen i sig som känns fel, men snarare som att en del pixlar flyter ihop och grejer. Jag ska experimentera lite mer imorgon och se om jag kan få bättre resultat. :)

2. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja bättre än så här får jag inte till bilderna. Tycker det blir konstiga färgvariationer vid kontraster, som skuggorna. Sedan så blir bilderna väldigt gryniga också trots dagsljus! Auto eller manuell ISO @ 100 verkar inte göra någon skillnad. Mindre upplösning verkar inte hjälpa heller.

Foton i 5MP
    http://img37.imageshack.us/i/20100701184848.jpg/
    http://img10.imageshack.us/i/20100701185046.jpg/
    http://img710.imageshack.us/i/20100701185704.jpg/

Film i originalformat från kameran.
    http://dl.dropbox.com/u/1123397/SGS_640x480.3gp 4.24MB
    http://dl.dropbox.com/u/1123397/SGS_1280x720.3gp 18.1MB

Mer nöjd med film som tidigare nämnt. Tur är väl det då jag kommer att använda filmfunktionen oftare än foto.

Last edited: 1 jul 2010
  3. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Dina bildet känns ganska utsmetade men jag måste nog pixelpeepa mina egna bilder först, kanske är det så för mig med. Har dock inte märkt av det.

4. jorewe

jorewe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Kan det inte vara bildstabilisatorn som ställer till det då? Upplevde det med en X10a som jag provade, med stabilisatorn på såg allt utsmetat ut när jag tittade på en normal (1920x1600) skärm. Utan så blev bilderna lite mer "crisp".

5. asimov

asimov Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Bestämde mig till sist för att ta Samsungs erbjudande, i värsta fall kan jag sälja den vidare löd mitt resonemang . Beställde den på måndag, den dök upp på torsdag. Så mina observationer är från provkörning över helgen.

+Makalös skärm!!! har varit ute i solen hela helgen, alltid kunnat se displayen tydligt (I vissa vinklar i direkt soljus ser man kretskortet bakom skärmen när skärmen helt mörk. Inget som stör, man tittar ju inte på en släkt skärm!)
    Surfa med webrowsern är riktigt behagligt, med pinch-zoom, stor skärm o responsiv pekskärm, så man kan svepa kors o tvärs, zooma in, osv - det känns som man är Tom Cruise i Minority Report - intuitivt!

+Blixtsnabb, har inga problem med lagg, responstider är kanon, jag sveper fram o tillbaks mellan apps, klipp o klistra text, kolla kalendern, osv - det är så här det ska vara! - telefonen blir användbar som ett redskap som hänger med ditt tempo

+Touchknapparna Home/Back är grymt bra o responsiva, gillar definitvt "Back" knappen så här istället för som en hardware knapp, då den används väldigt ofta. Har inte haft problem med att trycka dem av misstag som vissa andra har tyckt om t.ex Nexus touchknappar

+Kameran funkar bra i dunkelt ljus trots avsaknad av blixt. Man ändrar bara kameran till Night mode o se till att motivet står stilla en extra sekund. Jag saknar inte alls blixten som jag trodde jag skulle göra. I dagsljus tycker jag kameran o video inspelning är suverän (min subjektiva åsikt, jag är inget kamera proffs)- jag kan äntligen spela in något när/var som helst i bra kvalitet, det är det som jag mest nöjd med.

+Batteri tiden mycket bra - vid nått tillfälle hade mobilen varit på i ca 10 timmar, med en hel del fotograferande (30+ bilder) under dagen, några samtal, WIFI surf, och jag hade ca 70% batterinivå! Swedroid kommer säkert med ett vetenskapligt test snart, men tror nog denna mobil kan klara 2 dar mellan laddningar med "normalt" användande - att den klarar en "heldag" är jag övertygad om (tidig morgon till midnatt, plus att du sen drar en sväng på krogen till halv 3 :-)

+Högtalaren klarar spela upp på hög volym

+Smalheten gör att den känns ok i byxfickan trots storleken.

-Saknar en styrplatta eller trackball. Pilligt att få markören rätt ibland. Om det finns en virtuell styrplatta, har jag inte hittat den än?

-Sidoknapparna (volym/lås) är lite svåra att trycka. Vill man låsa tel, så kommer man åt volymen på motsatt sida o vice versa. vanesak kanske.

-Den är lite stor, men priset man betalar för stora skärmen.

-Inget fodral medföljer - Samsung borde skicka med nåt iallafall, så man inte riskerar repa den första tiden - sen kan man ju gå ut o köpa nån läderfodral osv om man vill.

Överlag är jag väldigt nöjd. Samsungs gränsnitt ovanpå Android känns OK, jag skiter i om det liknar iPhone, bara det funkar.

Nu kände jag samma sak med Galaxy i7500, så en viss försiktighet infinner sig trots den nya telefonen. Men samtidigt, efter 6+ månader med Android i fickan så vet jag vad jag vill ha för funktioner o användarkänsla från detta OS. Jag tycker Galaxy S i9000 levererar!

PS
    Nån som vill köpa en Galaxy i7500? :-)
    DS

6. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du trycker på ?123 och håller kvar där ett tag så kommer det upp virtuella piltangenter som du kan stega markören med. (detta gäller då Samsungs tangentbord, inte Swype tror jag iaf, har inte testat Swype så mycket.

7. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    I Swype kan man få upp ett liknande tangentbord om man swipar från Swype-knappen (längst ner till höger) till SYM-knappen bredvid.

Jag rekommenderar alla som använder Swype att kolla in filmerna på http://swypeinc.com/tips-tricks.html
    Finns massor bra tips där!

8. zupe

zupe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Bra länk fick massor med tips. bla hur man tar bort ord har ett par som blivit fel

9. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hej alla SGS ägare.

Har äntligen fått pengar och har bestämt mig för att beställa en SGS. Men jag har tvekat nu de sista timmarna då jag läser att GPS:en inte funkar bra och den strular, hur sant är detta? för mig kommer GPS vara viktigt då jag ska använda den som navigator i bilen. Vill gärna höra hur ni upplever GPS:en

10. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Den är rätt dålig med första firmwaren iallafall.. jag är rätt säker på att det kommer fixas i en uppdatering. Inofficiella firmwares har gjort GPS:en bättre redan nu för vissa.

Men är du väldigt angelägen om detta och kan vänta så gör det tills folk fått en bra fix på problemet. Jag behövde en GPS snarast (ska använda den ordentligt imorgon faktiskt) och primärt köpte jag ändå inte telefonen för navigering (även om det förstås kan vara behändigt att ha ibland). Sambon ska ju kunna navigera utan mig eller min Galaxy så jag köpte en Garmin Nüvi 3790T med Europakartor för dyra slantar istället , men den är snygg och tunnare än Galaxyn hahaha! :P
    Samma upplösning också, dubbelt upp mot vad de traditionella skärmarna haft de senaste åren. Touchskärm med multitouch (dock inte lika responsiv som Galaxyn.. ;) )

11. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tack för svaret, när beräknas den officiela FW komma ut? jag vill inte flasha med inofficiela och därmed förlora garantin

12. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jadu.. Spekuleras i att den kommer i sommar men ingen vet tror jag. Samsung är ju samsung..

13. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Vi har hört väldigt inofficiellt från en Samsung-anställd att planen är att få ut den denna månad. Det ska man ju dock såklart inte ta som någon garanti.

14. b9mobile

b9mobile Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Jämfört med min Desire laggar SGS mer, det är inte ovanligt med 2-4 sek fördröjning jämfört med Desire när man startat eller avslutar ett program.
    Desirens FW känns överlag snabbare och stabilare.

Ibland stängs program ner direkt när man försöker öppna det.

Underbar skärm, snäppet bättre än Desire vars skärm ju inte går av för hackor.

Storlek och vikt helt ok. Känns inte för stor.

15. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Samsungen är lite seg, för mycket bloat som rullar. Jag skalade ner modacos rom från 101MB till 61. HELT annan lur efter rensningen.
    Om nån är sugen på att testa rommen så kan jag lägga upp den nånstans.

16. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Håller med deg b9mobile,har en Nexus One osso körer Froyo på den.Har lite problem med en bugg i skärmen som jag stör meg på N1.Har märkt av flera buggar på Galaxy S men annars en underbar mobil + mycke bättre batteritid.Kan bara säga att när Samsunge S får froyo,så blir det än racermaskin.

17. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    dom kanske siktar på att få ut den i samband med USA lanseringen.. iofs är det om 4 dagar men vem vet

18. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Okej när jag kollar på bla reviews på tuben m.m så verkar det som att det är bara här som de klagas om GPS:en, how come?

19. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    För att vi inte har lika många GPS-satelliter hängande över Sverige som andra länder har eller nått?

20. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det stämmer inte. Det finns några trådar på XDA om det här.