Tjena,
såhär efter tre dagar med en Galaxy S har jag följande (inte lika positivt som alla andra fanboys

utlåtande;
Vi börjar med de bra sakerna.
+ Skärmen är ljus och går faktiskt att läsa på ute i trädgården,
+ Multi-touchen och touch generellt är ljusår bättre än på t.ex min gamla Milestone,
+ Grafikprestandan briljerar,
+ Den ligger ganska bra i fickan trots sin storlek,
+ Möjligheten att slå på och av saker ifrån statusraden är smidigt, men varför lade de inte in fler enheter där?
Nu kommer vi till mina mindre bra upplevelser.
- Skärmen är ljus och med fina färger, men jag märker av den lägre upplösningen och att texten är lite suddig (by design),
- GPS'en är näst intill obrukbar,
- Jag upplever den som långsam och applikationer hänger ibland, ofta när man ska in i dialern så tar det 10-15 sekunder, jämfört med Milestonen så är den trög tycker jag,
- Kör slut på minne ganska ofta,
- Accelerometern fungerar dåligt, ibland måste man skaka telefonen för att den ska hajja,
- Avsaknaden av dioder på framsidan för att visa om man har något mail osv är tråkig,
- Batteritiden är kass, mycket sämre än min Milestone. Visserligen rapporterar folk att batteritiden blir bättre efter ett tag, men knappast så mycket bättre.
Så summa summarum, det är en OK lur men inte alls så bra som alla målar upp den, iallafall inte enligt mina mått mätt.
MVH,
Larksyrm
Click to expand...