Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Androido, 17 jun 2010.

1. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Problemet med att antennens mottagningsförmåga minskar om en hand omsluter telefonen, är helt naturligt när antennen är inbyggd. För bästa mottagning så behövs egentligen en extern antenn, som för övrigt också mister i förmåga om en hand omsluter den. Det är en trade-off man får göra när man hellre vill ha strömlinjeformade lurar utan utstickande antenner.

2. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så, är detta samma problem som iPhone 4 har eller är problemet värre på den? Alla mobiler borde ha detta fenomen då ju, för vad jag vet så finns det inga med utstickande antenner idag.

3. larksyrm

larksyrm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena,

såhär efter tre dagar med en Galaxy S har jag följande (inte lika positivt som alla andra fanboys ;) utlåtande;

Vi börjar med de bra sakerna.
    + Skärmen är ljus och går faktiskt att läsa på ute i trädgården,
    + Multi-touchen och touch generellt är ljusår bättre än på t.ex min gamla Milestone,
    + Grafikprestandan briljerar,
    + Den ligger ganska bra i fickan trots sin storlek,
    + Möjligheten att slå på och av saker ifrån statusraden är smidigt, men varför lade de inte in fler enheter där?

Nu kommer vi till mina mindre bra upplevelser.
    - Skärmen är ljus och med fina färger, men jag märker av den lägre upplösningen och att texten är lite suddig (by design),
    - GPS'en är näst intill obrukbar,
    - Jag upplever den som långsam och applikationer hänger ibland, ofta när man ska in i dialern så tar det 10-15 sekunder, jämfört med Milestonen så är den trög tycker jag,
    - Kör slut på minne ganska ofta,
    - Accelerometern fungerar dåligt, ibland måste man skaka telefonen för att den ska hajja,
    - Avsaknaden av dioder på framsidan för att visa om man har något mail osv är tråkig,
    - Batteritiden är kass, mycket sämre än min Milestone. Visserligen rapporterar folk att batteritiden blir bättre efter ett tag, men knappast så mycket bättre.

Så summa summarum, det är en OK lur men inte alls så bra som alla målar upp den, iallafall inte enligt mina mått mätt.

MVH,
    Larksyrm

4. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

har du kört in en ny firmware? det ska hjälpa tydligen, speciellt mot segheten och att den sammlar på sig för mkt öppna appar som segar ned den...

5. strangnet

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bra synpunkter. Helt klart är GPS:en lite väl instabil, och jag hoppas Samsung får ordning på det. Och notifikations-led vore inte helt fel - själv kommer jag från en Nokia E71, som hade sin "breath light" som blinkade olika beroende på om den hade fått meddelande/samtal eller ej.

Ang. minnespunkten, så undrar jag lite. Hur lyckas du få slut på minne? Får du upp en dialogruta att det inte finns tillräckligt för att starta nya applikationer, eller menar du att en stor del av RAM allokeras snabbt (vilket inte innebär att det är slut på minnet utan är hur Android allokerar minne för applikationer som ligger inaktiva eller cachade).

Batteritiden för ickeintensiv användning tycker jag är riktigt bra. Efter 24h med lite google maps, 2.5 MB 3G-trafik, 15 min telefonsamtal, 10 min webbsurfande, så hade jag 64% kvar. Nu på morgonen har jag haft den påslagen och endast sporadiskt väckt skärmen, och har efter 3h10m 99% kvar.

Apropå diallern så stöter jag från tid till annan på att den tar tre-fyra sekunder att starta. Men å andra sidan är den vanligtvis lika rapp som andra applikationer att starta, svårt att säga vad det beror på.

6. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Batteritiden blir bättre efter ett tag av två anledningar:

1. Batteriet blir "inkört". Det ger väsentligt bättre batteritid (under första veckan ökade batteritiden med ungefär 50% för mig, vilket jag tycker är "så mycket bättre").
    2. Efter nån vecka använder man inte telefonen i samma utsträckning som när det är en precis ny leksak. Det ger en avsevärt bättre batteritid (~300% bättre batteritid eller så på grund av det för mig. :) ).

7. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Med senaste läckta rommen är Galaxyn en helt annan lur. Alla problem med seghet är bortblåsta, prestandan kliver upp i nexus med froyo nivå.
    Får 1700+ i quadrant standard test.
    Har inga bekymmer med gps, låser på 5-10 s utomhus.
    Batteritiden är väldigt bra, nästan dubbelt mot min nexus.

8. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Snabbt löst med justering av mjukvaran ;)

http://www.aftonbladet.se/pryl/article7407803.ab

9. yokone

yokone Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du skulle inte vilja säga var du hittade den? :)
    Vore uppskattat!

10. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ja, när jag inte gjorde mer än att ringa <20 minuter per dag, smsa och maila en del, göra ett par korta GPS-test, lite surf samt en telefondemonstration för en intresserad kompis klarade sig batteriet 3,5 dygn. Det var långt över min förväntan för batteritid vid låganvändande innan jag skaffade telefonen.

11. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

12. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hur kan du få dom siffrorna? Jag fick 860. Nexus One med Froyo har ju bara lite över 1250 enligt tabellen som kommer upp.

Vad gäller GPS:n, har du varit ute och rört på dig och kollat om precisionen är bättre? Att få låsning på 5 sekunder säger ju absolut inget, det har jag fått på min hela tiden, men när jag ska använda den så funkar det ju inte alls. Den tror ju att jag är nånstans där jag inte är, i stort sett hela tiden.

Nu har jag inte provat med senaste firmwaren, men kommer att göra det om några timmar.

13. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=7189313&postcount=86
    (inte min lur, men jag har liknade resultat).
    edit: Galaxy med froyo kommer att rocka. Lär bli helt sjuka resultat i tester :D

5-10s och visar korrekt position inom säg 10m. Duger åt mig.

Last edited: 15 jul 2010
  14. Peter_l

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Aha. Jag hittade det här, vilket stämmer bättre med mina resultat:
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=7194211&postcount=173

Din GPS då, fortsätter den att visa rätt position när du börjar röra på dig?

Edit: Nu har jag varit ute och åkte bil en sväng för att kolla GPS:n. Ingen förbättring, den låg ett kvarter fel hela resan.

Last edited: 15 jul 2010
  15. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Tyckte första dagen (hade hero innan) att det mesta var lustigt. Den hängde sig nästan, var seg som sirap till och från. prövade annan launcher till och med.
    När jag hade lekt runt ett tag så återställde jag allt och vips funkar den mycket bättre. Ingen seghet eller hakningar, trots live wallpaper osv.

Det enda som nu stör mig är batteritid och något svajig 3g-mottagning

16. krofo

krofo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Min gps var väldigt hoppig när jag loggade med my tracks men vid navigering stämmer den riktigt bra, jag har bara ändrat till ms assisted ingen uppgradering av firmware. Känns nästan som om det är hårdvarufel på din telefon.

17. Peter_l

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Med Navigon ligger den ju hyfsat eftersom navigationsprogrammen låser på vägen. Problemet är att om det ligger en sidoväg nära så tror den att jag är där och kör.
    Hårdvaruproblem tror jag inte på, jag ser ju satelliterna med bra signalstyrka. Apparaten vill bara inte låsa under en viss styrka och greppar den en annan istället. Och eftersom signalstyrkan varierar hela tiden så är det ett evigt låsande och släppande av satelliter.
    Min beter sig f.ö. exakt som majoriteten av Galaxys med problem. Din också, säger du ju i och med att MyTracks hoppar.

18. strangnet

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Panorama

Lite trist är det att man bara ges möjlighet att fota i 0.3 Mpxl om man vill fotografera i lägena panorama, add me och action shot.

19. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO

Man får inte den prestandan med nya romen - du måste göra SD hacket också annars ligger man på 860. Läs ordentligt innan du göra folk glada i onödan :)

20. krofo

krofo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ok, när jag testat navigering har det aldrig varit någon sidoväg tillräckligt när. Dock har jag råkat ut för det där problemet en gång förut med en tomtom gps, har man lokalsinne som mig kan det leda till kaos. ;)

Hur när måste sidovägen ligga för att du ska få det felet?