Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Androido, 17 jun 2010.

1. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Mindre än 3 tryck blir nog svårt. För 1 välja att ringa 2. vilken kontakt och 3 ring den. Är ju ett minimum. Sense är bättre på att hitta kontakterna. tex hittar sense smeknamn, Efternamn, förnamn osv enkelt genom den generella sökdatabasen som sense har av kontakterna. Faktum är att det går att komma ner till 2 tryck.
    1. trycka på "ringa" 2. tryck på kontakten som du ser på skärmen. Så rings den. Men då kräver det att man inte behöver söka kontakt.

2. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ja, tvåstegsvarianten fungerar ju på SGS med, antingen om man kör mot senast ringda eller mot favoriter. Poängen jag sade var just att man inte får det så mycket smidigare än tre tryck (sett till att man ska kunna ringa upp vem som helst) och ursprungsklagomålet var att SGS hade för många knapptryck för att ringa någon.

SGS kan också söka mot namn och smeknamn (fast man måste ta fram den menyn). Det är dock inte en speciellt nödvändig funktion för mig personligen då jag vet vad personen jag söker heter och därför kan jag använda snabbsöklisten till höger för att hoppa dit direkt.

3. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det inte möjligthet att lägga in någon sorts speed-dial-genväg för favoritkontakter på hemskärmen, har för mig att jag sett nåt sånt. Då är det ju bara ett eller max två tryck bort... :)

4. Alex

Alex Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Kan man inte lägga ut en kontakt på hemskärmen som kan kan med Android 1.5 - 2.1 vad jag vet? Då kan man få 1-click knappar för att t.ex. ringa eller SMSa någon.

5. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag gissar på att de arbetar bort problemet helt i Froyo istället. Om det görs något alls i uppdateringen som kommer så är det förmodligen att problemet reduceras (vilket är det som gäller för de läckta firmwares som kommit). De lösningar som fixar problemet helt är inget som är acceptabelt för den officiella firmwaren.

6. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fast frågan är om man vill ha en 1 klicks funktion. Blir lite för enkelt att råka ringa någon. Tex när du är på en offentlig toa osv. Kan bli pinsamt.:o

7. Lagnert

Lagnert Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Batteritiden kan jag ju inte klaga på, efter första 100% laddningen, så kom han ner på en 30% på ett dygn. Mobilt internet igång ½ av tiden kanske samt rätt mycket lek och pill :) avsevärt mycket bättre än min hero som dog efter fem timmar i viloläge :)

8. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    min erfarenhet är precis tvärt om.

klarar knappt en dag med SGS, men Hero laddade jag varannan dag.
    Dock var ju min långt från orginal

9. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo, det är nog så det är menat, men det funkade inte så. Jag hade stält in rätt tidszon och det stod till och med sommartid, men likförbannat så visade den fel tid. Fick ställa in manuellt och sedan ställa om till "Automatic" för att det skulle funka. Detta verkar ju dock vara ett vanligt problem för Android efter vad jag ser bara i den här tråden.

Annars är jag mycket impad av luren so far. GPS visar åtminstone helt rätt position här inne i lägenheten, får testa lite mer senare.

Det enda som hittills är en riktig katastrof är den fullständigt idiotiska placeringen av högtalaren. Har de tänkt sig att man ska lägga luren med skärmen ner eller? Lägger man luren ner så försvinner 70-80% av ljudet och lägger man den på något mjukt så blir det nästan tvärdött.

Annars är ljudet bra, framför allt med hörlurar ... men jag saknar en enkel equalizer, men det finns kanske som app....?

Ett problem som jag har är små knappar på nätsidor som det ibland är ett rent helsike att träffa hur man än trycker. Dessutom så är det väldigt svårt att uppdatera statusen på facebook med browsern (Opera). När jag skrivit in texten och trycker på "Done" så blinkar knappen till och visar att den blivit tryckt på men det händer inte ett skit. Jag måste trycka på "tillbaks"-knappen för att komma ur texteditorn. Då står texten jag skrivit i inmatningsfältet på FB-sidan, men om jag trycker på "Dela" så är det samma sak - knappen visar att den tryckts in men det händer ingenting. Verkar mer vara ett problem med Opera än med telefonen - är det någon som känner igen det här?

10. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Den inbyggda Musikspelaren har ju equalizer... som vad jag vet enda Android mobil....

11. Lagnert

Lagnert Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min Hero var inte heller orginal, körde vanillaEclair 4.x romen, men ack så dog den efter sisådär 5 timmar, så med min SGS så är allt bara possitivt änsålänge, förutom att gpsen är lite knep bara.

12. zupe

zupe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo det går. välj genväg och sen kontakt då får man en ikon på hemskärmen.om man trycket på den kommer en meny upp där man kan välja ringa sms mail osv.

13. Yasho

Yasho Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

kan ringa med 1 tryck och 2 slidningar på min SGS. öppna kontakter (1 tryckning) bläddra fram rätt kontakt (1 slidning), slida höger på kontakten för att ringa upp (2 slidningar). Slidar jag vänster så skickar jag sms till kontakten..

14. edsbyn

edsbyn Guest

på iphone kan man hålla in homeknappen och sen säga vilken man ska ringa. Kan man göra detta på sgs?

15. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

16. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det kunde jag göra med min Ericsson T28 i slutet på 90talet. Vore ju eländigt om en modern smartphone inte fixade det.

17. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ja, röstuppringning finns i applikationslistan om du inte lagt in den på någon av hemskärmarna ännu.

18. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Börjar bli jäkla trött på dig nu.
    om du ändå inte ska ha kvar din Android kan du dra, och jag talar nog för de flesta du tjafsar med. I fortsättningen visar du källan till dina tekniska uttalanden

19. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag vet inte om det är mig det är fel på eller om röststyrningen på iphone suger, men jag lyckades då ringa fel hela tiden på min iphone. Det träffade inte rätt särskilt många gånger, så jag gav upp med den. Droppen var när jag sa "ring Lennart" och telefonjäveln ringde upp polisen åt mig.

20. chewie

chewie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör med vlingo istället för röstuppringning, bara o klicka på widgeten o sen säga vad man vill hitta på (endast engelska än så länge) t.ex call kundsupport, eller open (valfritt program). Kan vara användbart när man lånar ut telefonen till någon som inte är van vid gränssnittet.

För övrigt kan jag ge mitt första intryck...
    LAGG! Gah va jag vill ha nya fw-uppdateringen, kanske inte allt för vanligt med lagg på sgs men jag upplever det flera gånger dagligen. Det känns speciellt om man har många widgets igång (som uppdateras), inte helt säker på att det orsakar problemet dock.

Angående batteritiden så är jag ganska imponerad över den, telefonen räcker i över ett dygn med msn och facebook-chatter igång i bakgrunden och nyhetsuppdateringar etc.

Nu till något lite viktigare, jag vill veta hur batteritiden påverkas av rörliga bakgrunder jämfört med vanliga bilder. Någon som har en bra uppfattning eller kanske ännu bättre, någon benchmark?