Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Androido, 17 juni 2010.

1. idgforum

idgforum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Androido,
    Jag tycker Galaxy är enormt vacker och har jättefint ljud.

Last edited: 23 juni 2010
  2. ηπρg

ηπρg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det ska inte göra någon skillnad hur mycket man laddar telefonen första gången. Det man ska undvika är att ladda ur batteriet helt. Så har jag fått det förklarat iaf.

EDIT: stavning

Last edited: 18 juni 2010
  3. Goodbody

Goodbody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

helt korect laddar du ur batteriet helt sliter du mer på det en om du laddar det ofta man ska hälst inte göra av med mer en 50% innan man laddar den igen för längs livslängd på batteriet

4. fläsk

fläsk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7
    Är det någon som kan kolla hur det är med meddelande "notification", alltså hur ser du t.ex ett missat sms utan att aktivera skärmen? Eller MÅSTE man gå o peka på skärmen för att se för att se om man missat nått? Samsung har ju SNÅLAT in på en diod som meddelar sådana saker men det kanske visas på skärmen av någon slag.

5. A_M

A_M Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Utefter vad jag läst och sett på video (minns tyvärr inte vilken/vilka dock) så finns det inget sätt att se notifications utan att starta skärmen. Däremot behöver du inte låsa upp, utan man ser på låsskärmen en grön pusselbit när det finns meddelanden. Denna pusselbit kan man seda dra i och "lägga på plats" så låser den upp och går direkt till meddelanden. Behändig funktion, men inte särskilt estetiskt tilltalande utförande i min mening.

edit: hittar ingen bild/videoklipp, men minns jag inte helt fel så såg det närapå identiskt ut till detta på Samsung Wave (dock utan notificationbar högst upp):

Hoppas nån som redan fått sin kan bekräfta att det ser ut så även på release-versionen.

Last edited: 18 juni 2010
  6. Elinsa

Elinsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har hittat nav launcher? Verkar helt tömt.

7. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Oki doki, här kommer några bilder att börja med :)

8. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tycker det skrivs lite lite här. Jag har extrem beslutsångest, bland annat på grund av avsaknaden av blixt (bra bilder i inte allt för ljusa förhållanden), avsaknaden av notification-lampa och att den är plastig.

Hur plastig är den egentligen? Något att jämföra med?

9. Elinsa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är otroligt nöjd. Känns gedigen och solid i handen.

Ja, den är något plastig (Backhöljet), svårt att jämföra med något. Det är en fingeravtrycks magnet, men ingen dealbreaker för mig.

Swype finns som sagt inlagt, inget stöd för svenska ännu. Tyvärr.

LED-Notification är faktiskt något man kan sakna, men man kommer över det. Finns tyvärr inte mig vetterligt något sätt att kunna se om man har missat något mer än att tända upp displayn.

Kameran i solljus finns det inget att klaga på. I lite mer mörker så funkar den helt klart, men skulle bli bättre med en blixt.

TouchWiz är faktiskt riktigt trevligt, även om jag saknar någon sorts konfiguration av det (Färgschema eller liknande). Samsung har faktiskt, enligt mig lyckats på den här delen vilket gör telefonen väldigt trevlig och lättanvänlig. Tillsammans med deras översättning som är väldigt bra gjord så är jag ypperligt nöjd.

Skärmen är. Ja, vad är den. GUDOMLIG. Färgåtergivning, kontrast, svärta allting är underbart. Touchen är makalöst bra på hela skärmen och nya generationen Digitizer som sitter i märks. Jag som är gammal 3GS användare känner ingen direkt skillnad, möjligtviss att den är mycket rappare. Räcker att smeka skärmen lite lätt och den är med på banan. TouchKnapparna nertill är också väldigt bra, de har inte missat ett tryck hittils. Och oavsett från vilket håll man kommer mot dom så funkar de.

VolumeRockern är gedigen och finns inte så mycket att notera.

Lås/Power-On knappen hade jag velat ha lite högre upp, kan bero på att jag är van vid iPhonen placering. En vannesak helt enkelt.

Ska man klaga på något så är det väl möjligtviss:
    - Avsaknad av blixt, kunde blivit bättre med en.
    - Avsaknad av LED-Notification, kunde blivit bättre med en. Man klarar sig utan, men hade helt klart givit mer + poäng med en.
    - Ingen möjlighet att stänga av inbyggda program. (Rätta mig om jag har fel, ni andra som har en. Men så fort jag stänger ner dom med något program så går de igång ett tag senare.)
    - QWERTY tangentbordet som följer med hade kunnat få lite mer tid. För er som känner till HTCs med deras sätt att få in siffror, !? med en längre hold på vissa knappar så finns inte denna funktion ännu. Dealbreaker? Nej. Men hade varit trevligt att se.
    - Trackball, eller någon funktion som zoomar in när man hovrar över texten (Aka. så som iPhonen funkar). Går att få fram pilar på QWERTY bordet. Men detta tar tid.

Last edited: 19 juni 2010
  10. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, den är lätt och om du ta bort batterilocket så den är plast och känns billigt men eftersom mobilen har en metallram runt skärmen så känns den ändå stadig. Avsaknaden av blixt stör mig inte så mycket eftersom den är inte en DSLR kamera och även den skulle ha haft en diod lampa så skulle det vara ganska värdelös som dem flesta på dagens mobiler. Notifikations diod skulle ha varit bra men att det inte finns är inte nån dealbreaker för mig.

Men däremot skärmen är helt fantastisk och den har nån ytbehandling som gör att den inte blir så smutsig och kladdig efter användning.

Last edited: 19 juni 2010
  11. Krukväxt

Krukväxt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Najs, men då kanske du och Elinsa kan svara på om den har lika glatt och mjuk yta som 3GS:n har.
    Det är som natt och dag mellan Desire:ns och 3GS:ns ytor. Desire:n är väldigt sträv och tar emot väldigt när man för fingrarna över.

12. idgforum

idgforum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Kan inte hålla mig till måndag, när den landar hos mig. Fungerar det att lyssna på detta:
    http://mobil.sr.se/listenagain.aspx?unitid=83

Går det se på http://m.youtube.com fast telefonen inte har Flash i väntan på Android 2.2? Min N5800 klarar allt detta.

Kan sara mig själv nu när jag har telefonen men skriver för husfridens skull:

Androido,
    Jag tycker Galaxy är enormt vacker och har jättefint ljud.

Last edited: 23 juni 2010
  13. Elinsa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den är som 3GSen, väldigt glidig och skön. Har du lite smuts på den så kan det bli lite sträv och ta emot ibland. Sen behöver man bara ha fingertoppen på, vilket gör det ännu glidigare.

14. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har inte 3GS men första G iPodTouch och den är som dag och natt. Samsungen är silkes mjuk och känslig och fingret glider lätt på skärmens yta.

15. Elinsa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Denna funkar. Kollade inte din andra. Men YouTube appen öppnas automatiskt när man började spela ett klipp från m.youtube.com

16. helldin

helldin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har telefonen compass?

Om inte så var de väll dumt av samsung att lägga in layar?

Om den har compass så funkar inte min. :S

17. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

18. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja, den har kompass... (ryktas lite om att det är gyro, alltså liknande det i Iphone 4)

19. helldin

helldin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmm märkligt för de händer inte ett ...... när man snurrar.
    Funkar bara upp och ned men inte åt sidan

20. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

i vilket program fungerar det inte? Testat att dra ned en kompass på market?