Jag är otroligt nöjd. Känns gedigen och solid i handen.
Ja, den är något plastig (Backhöljet), svårt att jämföra med något. Det är en fingeravtrycks magnet, men ingen dealbreaker för mig.
Swype finns som sagt inlagt, inget stöd för svenska ännu. Tyvärr.
LED-Notification är faktiskt något man kan sakna, men man kommer över det. Finns tyvärr inte mig vetterligt något sätt att kunna se om man har missat något mer än att tända upp displayn.
Kameran i solljus finns det inget att klaga på. I lite mer mörker så funkar den helt klart, men skulle bli bättre med en blixt.
TouchWiz är faktiskt riktigt trevligt, även om jag saknar någon sorts konfiguration av det (Färgschema eller liknande). Samsung har faktiskt, enligt mig lyckats på den här delen vilket gör telefonen väldigt trevlig och lättanvänlig. Tillsammans med deras översättning som är väldigt bra gjord så är jag ypperligt nöjd.
Skärmen är. Ja, vad är den. GUDOMLIG. Färgåtergivning, kontrast, svärta allting är underbart. Touchen är makalöst bra på hela skärmen och nya generationen Digitizer som sitter i märks. Jag som är gammal 3GS användare känner ingen direkt skillnad, möjligtviss att den är mycket rappare. Räcker att smeka skärmen lite lätt och den är med på banan. TouchKnapparna nertill är också väldigt bra, de har inte missat ett tryck hittils. Och oavsett från vilket håll man kommer mot dom så funkar de.
VolumeRockern är gedigen och finns inte så mycket att notera.
Lås/Power-On knappen hade jag velat ha lite högre upp, kan bero på att jag är van vid iPhonen placering. En vannesak helt enkelt.
Ska man klaga på något så är det väl möjligtviss:
- Avsaknad av blixt, kunde blivit bättre med en.
- Avsaknad av LED-Notification, kunde blivit bättre med en. Man klarar sig utan, men hade helt klart givit mer + poäng med en.
- Ingen möjlighet att stänga av inbyggda program. (Rätta mig om jag har fel, ni andra som har en. Men så fort jag stänger ner dom med något program så går de igång ett tag senare.)
- QWERTY tangentbordet som följer med hade kunnat få lite mer tid. För er som känner till HTCs med deras sätt att få in siffror, !? med en längre hold på vissa knappar så finns inte denna funktion ännu. Dealbreaker? Nej. Men hade varit trevligt att se.
- Trackball, eller någon funktion som zoomar in när man hovrar över texten (Aka. så som iPhonen funkar). Går att få fram pilar på QWERTY bordet. Men detta tar tid.
Last edited: 19 juni 2010