Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Androido, 17 jun 2010.

1. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu ska jag ut och testa skärmen i solen!

2. Yasho

Yasho Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Testade det på lunchen, det funkade riktigt bra :-D

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

3. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag låg och solade idag och kunde utan problem surfa och läsa nyheter osv så jag är väldigt nöjd med hur den fungerar i solljus. Har nog ärligt talat inget att anmärka på vad gäller den punkten, vilket går emot vad jag trodde innan jag fick telefonen.

Jag är också rätt nöjd med det medföljande headsetet. Det kan såklart inte jämföras med mina dedikerade musikhörlurar (som man inte gärna har på sig på stan) men när jag jämför med de headset som följt med telefoner som jag testat står de nog bland de bästa. Gummiplupparna dämpar kringljud bra. Återigen hade jag förväntat mig något sämre än vad det faktiskt blev.

4. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet om det finns mindre öronpluppar att köpa till dessa lurar? De sitter inte alls i mina öron. De ramlar ur om jag nuddar dem. Har väl små hörselgångar antar jag.

5. idgforum

idgforum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Androido,
    Jag tycker Galaxy är enormt vacker och har jättefint ljud.

Last edited: 23 jun 2010
  6. Evil Peter

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag tyckte också täckningen var sämre än min Nokia N95 8GB men sedan jag slutade hålla telefonen i nedre delen (där antennen sitter) har jag upplevt en klar förbättring och den kommer nu åt HDSPA mycket lättare än mitt mobila bredband där jag befinner mig nu.

Jag finner skärmen väldigt exakt när jag trycker så det kan vara individuellt, även om jag tror det mest är individuellt hur lång vanetid man behöver.

Last edited: 22 jun 2010
  7. Yasho

Yasho Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

8. Jakkin

Jakkin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det din första touch-mobil? :P kan tänka mig att det är svårt att träffa rätt när man haft den 2-3 dagar?

9. Sir_Moomin

Sir_Moomin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte precis min Galaxy S! Nu blir det till att leka lite med den! :)

10. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Intryck nr2:

-Äntligen en skärm som går att läsa i dagsljus!
    -GPSen är totalt oanvändbar, hoppar runt som bara den. Bör vara en mjukvarubugg, men bäst att alla som har detta fel ringer SAmsung och klagar.
    -Batteritiden är bättre än Desire.
    -60% av gångerna man multitaskar eller startar program så tar det 5 6 s innan det händer något. Detta måste också fel anmälas.
    -Vikten och kännslan (tunn skön att hålla i) är verkligen trevligare än Desire.
    -Saknar fina widgets, speciellt kalender widgets. Använder smooth calendar så länge, som i 4x1 läge liknar HTCs, men har en fulare ikon.
    -Samtals kvaliten är bättre, bättre högtalare så ljudet är lite behagligare.
    -Bättre mottagning än Desire.
    -Tangentbordet har inte samma finess som Desire, det känns lite enklare, men fungerar däremot bättre när man skriver. Provat swype ett tag och det verkar super!
    - Samsung har lagt in lite märkliga färger i UIt där Desire är mer android basic. Dessa färger är lite off ibland, men så länge de inte påverkar funktionen negativt är det inte så farligt.Dock måste de verkligen putsa till sitt UI, gör det mer streamlineat och mer spartanskt. Konstiga färger här och där gör inte mobilen flashigare alls.Bättre med ett enhetligt UI! (Detta gäller dock Android i stort, men speciellt SAmsung som verkar ha pillat på lite småsaker bara för att stå ut, som bara förstör)

11. inact_0035

inact_0035 Guest

många negativa saker man här haha

12. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter kanon, förhoppningsvis kanske någon händig person kan plocka bort samsungs UI nu när root uppnåtts och då nästan helt radera de brister som finns. Förutsatt förstås att felet sitter någonstans i TouchWiz...

13. ondjultomte

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Ändå är Galaxy S den bästa touch jag provat/haft :)

Jmf. med iPhone, Desire, Legend etc.

14. Evil Peter

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag talade med en på ett amerikanskt forum som också tyckte GPS:en fungerade dåligt och det visade sig att vi fick väldigt olika resultat när vi körde GPS Test. Du kan ju testa det programmet och se om du inte får kontakt med så många satelliter.

Själv har jag visserligen bara testat "My Location" (GPS+3G) men där var det definitivt godkänt. GPS:en sade att den läste min position med en felmarginal på knappt 5 meter och från vad jag kunde se på kartan stämde det mycket väl och visade hållet jag var vänd åt korrekt. Den hoppade inte runt alls.

15. idgforum

idgforum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Androido,
    Jag tycker Galaxy är enormt vacker och har jättefint ljud.

Last edited: 23 jun 2010
  16. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mina observationer är följande :

-skärmen är enastående nästan i alla läge men jag skulle undvika läsa långa romaner eller titta på film under direkt solljus.

- GPSn , tvärtemot dina synpunkter, fungerar kanon hos mig men jag har faktiskt laddat ner NAVIGON som är en riktig GPS program. GPSn låser min position under 10-20 sek och sen bara att köra och tuta :D

-Batteritiden är varken bra eller dålig men med måttlig medianvändning och minimal synkning så håller batteriet från 07-23.00 innan jag måste sätta den på laddning.

- problem med multitsakning ? mobilen laggar ? måste vänta 5-6 sekunder för att det ska hända nåt ? Jag har inte då dessa problem och allt flyter på hur bra som helst men då har jag ej installerat så mycket program ännu heller.

Till sist, det jag kan läsa ur dina rader att du ogillar Touchwiz men där kan du då byta till en annan launcher och problemet är löst. Jag gjorde det och gick över till launcher pro och är nu hur nöjd som helst :)

17. fashloka

fashloka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Till alla Samsung Galaxy S ägare, ge Touchwizz en chans innan ni installerar launcher pro, den är bättre än vad ni tror.

18. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det verkar att du har fått en måndags exemplar och uppenbarligen är du missnöjd också med mobilen. Det enklaste är att du kontaktar där du köpte mobilen och kräver att de åtgärdar dessa fel på din mobil eller kräver dina pengar tillbaks enligt distans köplagen om möjligt.

Att du gråter ut ditt missnöje med mobilen här hjälper varken dig eller oss för du uppenbarligen vill inte ha hjälp utan bara kritiserar mobilen och dess funktioner som än så länge får stå för dig.

Vill du ha hjälp då fråga konkret vad du behöver hjälp med så kanske kan någon hjälpa dig med det och så slipper du frusta ut din negativism med mobilen och kan kanske göra nåt konstruktivt istället.

19. ondjultomte

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Provade och den såg 6 GPSer med en felmarginal på 10 meter, men i endomondo så hoppade min position 50 meter hit och dit. Med Desiren så var min position nästan perfekt hela tiden där jag har min lilla test sträcka, en vanlig väg 200 meter som jag går på.

20. ondjultomte

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Angående 5-6s laggen, genom en boot så har denna fördröjning försvunnit! Ett tips till er andra som har upplevt detta.

Kan nog vara bra att boota telefonen speciellt om man har installerat en massa appar, eller avinstallerat dessa.