Samsung Galaxy S eller iPhone 4?

Diskussion i 'Allmänt' startad av worldwide, 31 dec 2010.

1. larzone

larzone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nu var ju inte den aktuell. Sluta å trolla! ;)

2. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Apple har hyrt in ett gäng precis som dom statister dom hade när dom skulle lansera Iphone i Sverige :cool:

3. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har lekt en del med polares androider men själv bara ägt iphone 4 och är helt sjukt nöjd med den, bland de bästa köpen jag har gjort. Har på senaste tiden användt den till musik och har inte sett någon annan telefon göra det bättre än denna.

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Du får gärna vara på forumet, men jag blir lite intresserad av vad du faktiskt får ut av att hänga här?

Över 80 inlägg och inte intresserad av android? ;)

5. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Ursäkta med det blir lite OT först.
    Börjar bli less på alla fanboys i dessa trådar som spyr galla åt antingen det ena eller andra hållet. Sedan för alla användare som säger att iPhonen eller Galaxyn gör en sak bättre än den andra, kan det vara så jävla svårt att motivera varför ni tycker så. Ett exempel:
    Hur skall oinsatt användare kunna få någon nytta av den informationen om du inte förklarar det du menar.

Båda dessa telefoner tycker jag är riktigt bra och enligt mig är det mer personlig smak som avgör vad som passar dig bäst. Mitt första tips är att du tar reda på vad som är viktigast för dig med telefonen i stil av utseende, funktioner prisklass och så vidare och sedan har det som utgångspunkt när du bestämmer dig.

Jag har tyvärr ingen uppfattning i denna fråga, men erfarenhet säger att hörlurarna oftast är viktigare än telefonen/mp3-spelaren i denna fråga. Men jag kan tipsa om denna del från Swedroids recension av Galaxyn

https://swedroid.se/samsung-galaxy-s/

Av detta är nog iPhonen något bättre

På denna punkt beror det nog på stor del hur du lyssnar på musik och hur du har den lagrad. Hade du tänkt använda spotify är det nog ingen skillnad mellan telefonerna, men har du din musik redan intergrerad i iTunes så är det en klar fördel för iPhonen.

Gällande gränssnitt till musik android program så börjar det dyka upp en del kompetenta. PowerAMP har nämts tidigare i tråden.

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/H1UO6DakowM?fs=1&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/H1UO6DakowM?fs=1&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Dessutom så har du winamp till android

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/UVowASTmHJg?fs=1&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/UVowASTmHJg?fs=1&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

DoubleTwist
    <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/MHkqy7jG06g?fs=1&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/MHkqy7jG06g?fs=1&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

Värt att påpeka är att båda av de sista programmena kan synka över wifi. En enkel sökning på google gav följande test:
    http://lifehacker.com/5644760/battl...players-the-best-alternative-players-compared

Rent tekniskt så får du root access till båda telefonerna när du rootar resp jailbreakar och då kan du installera vad du vill på telefonen. Den som kan skilja mellan dem är att du på android sidan kan installerat olika rommar som folk har fixat åt den telefonmodell du använder.

Men några tumregler kan vara följande när du jämför dessa telefoner:
    Vill du ha en unik telefon så har android en fördel med widgets olika launchers, mp3-filer som ringsignaler osv. Dessutom om du ogillar iTunes är android en fördel. Dessutom gillar jag att jag aldrig behöver kolla in min telefon till datorn. Föra över filer kan göras över FTP.

Är du macanvändare och är inne i Apples ekosystem så passar nog iPhonen bra. Tycker du dessutom Apples minimalistiska stil finns det en fördel där. Spel har iOs fortfarande ett övertag jämfört med Android.

Vill du dessutom ha en telefon som är sopportad längre av tillverkaren och alltid ha den senaste mjukvaran utan några trubbel så kan en iPhonen vara en fördel. Med det menar jag att du får senaste OS uppdateringen snabbt och utan alltför mycket strul. Det bör dock poängteras där att detta problem ej behöver vara speciellt stort på android om man antingen köper en utvecklar telefon ala Nexus S eller Nexus One eller om man tycker det är roligt att hålla på att böka med telefonen och lägga in rommar. Tex var det inte mycket mer än 2 veckor sedan Gingerbread släpptes och det finns redan rommar till min Desire som kan användas i dalgligt bruk utan problem.

En annan fördel jag gillar med android är att det hela tiden händer mycket kring plattformen jämnfört med Ios. Som tex att market uppdateras mellan versioner eller som senast när det kom en ny version av maps. Det känns som man alltid för något nytt till telefonen varje månad. Jämnfört med en stor uppdatering från Apple varje år.

Hoppas detta kan hjälpa dig lite i ditt val

Dirk Diggler, sefrearo, nonajme och 2 andra gillar detta.
  6. znapie

znapie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur lätt kan man synka alla kontakter/nummer/bilder/email som jag har på mitt gmailkonto till en iphone4?

Till en android görs det per automatik så det är det BÄSTA med android..

7. lundstrom.emil

lundstrom.emil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Äger en Desire (AMOLED) och har lekt med iphone modeller och ipod touch. Kan säga att Apples modeller är laggfria men, finner att Desire (ej rootad)är snabbare på att skifta mellan menyer och starta apps. Rootad med en annan rom och launcher så är den laggfri och är otroligt mycket snabbare än Apples modeller. Sedan så är möjligheterna så mycket större med android, känner mig dumförklarad när jag försöker göra något med Apples prylar som om jag inte duger till något mer. Men jag gillar ändå deras tankesätt, men tanken slutar innan målet har nåtts.

8. wannebe

wannebe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Kort sagt är det väl som så att du får åka till nån random affär som säljer bägge o klämma lite på bägge kandidaterna, känna vilken som passar dig bäst :-) Sen ta i beaktande om du vill ha en mobil som din inte kan styla och tweaka hemskärmar på. Det är för mig den stora fördelen med min SGS..
    Man kan spendera timmar på att tweka till hemskärmar så man får dom precis som man vill ha dom.. Det är jädrigt kul, kanske är därför man byter hemskärm stup i ett ;-)

9. Codepackers

Codepackers Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja som utvecklare till både iphone & android skulle idag rekomendra iphone 4 pga att sättet en android mobil bygger sina appar gör att kvalitén blir så mycket sämre än vad iphone gör, har både iphone 4 & en desire men kan säga att desire används knappast pga av iphone har så sjukt mycket bättre touch skärm samt att apparna är i en klass för sig, iphone med sin retina skärm är idag helt oslagbar! När android fått ordning på sitt os och när tillverkarna börjar bry sig om kvalitén på sina mobiler så kommer android va sjukt bra! MEN!!! ---> som det är idag så skulle ja aldrig rekomendra en android mobil, det är synd för android har så mycket som iphone fortfarande inte har MEN tyvärr så funkar allt på android för dåligt idag!

10. zabros

zabros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Helt klart Samsung Galaxy S. Har själv en och är sjukt nöjd. Min bror har en iPhone 4 och kan säga att jag använt båda två och både jag o min bror har kommit fram till att SGS är bättre än iPhone.

11. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Börjar bli tröttsamt det här...men du har FEL. Iphone är varken oslagbar eller bäst, däremot kanske DU tycker det och det får du ju självklart göra.

Utveckla gärna varför apparna skulle bli så mycket bättre till Iphone?

Last edited: 1 jan 2011
  12. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Ve och fasa! Man får faktiskt släppa DÅLIGA APPAR till Android... Sånt existerar inte på appstore. ;)

worldwide gillar detta.
  13. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

vilka appar har du skrivit till respektive plattform, eller är det trolleri som försigår?
    Det ser inte direkt bra ut att i det första inlägget någonsin skriva något sådant här.

14. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

snackade med en kille som har iphone och synka till iphone är enkelt, däremot från iphone till gmail kanske inte går "native", utan kräver en app?
    Han hade i alla fall inte hittat ett enkelt sätt, tilläggas skall att han inte är en tekniknörd utan en average joe när det gäller telefoner och datorer mm.

15. tomcat

tomcat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om det bara är mail och kontakter som ska synkas går det alldeles utmärkt mellan iPhone och gmail - åt båda hållen. Bara att gå in i inställningar, klicka på Gmail-ikonen och skriva in sina uppgifter - klart! Lika enkelt som på Android.
    Vill man däremot ha synk mellan Google Calendar och iCal på iPhone är det ett litet helvete att få till. Använder man fler googletjänster än gmail så har Android ett *klart* övertag. Det gamla vanliga tipset om att klämma och testa innan köp gäller fortfarande. Vad du än väljer tror jag inte att du blir besviken - det är riktigt bra telefoner båda två. Lycka till!

16. streambrook

streambrook Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    En fråga runt detta synk ämne…..
    Min inte så teknik intresserade polare köpte en android i veckan, han hade en iphone innan. Jag vet inte om detta är nått generellt problem men han fick inte över sina simkortkontaker från iphonen. Kontakterna var synkade till itones på nått sätt, men jag antar att det finns ett lätt sätt att få över dessa om man nu vill gå ur applebubblan?

17. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Jag verkligen älskar att se hur fullkomligt oinsatt du är i ALLA dina inlägg du skriver i alla trådar.

Speciellt när du skriver allt som om de vore fakta.

Jag tycker du ska prova att känna på t.ex Nexus S.
    Den flyter PRECIS lika bra som en iPhone 4.
    Dessutom har den svärta på displayen vilket iPhone4 verkar sakna. ;)

Så ditt tidsestimat om 1 år tror jag bara var något du hittade bland dina läxböcker. :)

18. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Varför antar du det? Det är precis det Apple *inte* vill.

19. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: