Samsung Galaxy S II och Mali-400MP begränsas av skärmens uppdateringsfrekvens

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Woxx, 3 maj 2011.

  1. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Att öka framerate över 60 ger bara fördelar i tester, i praktiken fås bara sämre batteritid...
     
  2. Nuukeer

    Nuukeer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Detta är ju ingen direkt nyhet, dock många lekmän som kan luras av fps-cappen att tro att Mali 400MP är sämre än vad den är. Det är dock en riktigt kraftfull krets, som återfinns i tablet:en ODROID-A, där den visat att den är konkurrenskraftig med Apples A5:a med SGX543.
     
    Last edited: 4 maj 2011
  3. Woxx

    Woxx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Det är precis det vi/jag vill undvika sker, inte minst Samsung borde vara måna om att göra det möjligt för media att testa luren utan "bromsklossar" då man riskerar att hamna i dålig dager helt felaktigt. Det är ju som sagt ingen begränsning om användare kommer märka av, men för de som väljer telefon utifrån benchmarks blir det knivigt att komma runt, om man nu inte informerar om hur det ligger till.

    Ja jag tyckte att jag var ganska tydlig i nyhetsartikeln men ska försöka vara övertydlig i den fullständiga recensionen.

    Kan förresten hinta om att även batteritiden ser lovande ut, åtminstone vid filmuppspelning.
     
  4. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Gäller det även film/video via youtube appen? Provat med 720p .mkv serier?
     
  5. Woxx

    Woxx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Batteritiden är bara mätt med ~480p video, men uppspelning av olika videoformat kommer att finnas i artikeln om du tänker på ifall det överhuvudtaget funkar.
     
  6. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Fungerar vet jag att det gör, men skulle vara kul att se hur länge man kan se på film :)


    På SGS1an kan man inte surfa och se youtube videos i HD mode i så många timmar innan batteriet dräneras.
     
  7. Woxx

    Woxx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Får se vad tiden tillåter, tyvärr blir det svårare att loopa Youtube-videos, även om det säkerligen lär vara en riktig strömslukare med både WiFi/3G och krävande flashhantering
     
  8. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER


    MM precis :) speciellt hög 3G data genomströmning äter batteri. Kanske halva tiden jmf. med 720p .mkv videos? Jaja, lär märka det om ca en vecka nu :)