Fråga: Samsung Galaxy S III 4G Batteritid?

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Rodin69, 5 okt 2012.

1. Matseponken

Matseponken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här! :(

2. Steffelol

Steffelol Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vilket abonnemang har du?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Precis, det var alltså TS (den trådens alltså) länk i inlägg #6 jag syftade på i tråden "snabba frågor snabba svar förut" angående olika appar som gjorde det som såväl brohed som jag efterfrågar.

Det ska helt klart bli intressant att se hur min upplevelse av batteritiden är när jag får min lur, det råder ju helt klart delade uppfattningar bland forumets användare.

4. brohed

brohed Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar.

5. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 447

MINA ENHETER

Jo, jag vet att du hänvisade till den appen men det är inte olika appar, utan endast en app...

http://www.droid-life.com/2012/07/10/how-to-turn-off-4g-on-verizons-galaxy-s3/
    och denna
    https://play.google.com/store/apps/details?id=myc.phone.PhoneInfo

hänvisar till samma app (Phone Info), det var det jag försökte förklara för dig i den andra tråden. Den appen har jag iaf testat och tycker det är tråkigt att man måste ställa in 4G i telefoninställningarna igen.

6. Matseponken

Matseponken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lyckades aldrig komma tillbaka till 4G (utan telefonomstart) när jag använde ovan nämnd app. Och då var den för mig helt obrukbar. Kanske bara jag som haft det problemet dock?

7. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Då är jag med, jag kollade inte så noga på apparna eftersom jag som sagt inte har någon telefon att installera dom på än. Ber om ursäkt för min tröghet och skyller på en överdos av matematisk flervariabelsanalys de senaste dagarna.

Jag håller med dig om att det är redigt segt att behöva byta tillbaka manuellt i telefonen, hojta gärna till om du hittar någon som fungerar bättre :)

8. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 447

MINA ENHETER

OT: Hehe, antar att du är inne på första året då ;). Äsch flervariabelanalys är en piece of cake! Matstaten och funktionsteori däremot dom var ett helvete, när vi pratar matematikkurser då alltså :P

9. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Andra ;) Det finns väl ingen som läser flervariabelsanalys efter att ha gått i bara två månader? Att klara flervarre utan att först läst envarren känns lite som att ta sig vatten över huvudet menar jag :D Jag hoppas att jag också kan säga det om flervarren en dag men just nu känns det ganska mörkt faktiskt.. Våra treor tentade matstaten idag, riktigt lurig kurs vad jag förstått det som. Funktionsteori slipper vi lyckligtvis :) (tror bara de på TM/F har den som obligatorisk?)

För att avsluta med lite Ont, tror ni att batteritiden kommer förbättras i takt med att nya uppdateringar trillar in? Den vanliga SGS3 hade inte den bästa batteritiden heller i början vill jag minnas?

10. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 447

MINA ENHETER

Tänkte lite fel där... trodde du var inne i slutet av första men det stämmer ju inte. Oh lucky you, vara obligatoriskt på E. Jag klarade faktiskt envar som sista kurs på min utbildning :P sparade den i 5år men efter totalt 3 omtentor så fixade man den oxå. Var ganska löjligt att klarat hela utbildningen men inte första matematikkursen. Kan säga att efter att titta på en tenta innan av ren nyfikenhet så är det inte mycket man kommer ihåg, så här 4år senare :cool:

För att gå tillbaks ämnet... man kan alltid hoppas. Finns alltid saker man tveka och förbättra. Och jag måste säga att jag tycker batteritiden är helt klart godkänt iaf så som jag använder telefonen.

11. velonoir

velonoir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ca 10% per timme dras ur batteriet när den ligger still och jag inte rör den på flera timmar. När wifi är påslaget så det kan inte ha nåt att göra med 4G. Innebär en standbytid på bara 10 timmar!

12. Mr eastman

Mr eastman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fy fan så drygt.. Jag har kört min sen kl 06.30 imorse på 4G mestadels, har 27% kvar på mitt batteri nu, har ringt kanske 15 minuter, ett antal timmar surf och några sms + lite spelande i 30 minuter.. Är supernöjd med min batteritid iaf. Går inte att jämföra riktigt med min ZTE Blade 1 jag hade innan :-)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

13. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Och vi vet ju varför....;)

14. velonoir

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vet vi? Med avstängd positionering ätmr det ingen smartphone längre.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

Gurre77 gillar detta.
  15. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 447

MINA ENHETER

Jo då, tror du förväxlat positionering med internetuppkoppling. Det är det apparna behöver, positionering har jag bara igång en gång i månaden, om ens det. Men klart alla använder sina telefoner annorlunda.

16. velonoir

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Blandar inte alls ihop dessa två.

Om du bara använder positionering en gång per månad, hur får du då den senaste väderprognosen för just din plats?

17. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 447

MINA ENHETER

Som jag skrev i den andra tråden, där du postat din batterilogg, så kan man in i appen ställa in vilken stad man bor i och sedan ställer man in hur fått man vill att den ska uppdatera. Jag har inget behov att ha exakt väder, typ stadsdel. Men tror man kan ställa in stadsdelar om du vill det. Utan positionering.

Last edited: 25 okt 2012
  18. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Lycka till med din batteritid, I'm done

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

19. velonoir

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag tackar så mycket för din hjälp. Men förstå mig, jag köpte inte en smartphone för 5-6000 kronor som jag sen måste stänga ned, så den blir som en Doro med fyra knappar.

Det enda jag begär, att den lever upp till uttrycket smartphone och att batteriet håller enligt utlovat.

20. velonoir

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har så gott det går i alla appar och i systemet, stängt av så det inte ligger och uppdaterar position automatsikt. Finner jag ingen anledning till att telefonen ska göra massa saker i bakgrunden hela tiden. Utan detta gör jag manuellt i respektive app. Trots det ligger android och uppdaterar positionen.