Samsung Galaxy S10 Lite

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Corran_Horn, 29 apr 2020.

  1. Corran_Horn

    Corran_Horn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 9 Pro
    Telefon 2:
    Asus ZenFone 5Z 8/256GB
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 (2012)
    Övrigt:
    Chromecast ver. 1 och 2
    Har funderat lite på varför den här telefonen får så förhållandevis lite uppmärksamhet här på forumet. Många som kan tänka sig en av Samsungs flaggskeppstelefoner verkar ju vara lite smått upprörda över att Galaxy S20 serien inte använder sig av ett Snapdragon chip. Vill man då ha en Samsung telefon i det övre segmentet som kör ett Snapdragon chip så borde ju den här telefonen vara en hyfsad kandidat. Jag vet att det inte är det senaste Snapdragon chipet men den har ju i alla fall ett 855 chip och även om det satt i flaggskeppen förra året så är det fortfarande ett alldeles utmärkt chip även idag. Det verkar ju till och med vara som så att det "fungerar" bättre (dvs. är energisnålare, batteritiden på S10 Lite verkar ju vara riktigt bra) än de Exynos chip som sitter i de "vanliga" Galaxy S10-or som lanserades i Europa förra året.

    Ja, jag vet att det finns saker som S10 Lite inte har som den andra S10-orna har som t ex damm- och fuktskydd, ett zoom objektiv inga stereohögtalare osv. men vad jag har kunnat läsa mig till så verkar det ändå vara en riktigt hyfsad mobil om än till ett lite för högt pris för att ordentligt kunna tävla i flaggskeppsdödarklassen. Kamera, skärm och batteri verkar i mitt tycke hålla riktigt bra standard.

    Vet inte rikigt vart jag vill komma med det här annat än att jag är lite förvånad över att den här telefonen inte verkar ha fått så mycket uppmärksamhet nu när så många vill ha Samsungtelefoner med Snapdragon chip.

    Ursäkta min tirad. Kände bara för att skriva av mig lite om en telefon som i alla fall jag starkt funderar på att köpa när det blir dags att byta telefon från min Zenfone 5Z. Det enda jag egentligen saknar på de S10 Lite som går att köpa här i Sverige är det större internminnet på 512GB. Det är någoting som skulle ha gjort att jag hade köpt en redan idag även om min 5Z inte riktigt är slutkörd än. Tyvärr så lär väl den varianten aldrig dyka upp här i Sverige då Samsung förut i alla fall inte verkade tro att någon här i Norden ville ha telefoner med väl tilltaget internminne.

    Så att ni slipper undra varför jag vill ha mycket internminne trots en minneskortsplats så kan jag berätta att det beror på att jag vill kunna ha plats för både de foton jag tar och min musiksamling som jag har rippat i hög kvalitet. Lyssnar på Spotify ibland om jag inte har införskaffat skivan, men oftast använder jag mig hellre av min rippade musik som jag har på telefonen än Spotify. Detta då kvaliteten på de rippade ljudfilerna är bättre än den som Spotify håller även med ett Premium abonnemang.

    Återigen, ursäkta min tirad. ;)
     
    Last edited: 29 apr 2020
    spigen gillar detta.
  2. Jimmy 76

    Jimmy 76 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2017
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    383
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S24 ultra
    Jag är oxå lite nyfiken på vad folk har för intryck av just s10 lite , typ prestanda, skärm , kamera, batteri tid , uppdateringar osv ? Finns det några i forumet som har eller testat denna som kan lämna lite omdömen ?
     
    Corran_Horn gillar detta.
  3. stefan1

    stefan1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    Samsung galaxy s10 lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    Samsung galaxy s10 lite
    Jag har haft min S10 lite i cirka en vecka och är grymt nöjd med batteritid, hade en Samsung galaxy Note 8 innan, men helt kass batteri, Kameran har jag inte testat speciellt mycket, uppdateringar har kommit när det funnits, så det är mycket som återstår att testa men bifogar några bilder på batteritid.. [​IMG][​IMG]
     
    Corran_Horn och CABBAN05 gillar detta.
  4. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Ser verkligen lovande ut, har funderat på att köpa en
     
    Corran_Horn gillar detta.
  5. Corran_Horn

    Corran_Horn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 9 Pro
    Telefon 2:
    Asus ZenFone 5Z 8/256GB
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 (2012)
    Övrigt:
    Chromecast ver. 1 och 2
    Hur är dina intryck av telefonen nu när du har haft den några dagar?
    Kamera, gränssnittet och batteritid efter några fler dagars användning skulle vara intressant att få veta mer om.
     
  6. Corran_Horn

    Corran_Horn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 9 Pro
    Telefon 2:
    Asus ZenFone 5Z 8/256GB
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 (2012)
    Övrigt:
    Chromecast ver. 1 och 2
    Last edited: 7 jun 2020
  7. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Jag kan inte bestämma mig för vilken telefon jag ska köpa. Mi note 10 lite, S10 lite eller vänta tills Oneplus Z/Nord.
    För mig så är prestanda blandat med batteritid och skärm viktiga. Sen vill jag kunna köra allt utan någon problem eller behov av att sänka SoC hastighet eller sänka skärmupplösning för att få den att hålla en halvdag *host* *host* S9.
     
  8. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Varför har den inte ens egen mapp S10 lite när exempelvis S10e har det?
    Fick man med några hörlurar i paketet eftersom dom går direkt in till usb-c och 3.5 mm hålet är borta. Tycker det är svagt att man börjat sluta skicka med hörlurar eftersom tidigare lurar haft 3.5 mm hål och inte direkt till usb-c.

    Apple tar ju priset som varken skickar med hörlurar eller laddare till Iphone 12 fast dom bytt till usb-c.

    Annars tycker jag S10 lite känns som en lite starkare version av A71/8 gb ram.