Samsung Galaxy S2 eller HTC Sensation

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av herrfisk, 24 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. DjBeowolf

DjBeowolf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej jag ska hjälpa dig lite här nu.

Jag har en Htc desire (amoled versionen) och precis köpt en samsung galaxy s2.

Jag kan inte prata för sensations qHD för jag har aldrig sett eller ägt den telefonen, men sense systemet vs touch wiz är enligt mig äckligt fult.
    Jag gillar verkligen inte sense systemet nånstans, då är touchwiz mycket snyggare.
    Men det är inte där köpet ska baseras enligt mig på dessa telefoner du kan ändra detta med loaders osv.

Det du ska kolla på är prestanda, design (skalet), skärmarna, kameran.

Kameran är bättre på samsungen om man ser till front kameran annars är det samma skit.

Som gammalt tv freak så kan jag säga att man är bara idiotisk om man väljer sensation för den lilla högre upplösningen, svärta och klara färger är mycket mycket viktigare, men det finns ett undantag här, vill man ha bästa läsupplevelse på internet osv. så är sensation självklart skarpare!
    Men jag kan lova dig att sgs 2 inte upplevs oskarp nånstans, snarare tvärtom den känns jätteskarp, och med den otroliga svärtan och färgerna kommer du bli sjukt amazed kan jag lova dig!

Designen så tycker jag helt ärligt att samsungen ser fräschare ut och jag älskar att den båda är tunnare och väger mindre, tycker htcs varianter känns bulkigare och lite jobbigare att pilla med, men vissa föredrar detta och anser att det är bättre kvalité.

Prestandan är bättre på samsungen men det är svårt att avgöra om det är ren prestanda, man får ha i åtanke att htcn driver en mer högupplöst skärm och därav kanske stjäl lite av prestandan.

Min åsikt är att samsungen är på alla plan bättre förutom qHdn.
    Men jag lovar att detta är inget du kommer att störas av, den är jätteskarp.
    Man är bara dum om man väljer upplösning före svärta och färgåtergivning.
    Kolla TV apparater, det finns en anledning till att de finns så många olika tv appareter har samma upplösning (full hd = 1920*1080) men ändå skiljer så mycket i pris, upplösning är en bråkdel i hur en bild ser ut.
    Så jag lovar dig med handen på hjärtat att om man testar båda så kommer det garanterat luta mer åt samsungen än htcn.
    Inget illa menat mot htc, jag älskar deras saker, men i detta fallet vinner samsungen, och min teori är om samsung hade haft tillräckligt med amoled paneler så hade de flesta andra tillverkare köpt dem också istället för dem sk super lcd panelerna.
    Jag kan säga att när man sitter på startsidan med en mörk bakgrund med en liten android robot som är fokuserad i mitten, så blir man helt exalterad över hur snygg skärmen är.

I vilket fall kommer man bli hur nöjd som helst av både sgs2 och htc sensation, båda är riktiga tuffingar och båda våldtar iphonen på alla plan (min flickvän ägde en innan hon bytte till sgs2 också)!

My 2 cents peace out!

Last edited: 31 maj 2011
    Teremdea och drgregur gillar detta.
  2. drgregur

drgregur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Sitter själv och tänker på att byta från en Desire till en S2, var på media markt och pilla lite på S2an. Första intryck var lite plastig, ljus stark mot Desire som jag höll brevid. Men jag blev inte tagen på sägen av skärpan. 224ppi mot Sensations 240ppi mot iphones 326ppi. Varför kan inte Samsung och HTC komma upp i dessa nivåer kan man undra.
    Men annars kändes S2 rapp och märkte inga ryck mellan hopp i menyer. Kameran var sjysst skarpa närbilder. video inspelningen var som alla andras inspelningar, så fort du börjar röra telefonen för mycket blir det suddigt , håll den stilla så blir det helt Okey! Men vad kan man begära av en mobilkamera.

Skulle vilja känna på en sensation innan köp. Media markt och Elgiganten Megastore brukar ha telefonerna uppsatta så man kan prova dom. Men ändå sugen på testa ett nytt märke.

3. Teremdea

Teremdea Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 5t

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 5t
    Platta:
    Google nexus 9
    ROM:
    Stock Rom Android 7.1
    Info:
    Action launcher 3
    Stod inför samma val och detta var precis den korta och koncisa summeringen som gjorde att jag från 99% till 100% säkerhet att SGS2 kommer göra mig sjukt nöjd! Det blir en sådan helt enkelt.

4. Simba83

Simba83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Hur stor skillnad är det på en Sensation och en SGS2 i batteritid?
    Tänker då på den faktiska batteritiden och inte standby som står i specen.
    låt oss säga lite samtal, spel, surf, är det så att dom skrämt upp SGS2 lite mer för prestandan så att den istället drar mer ström?

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Det är mycket svårt att ge ett bra svar på den frågan eftersom det är flera faktorer som styr.

1. Nätet, stabilt ? Om det är instabilt så tvingas luren att hela tiden att försöka att dels hålla uppkopplingen samt att sedan synkronisera allt data.

2. Vad har man för synkroniseringsinställningar ?

3. Den klurige som vet att det brukar vara problem inaktiverar den mobila datatrafiken och sköter det manuellt.

4. Det finns "spel" som snabbt suger ur en burk, helt beroende av hur spelet är utvecklat och med vilka funktioner.

5. En batteriövervakningswidget rekommenderas så lär man sig snabbt hur sin lur beter sig.

6. Simba83

Simba83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Tänkte mest om man kör samma program osv givetvis går det inte att köra samma rom men om man skulle gjort det vilken har då bäst

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.