Diskussion: Samsung Galaxy Tab S10-serien - allmänt

Diskussion i 'Galaxy Tab S10-serien' startad av Swedroid, 10 jul 2024.

1. Swedroid

Swedroid Adult Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    791
    Operatör:
    Google Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 8
    ROM:
    Vanilla
    I den här tråden diskuteras allmänt om Samsungs Galaxy Tab S10-serie

2. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 368
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    jag fick min redan lördag 28/9, men fick ju lov att invänta skal och fodral, och sen behövde jag jobba några sena kvällar och hade inte tid att pyssla med den. men nu i söndags hade jag förmånen att vara så sjuk att ingen kunde komma på tanken att försöka få mig att göra nånting annat än att ligga i min reclinerfåtölj och bingea serier :D. Och då var det förstås dags att se vad den mindre reflektiva skärmen gick för, det var den som blev avgörande i att jag slog till :).

Jag sitter precis bredvid altandörren som är i sydläge, och i söndags var det rejält soligt vilket brukar vara ett jätteproblem på även de mest ljusstarka high end-skärmarna (undantag förstås iPad Pro M4 med NF-skärmen). Men jag mosade mig igenom 5 avsnitt av Rings of Power utan minsta problem, så jag är jättenöjd :-*! I övrigt är det väl ganska same same upplevelse som tab s9-serien - och det är ju inte det sämsta :)

köpte btw tangentbordsfodral backlit och i "floating" modell till det från amazon.se (dvs typ apple magic keyboard) som kom i söndags kväll. Får förstås tåla engelsk layout - plus att det är ANSI istället för ISO som vi är mest vana vid - på tangenterna, men man vänjer sig ganska snabbt att trycka på rätt ställe utan att titta och bli förvirrad. önskar verkligen att samsung tänkte om med sina originaltangentbord - de är såklart tunna och lätta men i övrigt är de totalt opraktiska och måste vara tänkta att användas vid ett skrivbord eller nåt sånt - man funderar om den här Dex-grejen har stigit dem åt huvudet och de på allvar tror att folk i allmänhet köper en tab s för att ha istället för en laptop (det finns ju säkert folk som gör det, men jag vägrar tro att det är det normala caset)

nåt som jag tycker samsung fått till väldigt bra däremot är deras originalfodral av origamityp - älskar dessa <3! köpte ett sånt också för när det är mer prioriterat att minimera vikten än att kunna skriva på fysiskt tangentbord. eller när jag ska läsa comics i sängen :)

corb06 gillar detta.