Samsung Galaxy Tab

Discussion in 'Samsung' started by pulsar, Sep 2, 2010.

1. ocke

ocke Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Många som resonerar så. Även jag själv gjorde det tidigare. Men efter att ha fått leka lite med en Ipad så har jag fåt upp ögonen för formatet. Så himla smidigt för att surfa på. Betydligt enklare att ha med sig än en bärbar PC om du frågar mig. Kommer nog köpa en Samsung Tab då jag självfallet gillar Android mer än Apple OS

2. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns en annledning till det priset. Jag minns inte när men inte alls länge sedan, en från Samsung förklarade (inte en svensk/engelsk man) Samsung har valt den prisklassen av den annledningen att man ska köpa med abbonemang istället. Att det ska bli mer sälj via den vägen. Ipads dyraste modell kostar 8000 9000 den med fast den har sämre spec och "äldre".

Hoppas jag formulerade mig så att ni förstod vad jag menade.

-----------------------------------------
    Sent from my Samsung Galaxy S with Android 2.1 using the Tapatalk app.
    Biji Kurd o Kurdistan!

3. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Jag själv väntar med spänning på denna tablet.

Mina behov är mest inom jobbet då jag faktiskt använder datorer, telefon, gps och bildvisare varje dag. Jag har tröttat på att använda jätte sega datorer som tar minuter på sig för att starta upp bara för att titta på ett mail eller för att visa en bild ute hos en kund.

En annan anledning är att jag sitter i bilen ganska mycket, 6000mil om året och jag börjar trötta på den lilla displayen på min hero (som jag för övrigt anser har varit min hittills bästa telefon någonsin!). Jag vill ha en telefon med GPS för idags läget är jag ganska trött på att ha flera olika prylar sittandes på instrumentpanelen. Att jag sen får en riktigt bra mailklient, och bildvisare är bara en bonus.

På den andra privata sidan så kan man väl säga att den kommer att bli ascool uppkopplad som mediespelare till min TV, och som spelkonsol i bilen för min dotter som alltid vill spela flashspel på spela.se .

Jag har också tittat på alternativ till Galaxy Tab bland annat Huawei S7 samt Viewsonic Viewpad7. Men ingen av dom känns riktigt okay. Båda två har lägre processor kraft och Huawei S7 har bara 256Mb i internminne. Så det känns osäkert om dessa nånsin kommer att få Gingerbread. Huawei S7 har också resistiv skärm vilket gör den mer svår att arbeta med men det har en fördel som är att man faktiskt kan skissa upp mer exakt tex planlösningar på plats hos kund...

Många säger att den är för dyr vilket jag kanske kan hålla med om, men om man har behov av flera av möjligheterna så vet jag inte om jag håller med.

Jag kommer att använda de flesta av funktionerna vilket gör den dyr men inte för dyr! Möjligheterna är så oerhört mycket större med Galaxy Tab än med en vanlig telefon. Fast min hero kommer alltid vara med som huvudtelefon och Galaxy tab med tvillingkort och extra telefon.

Så personligen är detta nåt jag väntat på i mer än ett år!!! VILL HA NU!!!!!