Samsung Galaxy W

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Anneth, 30 okt 2011.

  1. Road66

    Road66 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Stämmer, tackar :)

    "Efter att systemet tagit det som krävs för att kunna hålla telefonen igång så har du 351MB kvar att använda. 520MB är altså helt korrekt.

    Ram minnet används främst för att hålla apparna igång i bakgrunden. Har du för lite ram-minne så kommer de att avslutas snabbare, och tex webbläsaren eller maps (och alla andra) måste ladda in allt på nytt. När du väl startat appen så blir det dock inte segare på grund av det."
     
    Last edited: 12 jan 2012
  2. natal

    natal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Hej

    Är det några problem med 3g-mottagingen med denna lur ? hanterar den hoppen bra mellan 3g samt gsm ?

    Läste att folk har klagat på låg samtalsvolym, är det något som har fixats i en update ?


    MVH
     
  3. jonathan55

    jonathan55 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en sån och själv tycker jag att den är riktigt bra den laggar inte och jag tror att den är reptålig men LCD/TFT skärm är det och jag är riktigt nöjd med den ångrar inte att jag skaffade den :)
     
  4. plutonium87

    plutonium87 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beställde en Galaxy W för ett par dagar sedan, har suttit och spanat på (bland annat) den några veckor... Är medveten om att det väldigt snart släpps nya bättre modeller men jag pallade fan inte vänta längre :P

    Men jag tror hur som helst att jag kommer bli nöjd, detta är min första smart-phone! Har just nu en Nokia 3720C som jag är skapligt less på..

    Får återkomma med nån slags recension när jag tynat sönder luren ett par dagar :)
     
  5. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Fick en Galaxy W från jobbet i fredags, rätt trevlig lur faktiskt :)
     
  6. plutonium87

    plutonium87 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skulle vara häftigt om Galaxy W fick en egen avdelning :) (ja, jag vet att man planerar detta)

    Ska försöka sätta mig in i telefonen så fort jag kan, så kanske jag kan skriva någon tutorial för root, ROM-byte osv.

    Väntar fortfarande på att få min SGW men den verkar ha fastnat i postsystemet. Ibland suger det verkligen att bo i norrland lol
     
  7. Skypen

    Skypen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gå in på Xda-developers.com, finns en del angående Root där etc. Vore jävligt uppskattat om du tog tillfälle i akt och faktiskt la ut en tutorial eller liknande.
     
  8. plutonium87

    plutonium87 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har kikat där som hastigast men var lite osäker på vilken metod man ska använda osv.. Hela grejen med smartphones & android är nytt för mig så jag har väl en del att lära :)

    Vad jag kan säga hittills beträffande telefonen är att jag är nöjd, och en aningen förvirrad över själva Android i sig. Batteritiden verkar vara godkänd, hade den idag med mig på jobbet och hade ca 40% batteri kvar när jag kom hem 10-11 timmar senare..

    Allt flyter på som det bör, märkte att min launcher verkar bugga lite och jag gissar vilt på att det har med skärmupplösningen att göra. Vissa ikoner tenderar att flytta lite på sig, i nån konstig position till synes utan anledning.. Men kan ju vara användaren det beror på också ;)

    Hmm ja, ska skriva mer när jag har tid och ork. Har fått feber nu och ska göra kväll..
     
  9. plutonium87

    plutonium87 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Prövade roota min SGW nyss i Recovery mode på SD-kort enligt guiden på den här sidan
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=18713148&postcount=1

    Allt verkade fungera ända till jag skulle starta om, skärmen blev typ svart/grå och verkade frysa. Stängde av/startade telefonen på power-knappen och allt fungerade som det skulle.

    Men hur f-n vet jag om den verkligen blev rootad? DroidWall lyckades jag ge behörighet som SuperUser, vad det nu exakt innebär. Betyder det att jag lyckats roota?
     
  10. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Vekar som du lyckats. Superuser är ju ett program som låter dej köra appar som kräver tillgång till systemet och som annars inte skulle funka. Kollar du så ligger säkert Superuser i applådan.
     
  11. plutonium87

    plutonium87 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej jaa det stämmer bra det, SU ligger där.. Är det någon applikation som blir synlig först efter root eller är det något som följde i installationen av DroidWall?
     
  12. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Superuser läggs in i samband med att man rootar.



    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  13. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Uppdaterade via OTA idag till 2.3.6, funkade fint :) Lite ICS inspirerad låsskärm mm.
     
  14. realdexter

    realdexter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    En fråga om låg samtalsvolym. Använder själv till 99% headset och det fungerar bra, men har sista dagarna svarat ett par ggr utan. Det hörs knappt alls vad motparten säger, är man utomhus med lite brus runtomkring är man chanslös.

    Ett annat irriterande problem är att mitt bt-headset (Flex bizz) ofta tappar kontakt med telefonen. Har aldrig upplevt detta med SII som jag hade innan.

    Jag kanske har fått ett måndagsex.. Är det någon som upplever samma problem som jag?
     
  15. Road66

    Road66 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig upplevt detsamma, jag ringer dessutom dagligen. Du kan ju alltid reklamera den om inte annat.
     
  16. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Jag kör också 99% bt headset och har inga problem med att den kopplar ner, har nog aldrig hänt.
    Samtalsvolym i telefonen må vara lite låg, men inte så dåligt som det verkar för dig?
     
  17. Skypen

    Skypen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vafan, varje dag får jag 2-3 gånger ändra ljusstyrkan i displayen då den ändras automatiskt till olika lägen. Är det likadant för er?
     
  18. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Nej det känner jag inte igen, dock kan man ju ändra ljusstyrka genom att swipea på statusbaren så det är kanske det du råkar göra? :)

    Håll ner fingret på statusbaren nån sekund (tills den åker upp igen) sen drar du fingret åt höger eller vänster för att ljustera ljuset.
     
    munketh gillar detta.
  19. plutonium87

    plutonium87 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har ibland haft problem med att telefonen ändrat ljusstyrkan på skärmen, till synes utan vidare.. Men kan man göra det via statusbaren så är det väl lätt hänt att jag fumlat och råkat sänka den utan att jag visste om det.

    En annan jävligt irriterande grej som jag lagt märke till är att telefonen verkar ändra formatet/storleken på bilderna när man fotograferar. Ibland när man knäpper kort är den helt plötsligt inställd på 640x480 utan att jag ändrat något medvetet? Jävligt irriterande, nog för att jag inte fotograferar så mycket men ändå.

    Såg att nån haft samma problem tidigare i tråden, kanske det finns någon lösning?
     
    Last edited: 22 mar 2012
  20. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Låter skumt! Varken jag eller kollegan med likadan lur har haft problem med det.
    Kom på en till grej ang ljusstyrkan, webläsaren har ju en egen inställning för ljus så det kanske är den som bråkar?