En update om min GW7 BT 44mm. Det visade sig att jag hade otur med mitt exemplar. Den drog 9-12% batteri per timme, i vila. Konstant! Alltså när den bara satt på armen och jag inte gjorde nåt alls med den (typ satt & kollande tv). Om jag sen började använda klockan som man gör & hantera notiser, hantera musik, skriva lite mess, ute & gå, mäta puls etc så rasade den ännu snabbare i batteri. Så klockan gick från full till tom vid normal användning på ca 6-8 timmar.
Jag försökte allt. Två separata factory resets, inga installationer av egna appar, omstarter, tömning av cache, ingen påläsning av backup, stängde av alla funktioner som går utom blåtand etc. Men inget jag gjorde påverkade det. Batteristatistiken visade heller ingen hög förbrukning av något/någon app alls. Utan det det var bara en massiv konstant dold förbrukning som inte visades.
På Reddit finns det trådar om folk med precis samma problem, med exakt samma bisarra konstanta förbrukning. Så det finns bevisligen defekta exemplar som har samma symptom. Så har ni otur & får samma problem, byt klocka.
Jag gav upp igår & gjorde retur på öppet köp till Samsung. Åkte sen till Netonnet & köpte en ny likadan GW7 BT 44mm i butik. Installerade den sen med exakt samma appar, exakt samma inställningar. Allt påslaget (inkl AOD med en ljus bakgrund). Denna klocka verkar prima. Den drar 2-3% per timme (beroende på om jag är helt i vila/still eller far runt lite & pillar lite på den & hanterar aviseringar och sånt). Och det är alltså nu vid första dygnet när klockan som vi alla vet gör mycket i bakgrunden, trimmar batterialgoritmen, lär sig användarmönster etc. Så det kanske blir ännu bättre om nån vecka. Jag har inte hunnit testa med mer aktivitet, promenader, träning etc än. Men inget tyder på att denna klocka skulle ha några som helst problem med sånt alls. Tvärt om, batteritiden på denna verkar fenomenal utifrån mina behov & hur jag använder klockan

.
Click to expand...