Fattar inte varför mobilen skärmen går igång och lyser om man ringer från klockan? Antar att den inte är gjord för att ringas på utan egen uppkoppling
Edit: Hoppas verkligen skärmen inte går igång om man ringer över LTE och det hade varit praktiskt att kunna svara med klockan med headset inkopplat när mobilen låg kvar i fickan (gör jag något fel?) utan att vara rädd för att komma åt skärmen med jackan/magen.
Ytterligare en irriterande sak är att youtube pausas varje gång man byter app eller när skärmen slocknar på GW. En påslagen skärm om man bara lyssnar bidrar ju till att batteriet dras bland annat. Samtidigt som det inte går att kolla något annat under tiden. Använder detta mycket vid promenader eftersom det inte finns någon utpräglad pod app (?). Nu måste jag hålla skärmen igång och pausar hela tiden med jackan av misstag. Dock bra såklart med inbyggd högtalare i klockan när man bara är hemma och vill lyssna.
Ännu en sak är att vibratorn känns klart svagare än Gear Sports vid alarm. Det kompenseras dock såklart med högtalaren. Ska testa om jag vaknar av den inatt. Personligen gillade jag att bara väcka mig själv med Gear Sport utan att riskera att störa omgivningen.
Fungerar hittills dåligt att ändra inställningar för klockan via mobil appen. Vissa inställningar i alla fall.
Sleep trackingen blev fel senaste natten kom jag på nu. Tänkte först att det var en tillfällighet. Prövar igen inatt.
Har inte alls testat detta noga men än så länge lyckas jag inte ringa eller sms över wifi. Dock hemma ensam med mobilen avstängd. Så vid en badtur med mobilen på (men hemma) så kan det möjligen gå att ringa eller sms:a om man är kopplad till någon annans hotspot. Ska pröva detta och hoppas verkligen det funkar. Risken är ju dock då att någon annan tar upp mobilen och pratar i den om mobilskärmen där hemma (eventuellt) går igång även då.
Säger inte att jag är ett dugg missnöjd. Bara en handfull förbättringsområden (för mig). Galaxy Watch känns generellt mycket snabbare än Gear Sport. Det är väl det som sticker ut positivt. Framförallt när man surfar (kanske bara är jag som tål skärmen). Har 42mm. Intrycket av batteriet är inte direkt dåligt men känns inte nämnvärt bra heller, ska "testa" det mer noggrant under helgen.
Last edited: 27 sept 2018