Diskussion: Samsung Galaxy Watch (Gear S4)

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av Swericsson, 16 jun 2018.

1. patts

patts Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    678
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Ja det är lite konstigt att ha en release dag och inte kunna förse de butiker som har förhandsbokning i tid...

2. mickes

mickes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Platta:
    Lenovo Yoga tab3 pro
    Då ska du veta att jag som beställde direkt från Samsung har fått angivet att klockan kommer att skickas 24 oktober...

3. patts

Mottagna gillanden:
    678
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Omg. Att inte ens kunna förse sina egna förhandsbokningar... Ingen vidare lansering

4. mickes

mickes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Platta:
    Lenovo Yoga tab3 pro
    Hoppas på att det inte stämmer och att det kommer en klocka tidigare ändå. Tänk positivt grabbar!

5. Swericsson

Swericsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Fattar inte varför mobilen skärmen går igång och lyser om man ringer från klockan? Antar att den inte är gjord för att ringas på utan egen uppkoppling

Edit: Hoppas verkligen skärmen inte går igång om man ringer över LTE och det hade varit praktiskt att kunna svara med klockan med headset inkopplat när mobilen låg kvar i fickan (gör jag något fel?) utan att vara rädd för att komma åt skärmen med jackan/magen.

Ytterligare en irriterande sak är att youtube pausas varje gång man byter app eller när skärmen slocknar på GW. En påslagen skärm om man bara lyssnar bidrar ju till att batteriet dras bland annat. Samtidigt som det inte går att kolla något annat under tiden. Använder detta mycket vid promenader eftersom det inte finns någon utpräglad pod app (?). Nu måste jag hålla skärmen igång och pausar hela tiden med jackan av misstag. Dock bra såklart med inbyggd högtalare i klockan när man bara är hemma och vill lyssna.

Ännu en sak är att vibratorn känns klart svagare än Gear Sports vid alarm. Det kompenseras dock såklart med högtalaren. Ska testa om jag vaknar av den inatt. Personligen gillade jag att bara väcka mig själv med Gear Sport utan att riskera att störa omgivningen.

Fungerar hittills dåligt att ändra inställningar för klockan via mobil appen. Vissa inställningar i alla fall.

Sleep trackingen blev fel senaste natten kom jag på nu. Tänkte först att det var en tillfällighet. Prövar igen inatt.

Har inte alls testat detta noga men än så länge lyckas jag inte ringa eller sms över wifi. Dock hemma ensam med mobilen avstängd. Så vid en badtur med mobilen på (men hemma) så kan det möjligen gå att ringa eller sms:a om man är kopplad till någon annans hotspot. Ska pröva detta och hoppas verkligen det funkar. Risken är ju dock då att någon annan tar upp mobilen och pratar i den om mobilskärmen där hemma (eventuellt) går igång även då.

Säger inte att jag är ett dugg missnöjd. Bara en handfull förbättringsområden (för mig). Galaxy Watch känns generellt mycket snabbare än Gear Sport. Det är väl det som sticker ut positivt. Framförallt när man surfar (kanske bara är jag som tål skärmen). Har 42mm. Intrycket av batteriet är inte direkt dåligt men känns inte nämnvärt bra heller, ska "testa" det mer noggrant under helgen.

Last edited: 27 sept 2018
    janko gillar detta.
  6. Swericsson

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Betyder det här att man måste lämna mobilen med laddaren i väggen om man av någon anledning skulle åka bort några dagar med bara klockan? Dvs går det inte att ringa med klockan om mobilen har slut på batteri?

På tal om batteri så tar det ett bra tag att ladda upp klockan. Känns ju konstigt om Samsungs anställda inte stöter på samma problem som oss vanliga människor? Några av dem måste väl ändå använda deras produkter intensivt? Eller så håller dom bara inte med om problemen jag nämner. Är i det hela ändå bredd att sätta 4/5.

Last edited: 28 sept 2018
  7. Sorkstryparen

Sorkstryparen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Förstår dig! När jag prata med dom sa jag att jag måste ha mina två innan helgen pga att jag ska ge en som present. "Du kommer absolut ha dem imorgon". Om man är osäker va ärlig, det ger jag så mkt mer för. Men men nu får det bli utan duo. För jag har sett en del andra butiker lista som leverans senare i oktober, så Inet kanske inte var med på första leveransen.. Hur som, mycket klagande, hur gillar ni era klockor ni som har fått dem? Vi vill bra mer

8. patts

Mottagna gillanden:
    678
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Får kolla med Inet idag. Skickas den inte under dagen blir det en avbokning...

9. Swericsson

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Always on display funkar inte alls för mig. Men det använder jag ändå inte.
    Sömnmätningen kommer igång försent.
    Skärmlåset dyker upp vid slumpmässig tillfällen. Oftast inte alls. Ibland två gånger med väldigt kort mellanrum.
    Automatiskt skärmväckning var aktiverat när jag fick den men efter att jag stängde av det lyckas jag inte få på det igen. Det händer liksom inget trots att det är aktiverat.
    Har inte heller lyckats lägga till några aviseringar utöver dom som är standard från mobilen än. Dom flesta inställningarna man gör i mobilappen verkar klockan ignorera.
    Drog ca 35% batteri under 5 timmars sömn. Hade dock webbläsaren på vilket enligt klockan drainade batteriet. Får bli mer noggrann där frånochmed nu.

Med tanke på hur lång tid det tar att få den fulladdad så känns det (lite tvärtemot vad dom sade på lanseringen) som att man måste 'små'-ladda den hela tiden.
    Helhetsintrycket är på något konstigt sätt jättebra ändå. Den känns lätt, snabb, modern och snygg.

Last edited: 28 sept 2018
  10. Sorkstryparen

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Skriv gärna vad dom säger, hade vart intressant att höra..

11. hanhest

hanhest Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min beställning har blivit ändrad till "Ej i lager".....

12. patts

Mottagna gillanden:
    678
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Samma för mig. Riktigt dålig. Stor lust att bara hoppa över denna klockan, köpa en billig ticwatch E och vänta på nästa wearOS klocka med SD3100... Riktigt dåligt av Samsung att inte kunna uppfylla ens sin egens butiksförhandsbokningar (som bekräftat ovan) än mindre alla andra butikers förhandsbokningar...

Japp, kommer återkoppla här vad dom säger på inet. Men misstänker att de inte kommer ha några svar ang leverans från Samsung.

13. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Min har också ändrats till ej i lager. Om man tittar på listan med Galaxy Watch, så står det på alla en gul märke (ej i lager) men där står det ändå skickas idag. Inet

Men om jag inte får min idag, så är jag mest missnöjd med Inet, eftersom jag pratade med dom igår, och då enligt honom så var det säkert att jag skulle ha min på release dagen.

14. Silfverlood

Silfverlood Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    Väntar och hoppas!

15. patts

Mottagna gillanden:
    678
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Jag tror nog inet och de flesta andra butiker som hade förhandsbokning helt enkelt litade på att Samsung skulle leverera. Så det är nog Samsung som är boven i dramat ...

16. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Om man hade fått riktigt information igår, då hade man hunnit avboka och beställa från nåt annat ställe, webbhallen visar att dom har 50+ i lager. Min bror beställde tidigare från Netonnet, och den skickades igår, så han får sin idag.

17. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Ni har ju 14 dagars ångerrätt efter leverans också. Kanske lite tråkigt att ligga ute med pengarna om de drog dem direkt.

Oftast dras dem annars när leveransen sker.

18. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Problemet är att man måste ha förbokad senast igår för att få duo laddaren. Så visst kan man avbeställa och lägga beställning på annat ställe, men då får man inte laddaren. Och om jag beställer idag på nåt annat ställe, så får jag den ändå inte idag.

Sorkstryparen gillar detta.
  19. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Tja du fick väl en orderbekräftelse på din första order? Använd den om de vill se nåt "bevis". Känns som att det ändå borde vara okej.

20. Sorkstryparen

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Precis, jag hade gärna fått riktig info, så hade man hunnit boka på ex webhallen som skickade igår.
    Men jag får helt enkelt skippa duo... ;/