Efter nu snart två fulla dygn med klockan, är jag ändå hyfsat nöjd, batteriet är iaf inget att klaga på, har just nu 52% och det efter 44h, med en massa pill och en löprunda på 5km.
Jag hade då inga problem med HR underlöprundan, var efter ca 200m den tappa. Men då bad klockan mig att flytta den mer bakåt på armen vilket jag gjorde och då hade jag konstant HR. Ett tips om någon har problem med konstant HR under löpningen är att vända klockan in, så satt mitt MS Band 2. Vilket egentligen säger sig själv eftersom blodådrorna sitter mer synligt där. Har en kompis som hade problem och provade det, han fick konstan HR läsning under löpningen då.
Får alla meddelanden som jag ska, inga problem där.
Samsung Pay är tråkigt att det inte fungerar med VISA, men man får väll hoppas det kommer.
Sömntracking fungerade ju sådär första natten, men nu andra natten var den på minuten.
Dock får jag inte HR under sömnen, men efter läst lite trådar så ska man tydligen aktivera konstant HR innan man lägger sig. Vilket jag inte vågad aktivera än då jag läst många få problem efter dom gjort det, så som att HR slutar mäta etc.
Var några tankar från min anvädning...
Frugans 42mm har fungerat perfekt, inga problem alls. Dock märker man att batteriet är mycket mindre. Efter ca 33h så hade hon ca 32% kvar, och vi skulle ut och löpa så den fick laddas. Nu har den 71% kvar efter 4.5h ink en löprunda.
Så för att summera, Galaxy watch är en riktigt bra klocka och är värd sitt pris än så länge, både 42mm och 46mm.
Edit:
Kan tillägga att jag har ställt in båda klockorna att vara strömsnåla, satt ner birghtness till 3, stängt av notifikationer på allt utom 6st appar, sätter den i flyg/sömn läge på natten, wifi etc är satt till av, automatiskt känna av träning är av, har inte haft på "Always On".
Last edited: 30 sept 2018