Diskussion: Samsung Galaxy Z Fold 6 - allmänt

Diskussion i 'Samsung Galaxy Z Fold 6' startad av Swedroid, 10 jul 2024.

1. Pettapan

Pettapan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    684
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ajfån 14

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ajfån 14
    Telefon 2:
    Iphone 14
    När jag gjorde en beställning på webben var det 1000kr dyrare än när jag beställde via Samsungs shop app i mobilen. Fick dock inte igenom beställningen i min iPhone, testade 2 olika iPhones. Drog igång en gammal galaxy S8 och beställningen gick igenom direkt, mkt märkligt.

2. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197
    Oj ja då hade du nog tur, 19 992:- är det billigaste jag får via Samsungs hemsida :)

3. Pettapan

Mottagna gillanden:
    684
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ajfån 14

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ajfån 14
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Har du pratat med supporten om 15% rabatten?

4. Redhawk1234

Redhawk1234 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing Phone (1)

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing Phone (1)
    Oavsett rabatt eller inte tycker jag att Fold 6 inte kan mäta sig med OnePlus Open pga formatet på framsidan. Z Fold 6 ser dessvärre fortfarande ut som en fjärrkontroll. Är drygt att behöva fälla upp den till i princip allt…

Bifogade filer:

Graz, tooobe, arcspin och 1 annan gillar detta.
  5. zxcv4839

zxcv4839 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Samma här, det blev billigare i appen.

6. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197
    Någon som vet gällande den svarta carbon fibre. Har för mig att det var lite extra känsligt att färgen släppte på just den svarta varianten på tidigare Samsung telefoner, stämmer detta?

Iaf, om man skulle köpa ett skin och sätta på, kan det vara liknande som på länken nedan, sånna carbon films eller är detta Samsung har något speciellt? Ser lite glansig ut i vissa lägen på youtube filmer.

Förstår att det inte är ett skin som är på från Samsung, men just att den skiftar i glansig het, är det liknande som på dem skinz som finns tro, om man vill ha liknande effekt? :)

Betxell on Instagram: "High Precision Skin 3M with Carbon Fiber texture GET IT NOW! https://www.amazon.com/betxell . . . . . . #samsunggalaxy #galaxys22ultra #galaxys22series #samsungskins #samsungskin #iphoneskin #iphoneskins #iphone14promax #iphone13promax #iphone14skins #iphone14proskin #iphone14promaxskin #skinforiphone"

7. 10cent

10cent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    312
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Z Fold6

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Z Fold6
    Nu blev jag nyfiken gällande 15% rabatten. Var i kontakt med Samsung idag men fick då enbart en 10% kod. Men då antar jag att det går att få bättre rabatter än det jag fick idag?

8. MrGo

MrGo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Jag har petat lite på Fold 6 och den känns verkligen fantastisk. Utseendet, flytet, funktionerna är verkligen bra MEN pennan fungerar inte på framskärmen. Jag gillar att göra anteckningar och vill kunna snabbt skriva ner saker såsom jag för med min Note 20 Ultra men med F6 måste jag alltså öppna den först för att kunna skriva. Så synd för jag gillar verkligen telefonen och jag har velat köpa en Fold väldigt länge :ehm:

Redhawk1234 gillar detta.
  9. Redhawk1234

Redhawk1234 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing Phone (1)

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing Phone (1)
    Jag har kontakt med Samsung (media/PR) och har faktiskt ställt frågan varför Fold 6 inte har stöd för penna på utsidan när flera konkurrenter som OnePlus Open och Honor Magic V2/V3 har det. Samsung kan ju inte skylla på att Fold 6 är för tunn eftersom Honors åtminstone är tunnare. Blir mycket intressant att se vad Samsung svarar, om de svarar….

10. zxcv4839

Mottagna gillanden:
    5
    Hur fick du hörlurarna och skalet att ingå i endast 17k?

11. Pettapan

Mottagna gillanden:
    684
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ajfån 14

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ajfån 14
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Det återstår att se om jag får det dom lovat. Har fått olika svar från olika personer på Samsung så vissa säger att det ska ingå och andra säger att det inte ingår. Så jag får återkomma i frågan. Blir väl som vanligt med Samsungs totalt värdelösa support att de inte ingår.

12. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197
    Ska faktiskt dra tillbaka mitt omdöme gällande supporten. Hade en samtal med en David som var väldigt bra, fick alla koder som gällde men beslutet gällande köp av Z Fold 6 kvarstår. Kommer vänta tills bättre updates kommer på telefonen och testa något annat så länge för en lite annan upplevelse av just foldables.

Men sammantaget, Samsung supporten är nog väldigt svajig beroende på vem man får prata med.

Last edited: 15 jul 2024
    bernard gillar detta.
  13. zxcv4839

Mottagna gillanden:
    5
    Helt rätt, kvaliteten varierar enormt beroende på vem man kontaktar. Skrev också med David, han var schysst och gav mig en kod på 20% när jag köpte fold 6.

14. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197
    Precis, men vad blev ditt slutgiltiga pris förresten?

Jag fick det till 19992kr med 20% rabatt på hemsidan

I appen gick den inte in då det troligtvis låg någon 5% rabatt redan och inte kunde dras samtidigt med 20%

15. zxcv4839

Mottagna gillanden:
    5
    Det landade på 16k efter att jag har lämnat in en gammal galaxy A3 för 79 kr (1000 kr inbytesrabatt).

16. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197
    Hur fasen lyckades du med det? Vad gjorde du för steg? På bilden är 2500kr avdraget, 1000kr för inbyte samt 1500 för abonnemang. Sen lägga 20% på där och det blir av någon anledning 19992kr

Bifogade filer:

17. zxcv4839

Mottagna gillanden:
    5
    Jag vet nästan inte själv haha. Men 20% rabattkod + 1000 för inbyte + 1500 för nytt abonnemang. Sen fick jag automatiskt en viss rabatt genom att köpa i appen. I bilden ser du att det totala blev 17k (slutligt blir 16k efter inbytet).

Bifogade filer:

18. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197
    Ja det är märkligt, tror systemet inte kände av det där i början utan det är något dem fått till sig efteråt.

Nu ska jag iof inte ha någon Z Fold så spelar inte så stor roll.

19. 10cent

10cent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    312
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Z Fold6

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Z Fold6
    Jag skrev med chatten precis men fick ”bara” en 15% kod. Undra om koderna ni har fått enbart går att använda vid ett specifikt köp eller om det går att använda vid flera köp?

20. zxcv4839

Mottagna gillanden:
    5
    Fick tigga en del och i princip garantera att jag skulle genomföra köpet för att jag skulle få rabatten. Det kan också ha hjälpt att jag beställde precis efter unpacked-eventet. De kan bara användas en gång.