Samsung Galaxy Z ??

Diskussion i 'Galaxy Z' startad av raptor, 30 jun 2011.

  1. veryhumble

    veryhumble Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Utmärkt telefon; har både z och s2 hemma.

    Om man har råd så tar man förstås en s2, tunnare, mer minne, lättare, tv-ut mm.

    Men, skillnaden är inte gigantisk - z känns tom mer gedigen med sit metallbakstycke och lite mera tyngd (utan att vara tung).

    Den stora skillnaden som jag ser det är skärmen; z mer ljusstark men svagare svärta. s2 mer dova färger, något bättre detaljrikedom och riktig svärta - men vi talar om 4-tums skärmar o inga platt-tv.

    Har haft LG-optimus x2 i någon månad dessförinnan. Z är bättre än den. Specen talar för S2 - men priset avgör; z är ingen snål-telefon utan en riktigt bra lur. Tom kameran tar riktigt bra bilder, och videokameran är mycket bra - avsevärt bättre än ex. Nokia N95. Ex. en spårvagn som åker förbi ser man ansikten...

    Enda nackdelen med Z än så länge är: något låg volym i hörlurarna - har faktiskt inte jämfört med s2 kom jag på nu... Samt att tillbehör inte passar (väskor, fodral etc gjorda för s2), samt att jah hade önsat TV-ut - men det kanske går att fixa via mini-usb alt 3.5 jacket?

    Bästa telefonen jag haft, som jag ser det bättre än de androidtelefoner jag testat förutom htc´s och samsungs egna toppmodeller för i år; men de kostar också mer. Via tre räknade jag ut kostnaden för Z kring en tusing.
     
  2. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Jämför gärna volymen mellan S2 o Z... Är intresserad av båda...