Fråga: Samsung Galleri app

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av mattismarkus, 2 maj 2025 kl 09:33.

1. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 081

MINA ENHETER

Aha, låter rimligt att det blir så då med dubbel backup plus den lokala kopian då :) Men behöver du verkligen synka mot både One drive och Google Fotos kan man undra?

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 371

MINA ENHETER

Hängslen och livrem skulle jag tro ;):P

3. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 397
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    en anslutande fråga - finns det något sätt att få exempelvis messenger och telegram att hämta bilder från google foto i molnet? jag tar nästan alla bilder med min jobb-iPhone för den har den mest idiotsäkra kameran (vilket jag behöver), och så har jag backup med google foto och synkar det i samtliga mina enheter. men när jag ska skriva vill jag verkligen väldigt gärna använda min privata androidtelefon, för att alla svepskrivningstangentbord jag testat suger apa på iPhone - vilket skapar en irritation som försämrar min livskvalitet lite för mycket känner jag.

det här fungerar ju med google messages och gmail, men inte med nån annan meddelandetjänst vad jag hittills kunnat se - vilket väl inte är så konstigt. men tänkte ändå att jag kunde fråga om nån har nån fiffig lösning på det?

(ursäkta att jag tränger mig in lite i din tråd @mattismarkus@mattismarkus , men jag tyckte min fråga var såpass näraliggande, jag tänkte att dom som har koll ditt problem har säkert koll på mitt också :))

4. BrorSnor

BrorSnor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    421
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Om du utgår från Google Foto så ska det nog gå, eller det gör det när jag provar med Messenger i alla fall.
    Jag tror du antingen kan göra:
    • I Foto, välj bilden du vill dela och sedan tryck tre prickarna och välj "Ladda ned". Då bör du kunna välja denna bilden i Messenger sen.
    • I Foto, välj bilden du vill dela och tryck på "Dela", och välj sedan Messenger i listan att dela till.

kissidor och jnsson gillar detta.
  5. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 254
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Behöver och behöver, nä men jag kan ;)
    Har kört google foto sen länge, men sen iom jag kör one drive på datorn så får jag upp alla foto i en mapp vilket gör det enkelt att gå in och titta mm från datorn, där visas dom bara till man väljer att ladda ner.

Sen är det ju även en fråga om redundans, vissa bilder vill man ju inte bli av med oavsett och jag har plats både på one drive och min NAS .

rickards gillar detta.
  6. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 397
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    Tack!

Så klart - ladda ned, det löser mitt problem i alla situationer. Har ju i och för sig använt ”dela” ibland, men tycker inte det blir bra alltid i messenger, om jag vill skicka flera bilder på en gång eller till flera personer samtidigt som inte redan är i en färdig chattgrupp. Men ladda ned kommer att funka i alla lägen :). Känner mig lite muppig nu för att jag inte insett det själv :o

BrorSnor gillar detta.