Samsung Pay är nu tillgängligt

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av BOZG, 9 mar 2017.

1. michal

michal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    thanks for all the answers! Anyway would it be possible for any of you guys to extract the apk from your NEE S7 (using ApkShare)? I just want to try it. It will probably won't work, I just want to see it myself. I would really appreciate it ;) I will let you know about the result... I am sorry for using English in this thread, I wanted to use a thread with this topic and I didn't find it in the International part of the forum. Thanks for bearing with me!

2. BOZG

BOZG Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    There are two apks linked to Samsung Pay. One is Samsung Pay (base.apk) and the other is Samsung Pay Framework (framework.apk) which I think is downloaded the first time you run the app. Both are here anyway.

And my English is better than my Swedish so I really don't mind if you use English!

michal gillar detta.
  3. michal

michal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Okay... the app behaves differently than the one I have downloaded from Apk Mirror (it shows different things), but it doesn't work. It says that it cannot connect to the server or something like that. Thanks anyway! At least now I know that myself. I am tempted to flash NEE firmware but I have read mixed opinions about OTA updates after flashing a rom with different CSC. Some people said that it works and some said that it cannot work. So I don't know :/ I really don't want to loose OTA Updates.
    Thanks again for your help! :)

4. BOZG

BOZG Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    There really shouldn't be any issue with OTA updates if it everything is flashed correctly.

The three main issues that I've come across when it comes to CSC/OTA issues are:

1. Not flashing all 4 firmware files - AP, BL, CP and CSC.
    2. Flashing Home_CSC and not CSC which updates the firmware without changing the CSC but can lead to conflicts between firmware builds and the CSC.
    3. Flashing multi-CSC firmwares that include the phone's current CSC which keeps the current CSC.

So basically, make sure you flash everything, accept that you will have to wipe your phone and avoid multi-CSCs if you already have one of the included ones!

5. vispn

vispn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    iPad Air 2
    Undrar om man kommer hinna nyttja erbjudandet då dom aldrig lägger till SEB Visa....

6. h.o.nordin

h.o.nordin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Vad jag kan se på SEB:s hemsida så finns det inga planer på att lägga till VISA-kort. Vill du använda Samsung Pay får du byta till SEB Mastercard.

bernard gillar detta.
  7. BOZG

BOZG Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Troligen inte då de byter ut Visa mot Mastercard under 2017.

@vispn@vispn Det går att ansöka om det nya kortet redan nu.

Last edited: 10 apr 2017
    h.o.nordin gillar detta.
  8. vispn

vispn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    iPad Air 2
    Tack för tipset! Hade totalt missat att dom skulle ersätta VISA-korten.

bernard, BOZG och h.o.nordin gillar detta.
  9. h.o.nordin

Mottagna gillanden:
    105
    Jag fick kampanj-hörlurarna från Samsung i brevlådan för ett par timmar sedan. Jag använder dem just nu och är nöjd. Jag måste dock använde de lite mera innan jag kan ge ett utlåtande [emoji41]

bernard och Pontzy gillar detta.
  10. h.o.nordin

Mottagna gillanden:
    105
    Är det någon annan än jag som får läsfel på ICA ibland?
    I och med att det är NFC så borde det fungera klockrent. På andra affärer med NFC har det aldrig hänt. I och med att jag mest använder SEQR på ICA är jag lite osäker på om samma problem finns med Samsung Pay. Tidigare använde jag en LG G5 med SEQR och hade precis samma problem på ICA (numera Galaxy A5 2017). Jag har i alla fall alltid fått igenom köpen men det är irriterande när det strular. Jag kommer själv testa mer med Samsung Pay på ICA men det vore kul att höra om era erfarenheter [emoji388]

11. JohannesE

JohannesE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Fick mina idag också. Helt okej lurar!

Robban1 gillar detta.
  12. JohannesE

JohannesE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har alltid stora problem med ICA. Fungerar nästan aldrig med NFC. Dom som sitter i kassan är också ofta oförstående till vad man egentligen pysslar med.

13. inact_0030

inact_0030 Guest

Fick också lurarna idag. Är inte imponerad, klart sämre ljud än i de lurarna som följer med S7 tycker jag. De får bli reservlurar. Sedan är det kanske inte rättvist att jämföra med de in-ear Bose-lurar jag använder normalt för musik.

14. h.o.nordin

Mottagna gillanden:
    105
    Är på ICA nu och har gjort ett köp i kassan och ett i togo (självbetjäning). Inga problem med Samsung Pay men jag måste prova mer innan jag kan dra några slutsatser. Annars tycker jag att personalen på ICA i Nynäshamn börjar att förstå kontaktlös betalning. Jag brukar bara behöva säga att jag vill ha beloppet till terminalen.

15. h.o.nordin

Mottagna gillanden:
    105
    Jag tycker att de är ganska likvärdiga med mina Sony EX650AP men det kan bero på att jag använder bluetooth som förstör nyanserna. Mina Sony lurar är tunga och det är skönt med lättare speciellt när de inte sitter i öronen [emoji442]

16. vispn

vispn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    iPad Air 2
    Fick hem mitt MasterCard idag så självklart var jag tvungen att testa Samsung Pay.
    Jag betalade med telefonen på Ica utan problem genom att hålla upp den vid terminalen.
    Dock så tog det ett tag för kassörskan att förstå att hon skulle skicka beloppet till terminalen för att det skulle fungera.
    Men men, detta är ju relativt nytt för dom också och förhoppningsvis så kommer det gå smidigare och smidigare med tiden.

17. h.o.nordin

Mottagna gillanden:
    105
    Jag brukar säga till kassören att jag vill ha beloppet till terminalen. Det brukar fungera numera. Idag när jag handlade på ICA så fick jag läsfel (det stod så i terminalen) när jag höll telefonen mot NFC-symbolen. Jag höll då bara kvar telefonen mot NFC-symbolen och strax stod det att jag skulle flytta telefonen från terminalen och köpet gick igenom till kassörskans förvåning.

JohannesE gillar detta.
  18. inact_0030

inact_0030 Guest

Jag provade ett par gånger idag med att ha NFC avstängt och det verkade som om det fungerade bättre utan de där tveksamheterna, diverse felmeddelanden innan det slutligen funkar, detta som man nästan har vant sig vid. Jag lade då bara telefonen direkt mot magnetremseläsaren. Nackdelen är att man då alltid får slå kortkoden.

19. BOZG

BOZG Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Fick hem mitt nya Nordea-kort idag men glömde överföra pengar till kontot. :(

20. BOZG

BOZG Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Och då var första köpet avklarat på Ica Brandbergen. Behövde blippa några gånger men det var nog mitt eget fel. Blev lite förvirrad då de ändrat mjukvaran vid självscanning. Tror jag drog bort telefonen lite för fort. Ska testa MST imorgon.