Fråga: Samsung S2 LTE

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av Jennyblom, 30 maj 2012.

1. Jennyblom

Jennyblom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Men det är det de gör, i alla fall för mig, när jag pratade med nån kunde samtalet brytas 2-3 ggr:ehm:

2. johaseo

johaseo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan mycket väl tänka mig att det beror på att 4G inte är tillräckligt utbyggt. Tar man emot ett samtal med LTE/4G protokollet kan det inte hoppa över till 3G protokollet när man åker in i ett område där det bara finns 3G täckning och vips får du ett avbrott. Detta är högst troligt inte telefonens fel utan basstationernas. Vill man säkra upp detta så bör man slå över telefonen att bara använda 3G

För eget bruk är min telefon till 95% av tiden en dator som jag använder mail/sociala nätverk och sms på och jag är helst nåbar via mail och så så det här med avbrotten är ingen big deal för mig. Därför har jag säkerligen inte märkt av dem.

Bestäm er för vilket är viktigast. Telefonin eller dataöverföringshastigheten. är det telefonin så använd 3G hela tiden. Är det dataöverföring som är viktigast så spelar minimala avbrott ingen lika stor roll. Det skall bli intressant och så på dessa forum hur övriga 4G telefon användare kommer att reagera. Tror alla 4G telefoner kommer att lida av samma problem under 2012. Nästa år kommer problemen att klinga av.

När de lanserade 3G var det likadant vill jag minnas ...

3. Jennyblom

Jennyblom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

För min del är det viktigaste att inte samtalen bryts när man pratar i telefonen, grymt frustrerande, men ska man då bara ha 3g aktiverat så e de ingen vits att ha en 4g telefon heller även om det e jäkligt trevligt att surfningen går snabbt som sjutton.