General: 2G, 3G and 4G LTE connectivity Form factor: Touchscreen bar phone Dimensions: 142 x 72.5 x 8.1mm, 145 g Display: 5.1" 16M-color Super AMOLED HD capacitive touchscreen with a resolution of 1920 x 1080 pixels (431ppi) Chipset: Snapdragon 800 MSM8974-AC CPU: 2.5GHz Krait 400 GPU: Adreno 330 RAM: 2GB OS: Android 4.4.2 (KitKat) Memory: 16/32GB storage, microSD card slot Still camera: 16 megapixel auto-focus camera Video camera: Full HD (1080p) video recording Connectivity: Wi-Fi a/b/g/n/ac, Wi-Fi hotspot, Bluetooth 4.0, microUSB 3.0 with MHL, GPS receiver with A-GPS and GLONASS, 3.5mm audio jack, NFC, Infrared port Battery: 2800mAh Misc: Fingerprint scanner, heart rate monitor, humidity sensor, temperature sensor
Detta är lite jobbigt... Sitter med en HTC One X. S5 är inte mycket större å tyngre så där är ju ett plus mot min HTC. Däremot så tycker jag inte det är så mycket förändringar som ökar suger att byta till en S5. IP67 är dock väldigt trevligt men har fortfarande aldrig lyckats göra sönder mer än 1 mobiltelefon på en jäkla massa år. Skall man kanske vänta på HTC M8 också... Förstår dock att S4 och S4+ användare kanske inte känner sug att byta till S5 men vi som sitter på en 2år gammal telefon så kanske det blir ett lyft ändå?
Grattis Sony! Jag hoppas och tror att det blir ett bra år för Sony som slår Samsung när det gäller både hårdvaran och utseendet . Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Det kommer bli ett lyft, jag tycker det är ett lyft från S4 till S4+ , samt att man får bättre batteritid på köpet.
Sorry om jag har missat det någonstans, är det samma fuskläder som Note 3 har? Uppgraderingen ligger i detaljerna, bättre kamera, IP67, TouchWiz 6
Försökt kolla upp Z2 men det verkar inte riktigt finnas några exakta specar på måtten osv på den? Hade vart intressant att kunna jämföra dem tekniska specarna också.
Slänger in min fråga från nyhetssidan in här också, för att se om det kan skapa någon diskussion. "Alla som klagar på bristen av innovation: Vad är det ni vill ha egentligen? Antar att det är någon sorts hårdvaruinnovation, men mer specifikt vad gör en telefon innovativ för er? Vilken var den senaste telefonen som verkligen innoverade? Nu tycker även jag att S5 är en otrolig besvikelse då dem gjort den fulare än föregående generation, men skulle fortfarande att vara roligt av vad ni menar med innovation."
Jag tycker iaf att den såg intressant ut. Tyckte om perforerade designen och den turkosaktiga blåa var najs. Lite väl hajpat med fitness och heat-beat-sensor men men... riktigt fin telefon och bra specs. Får se om man får bända bort min Note II eller hur det blir, har aldrig haft en telefon så länge som min nuvarande Note II.. sjukt länge.
Kan inte kalla det innovativt, men jag ville att S5an skulle ha ett metallskal. 2 GB RAM tycker jag också är väldigt snålt, speciellt då Note 3 som presenterades förra året har 3 GB!
O ja! Samsung kommer fortfarande sälja som smör. Men det jag skrev var att jag tror är att Sony kommer få ett rejält uppsving 2014. På pappret slår Z2an Sgs5 i hårdvara och den är mycket snyggare (tycker jag). Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Hade verkligen hoppats på bättre ljud, design/UX, inte bara kamera. Z2 börjar bli allt mer intressant...
Jag tror att Samsung satsar på höga vinstmarginaler med den här telefonen. HTC och Sony har världens chans att ta igen marknadsandelar nu.
Precis min tanke också, öka vinsten genom att sälja samma telefon igen, nu antagligen med mycket större vinstmarginaler än när S4 kom. Dags att visa konsumentmakt och byta till en bättre innovatör och produkt.