Samsung S5

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av huskul, 29 sept 2013.

1. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Samsung kan rida vidare på vågen nåt år till genom att bibehålla designen, viktigt att den stora massan känner igen den. Apple kan ju detta men det är klart, nån gång måste man förändra.

Troligt dock att Sony & HTC (beroende på hur sistnämnda lyckas) kan plocka marknadsandelar pga Samsungs feghet i design.

Det enda intressanta jag uppfattade under presentationen var autofokusen, phase detection AF (inte Face utan phase). En AF-teknologi som är vida överlägsen något vi sett i en mobil, riktigt stort!

För övrigt så är den ju för liten ;-)

Note 3 via Tapatalk

2. Ploki

Ploki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    248

MINA ENHETER

Ja, gietvis är det så och någonstans kan man undra om VD och ägare beaktar framtiden över huvud taget. Det här att köra på samma koncept år ut oc år in och blunda för vad som sker omkring dem är ett säkert sätt att förlora sin ställning på sikt. Se på Nokia eller Hasselblad.

3. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Vissa säger att de är s800 och andra s801, vad är det som stämmer? prollen ska väl va trimmad till 2,5ghz och då är det väl s801 som gäller då s800 hade max på 2,3ghz?

4. multikp500

multikp500 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

men tänk att sammy satsar på mjukvara inte hårdvara. dagens hårdvara är tillräckligt snabbt. behövs inga flera snorungar som skryter om snabbast m.m. när nästan alla hig end modeller klara ui:et utan lagg. tänk på att s5 har utbyttbara batterier med. det har inte andra. och det är innovativt. sammy följer inte strömmen. fuck strömmen. htc,lg,sony, allas top har nästan inbyggt batteri. undantag (lg g pro 2)

5. multikp500

multikp500 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

nej det är s800 som gäller. s801 hade lite snabbare cpu, gpu och snabbare foto tagning.

6. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Nej det är S801.

7. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Vad hände med deras nya exynos? Har de fimpat sitt eget SoC totalt? Synd i så fall. Inte för att det är något att ha, men Qualcomm behöver konkurrens.

8. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Blir det någon premium modell tror ni? Skulle det inte vara en episod 2 av eventet?

9. Vwirstam

Vwirstam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Diggar S5an på något sätt! Nytt gränssnitt, snygg, ser ut att ha fått en riktigt bra kamera samt vattentät. Får bli ett byte nu!

Fysisk hemknapp samt utbytbart batteri får mig att överväga Samsung till 100%.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

10. TranQ

TranQ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    MIUI 8
    skippar nog s5 och hoppar bakåt till Nexus 5, eller väntar på 6ans reveal vid Google I/O i juni.

11. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Önskar bara att dom behärskade detta med mjukvaran samt lugnade ner sig lite! Dom är ju idag helt rabiata vad det gäller att slänga in appar & funktioner som fungerar mer eller mindre dåligt, sen ett antal som fungerar hyfsat, inte mer.

Finns inget märke som i sin toppmodell i androidvärlden är så laggbenägna som Samsungs mobiler, detta pga TouchWiz som är ett bygge som dom borde skala ned kraftigt likt HTC gjorde med sense för några år sen.

Ok, min Note 3 flyter ännu efter ett par månader i min ägo grymt bra men dotterns G2 är piggare i varje moment, vill dock inte byta då jag är sååå nöjd.

Ser dock S4-or i min omgivning som är allt annat än pigga, ganska så nya lurar så jag vet inte varför det ska lagga på detta vis, jo TouchWiz förstås.

Med 3gb i RAM i min Note3 så funkar det bra, flyter nästan lika bra som en Z1 & en G2.

Nä Samsung, skärp er nu mjukvarumässigt!

Note 3 via Tapatalk

Last edited: 24 feb 2014
  12. Helldude

Helldude Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Håller med, som det diskuterades i s3 forumet så används alla dessa funktioner väldigt lite och dom segar ner telefonen en hel del. Funderade på om man skulle byta ut sin s3 till s5 men med vad jag sett ikväll så börjar jag se mig om efter andra tillverkare.

13. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Är det samma baklucka som på S4, bara att den inte är glossy?

Men jag känner själv lite att Samsung verkar ha satt Note som sin toppserie de senaste åren. För mig, i alla fall, känns det som att de verkar satsa lite extra på den jämfört med S-serien. Kanske bara är jag dock. ;)

Kan ju säga att man blir lite besviken, samtidigt som man inser att de knappast kommer ta risker så länge de säljer riktigt bra. Kör på samma designkoncept och minimala förändringar. Hade inga planer att byta min S4 och S5 får mig inte på andra tankar. :) Men är det inte lite samma hos de flesta tillverkarna? Tycker inte Sony Z1 och Z2 är speciellt olika, om rykten visar sig stämma kommer ju HTCs nästa lika sin föregångare ganska väl också. Det händer liksom inte så mycket mera i designen tycker jag.

14. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Titta på LG om du vill ha en lur i denna storlek.

Note 3 via Tapatalk

15. Helldude

Helldude Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Skillnaden vad gäller design är att både sony och htc har en bra grund att stå på. Om man jämför med biltillverkare så liknar årets modell ofta föregående års modell ganska mycket. Samma tendens ser vi i telefoner nu eftersom det inte finns så mycket att ändra när skärmen är så stor del av luren.
    Samsung har däremot ingen bra design att utgå ifrån som de kan jobba vidare på och det märks verkligen med s5.

16. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Är det jag velat lyfta fram många gånger, man följer ett designkoncept så gemene man ser vilket märke hen på bussen använder.

Iphone började med detta & Samsung följde som vanligt efter, Sony har också förstått & kanske de övriga?

Det är viktigt att folk känner igen lurarna, även utan att se logga.

Nån gång måste man i och för sig byta design men Samsung satsar på en generation till, hur Apple gör, ja...

Note 3 via Tapatalk

Last edited: 24 feb 2014
  17. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Personligen tycker jag inte Samsung har en dålig design, enda jag inte gillar med S4 är bakluckan pga att den är glansig. Det är ju en smaksak, alla tycker vi inte lika. Jag är ganska säker på att Samsung hade inte sålt så bra som de gör om folk inte faktiskt gillade mobilen. Visst syns de mycket och så, men om folk tycker mobilen ser ful ut hade de ändå inte köpt den.

Föredrar bakluckan på S5an faktiskt. Påminner mig mycket om Nexus7 och den hade jag inga problem med. Passar dock mest i svart imho.

18. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vad du (eller jag som inte heller tycker om designen) tycker om Samsungs design är fullständigt oväsentligt, dom säljer som smör & det viktiga är att alla ser att mannen/kvinnan bredvid dem använder just en Samsung, den ska kännas igen!

Folk köper dem & designen är en del i det (oerhört liten för Samsungs del), mer då prestanda & en aggressiv marknadsföring som man verkligen lyckats med.

En annan sak som är viktigt för att nå försäljningsframgång är ju att Samsung idag som varumärke är rankat som tvåa efter Apple, vi snackar alltså alla varumärken inom alla produktkategorier! Sånt återspeglas i allt, det är därför Apple syns så oerhört mycket i media & på senare tid även Samsung.

Att Samsung sen nån gång är tvingade att byta design är en annan sak, dom bedömde tydligen att dom kunde köra på ett år till. Hur rätt det var får vi se ;-)

Note 3 via Tapatalk

Last edited: 25 feb 2014
  19. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Bli ingen s5 för mig. Hade gärna sett 32g lagring.Känns inte som den är värd pengarna att uppgradera till. Kan de inte få s4 att flyta på så lär väl denna inte göra de heller. Och sen har man knox.

Så mellan Sony och htc för mig. Möjligen Lg

20. Vwirstam

Vwirstam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Tappa Xperian 1 gång och den är obrukbar pga allt glas. Visst är det premiumkänsla, men jag föredrar den med robusta gummi/plast baksidan. Kommer endå ha skal på så märker inte av den..