Samsung S7 och wifi

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Ammis100, 7 nov 2019.

  1. Ammis100

    Ammis100 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej
    Desperat, har pratat med Tele2 bredbandsleverantör, Kjell & company, återförsäljare samt Samsung support. Men jag kan inte får ordning på problemet. Har googlat som en tok.

    För några dagar sen, kunde jag inte uppdatera flödet på instragram med wifi påslaget på mobilen. Sen började gmailen krångla kan inte skicka mail med wifi påslaget och det är fler appar som inte öppnas med wifi på. Facebook och internet går fint. Och stänger jag av wifi så fungerar allt på telefonen. Min sambo som har samsung S9 upplever också problem ex med youtube.
    Men på ipaden, tv och datorn fungerar wifiet klockrent. Samt igår när jag dubbelkollade på jobbet med 2 olika wifi påslaget på min telefon då fungerade mina appar. Jag har gjort omstart på router och fabriksåterställning, jag har "glömt" wifi på telefonen mm. alla de vanliga tipsen. Men innan jag gör frabriksåterställning på telefonen för det känns som det är nästa punk på listan. Undrar jag om någon har en aning om vad som kan vara problemet?
    Det har alltså fungerat klockrent innan, det vi funderar på är om en uppdatering på telefonerna kan ha gjort att de inte fungerar med routern en tp-link archer MR400
     
    Last edited: 7 nov 2019