Samsung Sverige har uttalat sig nu

Diskussion i 'Galaxy S' startad av ORCA, 1 okt 2010.

1. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Nu behöver vi inte ge oss in på apple vs android.
    Håll diskussionen kring topic tack

2. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    men många förväntar sig att det ska hagla ut uppdateringar 3 dagar efter att produkten är släppt. noll tolerans för att det kan uppstå problem/förseningar i samband med mjukvaruutvecklingen

3. skruven

skruven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Man borde kunna förvänta sig en officiell uppdatering inom en månad.

Om jag skulle haft en sgs skulle jag inte vara så glad på samsung om dom indirekt menar att man ska lösa det genom att flasha in en egen rom för att den åtminstone ska bli hyfsat brukbar.

4. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Om du haft en SGS hade det varit logiskt att du postar din smörja här också...

5. skruven

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Istället för att posta sån oseriös smörja kan du väll komma med något riktigt?

6. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Hahaha! Kasta inte sten i ett glashus.

7. speedline

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    ingen av mina två sgs´er har varit obrukbara stock. visst var det saker som samsung hade kunnat gjort bättre från start men det är inget som har retat upp mig i någon större utsträckning. sen att du sitter och klagar över en produkt som du själv inte har i din ägo tycker jag är lite märkligt.

8. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

+1, man kan tycka att det borde vara ett krav. Alternativt att man faktiskt funderar på att skaffa en. o_O

9. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    doublepwned - combo!

pwned

------------

OT, Ni kommer att gilla froyo, det finns mycket intressant att hämta där, trots att jag fick min update i augusti sitter jag fortfarande och hittar massa skoj :).

10. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Sedan borde man också kunna förvänta sig att ett företag som gjort ett hårdvarufel, vilket är värre än mjukvarufel, inte ska komma med förslaget att man ska använda telefonen på ett annat sätt eller bara fixar det med ett fult skydd som täcker felet. Detta skriver jag för att visa att man enkelt kan häva ur sig en massa negativt om andra enheter man inte har (men till skillnad från dig har jag erfarenhet av konkurrenterna) men varje normalbegåvad person ser ju att sådant inte skapar något konstruktivt över huvud taget.

Det enda som man åstadkommer med dylikt trollande är att man framstår som man köpt en produkt man inte riktigt är nöjd med och för att försöka övertyga sig själv så kritiserar man andra saker. Du framstår alltså som ett exempel på de som inte är helt nöjda med sin iPhone och att dementera det kommer inte ändra den ofrivilliga bilden. Eller det är väl det alternativet, eller att man framstår som någon som mår så dåligt i verkliga livet att han måste skapa lite irritation på nätet för att må lite bättre för en stund. Svårt att veta vilket, eller om det är både och.

11. skruven

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Så fort man skriver lite negativt om att samsung och andra tillverkare ger ut för lite firmwires får man 50 inlägg emot sig, som inte ens är ett svar på vad man skrivit. Bara personliga påhopp.

Seriöst, tycker ni att det är bra att dom indirekt menar att man måste flasha in en rom för att få telefonen till dens fulla potential? Jag har testat min kompis sgs och gjort jämförelser mellan den och iphone 4. Det är självklart att mjukvaran har en allvarlig bugg i sig, som dom borde ha fixat för länge sen.

Sen mockfrog så har jag aldrig ens pratat om hur apple sköter deras hårdvara. Jag tycker bara det är riktigt kasst av samsung att inte släppa en officiell buggfix förens om 4-5 månader. Det är ju lite lättare att släppa en ny firmwire än att ge ut helt nya telefoner till alla som har problem med hårdvaran...
    Jag har dessvärre aldrig stött på något antennproblem med min iphone 4, så jag skiter i det tidningarna sågar iphone bara för att få mycket läsare

Varför är det så svårt att någon gång kunna kritisera sin egen produkt man har köpt?

Last edited: 2 okt 2010
  12. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    You tell me - eller är iP4 perfekt så just du kan inte?

13. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS

Så mjukvara och hårdvara samverkar inte?

14. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Håll er till topic nu. Allt snack om iPhone vs Android kan tas i den dedikerade tråden.

15. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Du tycker det är kasst av samsung.. Vilken annan mobiltillverkare släpper buggfixar över natten?

Alla vet att samsung jobbar på att fixa lagg/gps problemet, likaså att det snart kommer en uppdatering.

Varför gnälla så mycket, berätta gärna hur ofta du har problem, lägg upp en video på youtube och visa vad som är problem. Hur farligt är det egentligen om det skulle frysa till 1 sekund en eller två gånger i veckan? Känns det verkligen så extremt jobbigt när det händer.. kan det vara så att huvud orsaken är ett personligt problem? För vem orkar irritera sig så myckek för en sån liten skitsak..

Om man backar ett år så inser man att det hänt extremt mycket på mobilfronten och alla tillverkare race´ar mot varandra, tyvärr innebär det att alla har sina buggar och egenskaper..saker vi får leva med helt enkelt. Om du vill ha en mobil med mindre buggar så köp en generation 1 tex HTC Hero, annars måste du nog acceptera att det finns problem. Lägg i sånt fall din energi på att lösa problemen istället för att gnälla.

Läckta Firmwares är inte till för den stora massan utan för utvecklare eller tekniskt kunniga användare som inte behöver guider mm för att flasha i dessa. Känner man att man behöver en guide är man nog fel person, och tycker man att engelsk guide är för svår så är man definitivt fel person, då är det bättre att vänta på en officiell uppdatering.

Hoppkokade ROM´ar finns och kommer alltid att finnas till alla modeller och syftet med dessa är så klart att optimera till vissa grupper beroende på användningsområde. Tillverkarnas original mjukvara skall inte vara bäst utan fungera bra all-round.

16. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Tycker också denna telefon beter sig mysko ibland. En I raden av apparater fylld med buggar. Blir en 3330 nästa gång.

17. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Nej, personliga påhopp utsätts man för till exempel när det enda man gör är vidareförmedlar information från tredjepart och aldrig talar av personlig erfarenhet. Det irriterar bara folk och ger en degraderad stämning.

Köp en Galaxy S så du själv kan uppleva hur "allvarliga" problem det finns för att sedan skriva informerade kommentarer om dina egna erfarenheter, eller så kan du bara ge fan i att yttra dig. Du tillför INGENTING med dina klipp- & klistrakommentarer om kvaliteten på en produkt du aldrig ägt.

18. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Håller med till 100%

Att man ens orkar sitta på ett forum med en telefon eller operativ som man själv inte har eller ämnar skaffa eller egentligen är intresserad av. Det får vara slutpratat om Apple och iPhone här. Det finns tillräckligt med trådar för sånt.

Skruven: Alla mobiler oavsett tillverkare eller operativ har buggar. Är man tillräckligt missnöjd så går det bra att sälja/byta/ge bort/lämna tillbaka.

19. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

:)
    :)

20. speedline

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    efter en helg av ordväxling i den här tråden så tycker jag att vi alla lyssnar på jakob hellman - vara vänner.