Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 705
    Mottagna gillanden:
    5 566

    MINA ENHETER

    Det var tydligen problem i deras interna kommunikationssystem vilket gjorde att deras partner som tar hand om returer inte kunde överföra informationen till Samsung. Eller något i den stilen.
    Jag har varit i kontakt med de olika supporterna hur mycket som helst och alltsammans har varit en stor röra.

    Till sist verkade det dock som att det löst sig och Samsung skickade över min information till Sevenday så att de skulle kunna justera lånet. Tiden gick men lånet förblev detsamma. Kontaktade Sevenday som inte hade fått någonting från Samsung. Tydligen problem men kommunikationen igen.

    Ytterligare en tid gick och jag ringde Sevenday igen som säger att det är problem och att de inte vet hur mycket lånet ska justeras. De har ett öppet ärende med Samsung.
    De kan tydligen bara hantera om man väljer att uppgradera till en ny telefon och inte om man som jag, vill avsluta.
    Det framgår i avtalet exakt månadskostnad så det borde inte vara några problem. Det känns mycket oroväckande.

    Så jag har varit utan telefon ett antal veckor nu och lånet kvarstår. Hela den här historien är olustig, framför allt när det är så svårt att få hjälp av Samsung och allting som kan gå fel verkar göra det hela tiden. Det här måste få ett slut den här veckan.
     
    Last edited: 24 aug 2020
    bernard och Trino gillar detta.
  2. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    536
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Fick svar angående retur av tidigare Upgrade+ via Samsungs chat nu;

    "Hej! Välkommen till Samsung Support, mitt namn är Pontus. Beklagar väntetiden! Retur emballaget för den gamla telefonen kommer separat till den nya och kan komma lite senare än den nya telefonen. Så det jag skulle rekommendera är att vänta någon dag till och om paketet fortfarande inte har anlänt, att du tar kontakt med våran E-store support över telefon: 077-140 10 44 för vidare hjälp med returen :)"
     
    Janne303 gillar detta.
  3. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    536
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Gällande uppsägning av Samsung Care+ (som man måste göra för den tidigare Upgrade-telefonen) som jag mejlade dem i Torsdags när jag fick den nya telefonen svarade han så här på min fråga om jag kommer få bekräftelse på det;

    "Då är troligen det inte genomfört ännu, du kommer isåfall få en bekräftelse eller svar via mailen när det är gjort. Snabbaste sättet att säga upp försäkringen i annat fall är att ta kontakt med supporten över telefon, annars kan du isåfall vänta på svar på mailet :)"
     
    Janne303 gillar detta.
  4. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 316
    Mottagna gillanden:
    2 398
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    fy vilket skit :(. jag sitter ju också i den sitsen att jag har betalt 12 månader och nu vill avsluta "leasingen" och skicka tillbaks telefonen. helt otroligt dåligt att gör utfästelser om att man kan göra så, men sen missköter det så grundligt! det är ju nästan så att man hade kunnat snudda vid tanken att bara låta noten ligga kvar i byrålådan och fortsätta pröjsa bara för att slippa besväret, men man måste ju ändå skicka tillbaks den sen efter att man betalat i 24 månader så där om inte förr blir det ju verkligen oacceptabelt.

    men @psp123@psp123 , du har alltså redan skickat tillbaka din, hur gjorde du då med adressering, emballage, referensnummer osv - lyckades du iaf få tag i nån på samsung som gav dig allt du behövde i den vägen?
     
    psp123 och bernard gillar detta.
  5. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 705
    Mottagna gillanden:
    5 566

    MINA ENHETER

    Jag försökte med Samsungs support men det kom aldrig något emballage som de lovade gång på gång. Till sist gav de mig en epost till sin partner som jag skrev till. Ett par dagar senare fick jag två emballage vilket jag påtalade för dem. De bad mig slänga det ena. Skickade in telefonen men då började problemen med att de inte kunde koppla den till mig.
    Det verkar vara en himla oreda och de verkar inte ha rutiner för hur det ska gå till.
     
    kissidor och bernard gillar detta.
  6. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    536
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Oj... Det där låter ju verkligen inte bra. Hoppas någon kundansvarig på Samsung ser den här tråden och får en aha-upplevelse...
     
    kissidor, psp123 och bernard gillar detta.
  7. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Ojojoj vad tråkigt. Jag vill också avsluta mitt abonnemang och har ringt in 3 gånger där jag stått i kö en timme varje gång.

    När jag köpte min Note10+ förra året i oktober så fick jag aldrig någon avbetalningsplan eller faktura förrän i februari (jag hörde av mig i januari och undrade vad som hände). Då hade Samsung inte meddelat Sevenday att jag mottagit min telefon. Den kommunikationen mellan dem verkar obefintlig.

    Blir mörkrädd nu när jag ska säga upp abonnemanget att betalningarna ska fortsätta ticka trots att jag vill säga upp skiten.
     
    kissidor, psp123 och bernard gillar detta.
  8. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 354
    Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Partnern var veddesta distrubution?
     
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    42 158
    Mottagna gillanden:
    47 186
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Per13, R3b0rn, Trino och 8 andra gillar detta.
  10. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 705
    Mottagna gillanden:
    5 566

    MINA ENHETER

    Brightstar heter de.
     
  11. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 354
    Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Aha de ligger ett stenkast från mitt jobb (Ericsson). Kanske ska ta en lunchpromenad dit hehe
     
    kissidor, psp123 och bernard gillar detta.
  12. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    536
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
  13. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    536
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    ...ska väl tilläggas att jag fortfarande inte fått svar på facebook messenger på de frågorna jag skrev till dem fredags lunch förra veckan...

    Det var därför jag testade igen och till sist "fick" skriva i chatten på hemsidan (fick svar efter en timmes väntetid). Men där har det också varit helt omöjligt att skriva tidigare, då de inte haft några medarbetare tillgängliga sedan i torsdags när jag försökt chatta..

    Verkar som om Samsung har seriösa problem med bemanning på deras kundtjänst...
     
    Trino och Janne303 gillar detta.
  14. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 705
    Mottagna gillanden:
    5 566

    MINA ENHETER

    Var i kontakt med Sevenday igen. De har inte fått något nytt från Samsung.
    Jag bad dem ringa Samsung eftersom Samsung inte svarar på mail.

    Hela tiden får man höra att man ska vänta. Så sjukt trött på det.
    Den här veckan ska det vara löst. Vart vänder man sig? Konsumentverket?

    Ska sägas att Sevendays support har varit trevliga hittills och hyfsat lätta att få tag på. De ringer dessutom upp så man slipper sitta och höra mer gräslig musik medan man väntar.
     
    Fridensliljor, Trino, Janne303 och 2 andra gillar detta.
  15. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag är i samma sits och vill avsluta och skicka tillbaka telefonen då jag köpt en annan. Inte trodde jag ett seriöst företag som samsung kunde ha såhär dålig, nästan obefintlig service. Kanske borde man ta det vidare? Men hur och var? Tänker inte ha ett abonnemang som tickar pengar som jag inte ens vill ha....
     
  16. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Efter att ha läst era erfarenheter om att säga upp/alt beställa en ny. Så vet ej om jag vågar ge mig på det, orkar inte med massa skit som det ni är med om. Så dåligt utav ett så stort bolag som Samsung att sköta det såhär.
     
  17. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 354
    Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    hmmm way past 5 dagar snart ju...
    "Skicka tillbaka din gamla telefon i det returemballage som skickas med telefonen.
    Frakten är förbetald och förpackningen återvinningsbar.
    Din data kommer raderas på ett säkert sätt och din gamla smartphone kommer att säljas begagnad eller återvinnas.
    Skicka tillbaka den gamla telefonen inom 5 dagar för att inte drabbas av förseningsavgift/dubbel månadsavgift."
     
  18. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    536
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Ja det börjar närma sig, fick den i torsdags. Så; torsdag, fredag, måndag, tisdag. Kommer inte returemballaget idag kommer jag mejla sevenday och meddela dem att dröjsmålet är pga Samsung.
     
    Ramboline och Janne303 gillar detta.
  19. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    536
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Nu fick jag svar från Samsung på Facebook Messenger (det jag skickade i fredags lunch), de ska skicka en låda till mig med retursedel. Verkar tydligen som om det inte gått iväg som det skulle...
     
  20. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 705
    Mottagna gillanden:
    5 566

    MINA ENHETER

    Hur långt har du kommit med ditt ärende?

    Oväntat...



    Snart dags att göra de dagliga supportsamtalen. Fortfarande samma lånebelopp.
     
    10cent och bernard gillar detta.