Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tråden snittar position 4-5 om man Googlar på Samsung upgrade+, så jag tvivlar på att de inte skulle vara medvetna om den.
     
    demonen och Hessi gillar detta.
  2. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    922
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Samsung borde skippa sevenday och istället köra på egna fakturor eller t.o.m välja Klarna/Qliro/Resurs Bank och själv sköta arbetet som Brightstar ska 'sköta'. Den enda anledningen till varför jag fortsatt ha kört på Samsung Upgrade Plus har varit för att jag kan få telefonen för 500 kr/mån och sen betalar jag 100 kr för mitt hallon abonnemang.

    Jämför det med typ Telenor change som hade kostat minst 800 kr/mån. Det kanske är värt eftersom man slipper huvudvärken vid strul.
     
    Janne303 och bernard gillar detta.
  3. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    När man ringer till Samsung på 0771-40 10 44 om Upgrade+, vilket tonval ska man välja för att komma till den som bäst kan hjälpa en, någon som har erfarenhet?
     
  4. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    922
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Jag ringer till Samsung shop och väljer uppgradering av telefon eller inbyte. Kommer inte ihåg men det är knappsats 5 eller 6 om jag inte har fel.
     
    bernard och mbs gillar detta.
  5. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Slog en signal idag igen. Den här gången tog de både ordernummer, namn och mobilnummer. Bad mig vänta och sen kom beskedet att avvakta till slutet av nästa vecka. Gissar att de vill ha en månadsbetalning till, så jag avvaktar. Men just nu känner jag mig dum som inte kollade upp Upgrade+ bättre innan jag nappade på det förra året.
     
    bernard gillar detta.
  6. Bengis

    Bengis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag uppgraderade för 1,5 månader sedan och hade också problem med att min gamla skuld fortfarande var kvar fram tills några dagar sedan. Jag ringde samsung och de sa att de har problem med att signalen till sevenday inte går fram. De hade skickat till sevenday igen samma dag sa de. Det drogs pengar från den gamla skulden nu i veckan men samma dag togs min gamla skuld bort och jag fick beloppet återbetalt några timmar senare. Jag pratade även med sevenday som bekräftade att det var problem med att signalen från samsung inte kom fram och det påverkade även att vissa inte fick returemballage, främst de som vill avsluta tjänsten. De är medvetna om att det är problem för oss kunder och förhoppningsvis kommer det bli bättre framöver
     
    Bakken, demonen och mbs gillar detta.
  7. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Ringde idag igen då jag inte fått något emballage att skicka tillbaka den gamla mobilen. De ska nu kontakta brightstar och se hur länge jag kan få vänta, och så återkommer de via mail... Känns inte så smidigt, men för varje samtal låter det som om jag kommer närmare.. räknar med att få betala minst 1 gång extra för den gamla mobilen...
     
  8. SePtr

    SePtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    9
    Ja inte kommer det något returemballage och supporten sa att det är lite fördröjning på de men det ska komma. Nu har det gått en vecka till och inget returemballage.
     
    Last edited by a moderator: 12 apr 2021
  9. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Idag kom mitt returemballage, sådär en månad efter mobilen och x-antal samtal/mail. Nu hoppas jag bara att Brigthstar hanterar det snabbt när de får tillbaka den också.
     
    bernard och SePtr gillar detta.
  10. SePtr

    SePtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    9
    Härligt. Mitt returemballage har inte kommit än trots påringningar. Varför finns det ingen specifik support för oss som är i upgrade+ träsket kan man ju undra. Verkar ju vara som ett lotteri när man ringer.
     
    bernard gillar detta.
  11. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Ja, det är en otrolig skillnad på vem man pratar med. Och det borde ju finns en dedikerad support kan man tycka.

    "Anfall" på fler fronter, ring och maila även till "[email protected]" (de svarar dock inte supersnabbt). Nu kom ju mitt returemballage som en blixt från klarblå himmel (hade inte hört av Samsung på en vecka) med postnord bud, tur man jobbar hemma.
     
    Kristy gillar detta.
  12. SePtr

    SePtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    9
    Anfaller på fler fronter , dock verkar inte brightstar svara längre fast de har öppet mellan 8-17. Utan en trevlig röst meddelar att de har stängt.
    Har även mailat som @mbs@mbs föreslog. Samt ringt samsung men de verkar inte förstå vad som hänt.
    Ska försöka igen .....
     
  13. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Brightstar tog emot telefonen för en vecka sedan. De har ännu inte godkänt/meddelat Sevenbank... Gissar att man får fortsätta betala för den ett tag till. Behöver ju säga upp Samsung Care på den, men det gör man ju inte föres man vet att Brightstar inte skickat den i golvet...
     
  14. tolare

    tolare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    För mig tog det 1 vecka efter att jag lade beställningen så kom den nya mobilen och retur förpackningen i samma paket och fick ett mail från Sevenday bank där jag godkände autogiro på det nya beloppet. Jag måste haft tur om man läser allt krångel som folk har.
     
    mbs och Bakken gillar detta.
  15. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    922
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Kan väl säga som så från egen erfarenhet till er som väntar på brightstar och sevenday är att ringa samsung och förklara läget samt ge dom kollinumret till paketet ni skickade till brightstar. Säg sen att brightstar har haft telefonen i t.ex. en vecka (ni kan se när brightstar tog emot telefonen när ni söker upp kollinummret) och sen förklara för samsung att dom måste följa upp med brightstar. Samsung måste pressas även fast det inte är supportens fel på telefonen, men dom brukar förstå läget om man förstår och visar sin frustration.

    Lycka till.
     
    Themaster_82 gillar detta.
  16. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Kan dela med mig mina erfarenheter än så länge. Hade tre månader kvar på gamla upgrade+ men efter kontakt med supporten gick det bra att betala in dessa i en klumpsumma och starta en ny upgrade+. Långt ifrån fördelaktigt för min del men vad gör man när villhabegäret blir för stort?

    Ca två veckor tog det innan returemballaget damp ner i brevlådan, så i morgon skall den gamla telefonen packas ner och returneras. Än så länge känns det bra och inget krångel.
     
  17. Johkar

    Johkar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    5
    Bara för att berätta min historia så kan jag säga att jag fick hem den nya telefonen väldigt fort.
    Men fick inget returemballage. Ringde Samsung och dom skulle kolla upp det.
    Fick efter en vecka returemballage och packade snabbt ihop det och gick till "posten".
    Där tog det stop, för retursedeln jag fått hade redan använts..

    Ringde Samsung igen, dom öppnar en ticket på det.
    Fick ännu ett emballage med en ny retursedel. Denna gång kollade jag i postnords app om kollinumret var ok.
    Självklart var även detta använt, en dryg vecka innan.

    Hur jäkla klantiga kan man vara så man skickar ut redan använda retursedlar?
    Hur har dom koll på att det är min telefon som dom fått om det inte matchar uppgifterna på retursedeln?
    Får anta att dom kolla IMEI?

    Väntar nu på en tredje retursedel.

    Det är alltså den retursedel som låg med inne i paketet jag använt, så ingen tror att jag försökt skicka på den som satt på utsidan. :)
     
  18. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Ang avslutande av Samsung upgrade: Det är lååååång process detta. Har ringt flera samtal till Samsung, de har lovat saker. Inget händer. Ring igen osv osv.... Till sist så plingade det till om att brightstar skulle skicka returemballage (lycka!) ... det visade sig dock att det inte var mitt emballage utan tillhörde en person i en ort 15 mil bort (fail) ... Så nu försöker jag få kontakt med brightstar att skicka korrekt emballage. Kanske den sämsta kundupplevelsen och vidrigt ur ett konsumentperspektiv då detta i praktiken kan bli en lånefälla som du inte tar dig ur om du inte är en kompetent person som kan ligga på och ringa och tjata.
     
  19. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Fick massa mail natt, nu har de bekräftat returen och sagt upp försäkringen. Nu saknas det bara att SevenDay Bank också bekräftar/tar bort betalningen.
     
  20. Xerfas

    Xerfas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Beställde Samsung Galaxy S21 via upgrade+, efter 7 veckor mailade jag Samsung för att fråga hur det går.
    Fick svar inom någon dag att färgen jag valt är slut och min order är nu makulerad.
    Lugnt tänker jag, bara in och beställa en annan färg.
    Men det går inte, för Uppgradera Nu knappen byter aldrig färg och jag kan inte klicka på den. Jag hade en låsning på mitt konto, p.g.a. den nya krediten som man glömde avsluta samtidigt.

    Samsung kontaktade Sevenday, fick svar att ordern är makulerad även hos dem. Sen låste Samsung upp mitt konto.. trodde vi.

    Uppgradera knappen byter aldrig färg och blir klickbar. Testade att inte logga in, använde mitt ordernummer och efternamn, kunde välja telefon, uppgradera nu fungerade finfint. Men jag kom aldrig förbi delen där man väljer att telefonen är i bra skick etc.

    Kontaktade Samsung om detta för några veckor sedan, fick svar ganska snabbt att man skickat mitt ärende till deras systemutvecklare för vidare felsökning.

    Så jag får fortsätta betala för min Note 10+, för jag kan inte byta den. Samtal till Samsung leder bara till att "ja vi har ditt ärende och man undersöker det, du får ett mail när det är fixat".
    Jag har betalt 18 månader än så länge, så tiden börjar rinna ut.

    Ännu sämre är att sen förra veckan har man satt Ej i Lager på de flesta mobiler i Upgrade loungen, som jag är intresserad av. Även om Samsung löser detta snart, lär det inte finnas ett vettigt utbyte som är bättre än min nuvarande telefon.