Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 278
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    Saxat från en som har varit i kontakt med Samsung :
    "-
    Jag ringde nyss in till Supporten och fick (också) svaret att Fold 3 går att beställa från 27 aug.
    Jag frågade om det är klart att det förhåller sig på det sättet och om företaget gått ut med den informationen till kundservice eftersom Upgrade + egentligen är pausad.
    Som svar fick jag veta att de på kundservice TROR att det går att beställa de nya modellerna när de har släppts, för så har det varit förut, men vet inget säkert eftersom ingen info finns från deras chefer.
    Så det är alltså inte 100% med andra ord, eftersom tjänsten är pausad och de kanske inte fyller på med nya modeller, om vi har otur."

    En till som ringde igår:

    "-jag ringde dem igår. Har du redan upgrade+ kan du ta nya Fold 3 NÄR DEN HAR SLÄPPTS. Så det är bara vänta tills den är lanserad, så kan du gå in och välja den sen."
     
    bernard gillar detta.
  2. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Det låter bra! Det trista är väl då att man kanske missar erbjudandena Samsung har för förköpskunder... Förra året fick jag Samsung live buds (eller vad de nu heter) till min upgrade plus av Note 20 ultra. Då gick det också att beställa innan releasedagen.

    Uppdatering: Fick besked från Samsung support att Fold 3 blir tillgänglig den 26/8 på upgrade+.
     
    Last edited: 12 aug 2021
    Kurgan, Janne303 och bernard gillar detta.
  3. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Tackar så mycket för svaren!
    Då antar jag att det bara är till att vänta tills den 26e :)
     
    Janne303 och bernard gillar detta.
  4. Roger K

    Roger K Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    122
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Reserv / arbetstelefon.
    Platta:
    Samsung Tab S8 Ultra 5G
    Liten update på mitt ärende med Samsung upgrade.

    Jag ringde i maj och sa att jag ville avsluta mitt upgrade + (Går ut i oktober men tänkte göra det i förtid).
    Inget returemballage kom. Väntade nästan två månader.
    Tog sedan fram telefonen och tänkte att jag lika gärna kunde använda den lite eftersom jag betalade på den och inte hade fått något returemballage. (Hade tröttnat på iPhonen)

    Såg då en liten, liten spricka i övre högra hörnet på framsidan. Ringde Samsung och skapade ett serviceärende och nämnde då på skoj att jag inte ville vänta lika länge på att få reparera telefonen som jag nu väntat på returemballaget att avsluta avtalet.

    Dagen efter kom vad jag trodde ett paket som jag skulle skicka telefonen på service i, men nej, det var returemballaget som kom fram efter endast två månaders väntan.

    Jag packade telefonen i eget emballage och skickade den på service / reparation med fraktuppgifter jag fick på mejl. (Bor långt från servicestället)

    Allt väl så långt, men detta är nu drygt 4 veckor sedan och jag har inte fått telefonen reparerad än. Telefonen mottogs ett par dagar efter att jag skickat den och jag fick uppgifter om att betala självrisk, vilket jag gjorde så skulle de påbörja reparationen.
    Har ringt två gånger och kollat hur status är på reparationen (står när man tar försäkringen att reparation är klar oftast inom 24 timmar, nu har det gått mer än 600..)

    Jag ringde senast idag och frågade om tidsspann på reparation, men Samsung service sade sig inte kunna ge tidsuppgift på reparationen, erbjuda lånetelefon eller utbytestelefon. Sa att de var ett privat företag och att jag skulle kontakta Samsung support.

    Har nyss ringt Samsung support och undrade om de kunde hjälpa mig. De sade att det var serviceverkstadens uppgift och att jag skulle kontakta dem.
    Jag nöjde mig inte med detta svar och bad dem kolla med Samsungs försäkringsavdelning (Samsung Care+) men jag fick samma svar från dem.

    Frågade då vem jag skulle vända mig till och vem som representerade Samsung i detta fallet.

    Killen jag pratade med sa då åter igen att han skulle ta det vidare och tog lite uppgifter från mig vilket jag inte hyser någon större förhoppning till ska leda någonstans.

    Tycker det är riktigt tråkigt hur Samsung sköter detta.
    När jag bestämde att jag skulle avsluta mitt Upgrade så hade jag en iPhone 12 Pro Max, vilken jag tröttnade på ganska raskt.
    Hade då tänkt använda Noten igen i.a.f tills avtalet gick ut, men sitter nu istället med en gammal iPhone 7 som jag använder.

    Min Note 20 Ultra har jag betalt försäkring och reparation på och betalar också en månadsavgift, men ingen kan säga när jag får tillbaka den, kanske aldrig? (Brist på delar vilket jag kan förstå, men ingen tar ansvar eller försöker hjälpa till)

    Har gått över 4 veckor sedan jag skickade på reparation och jag ville bara skriva av mig lite frustration. Är inte så gnällig egentligen...

    Var lite sugen på att byta till Fold 3 nu när den släpps, men känner att det kanske inte blir aktuellt med tanke på allt strul. Kanske jag inte ens får tillbaka Note 20 Ultran tills mitt avtal går ut helt om dryga året? Det blir isf en väldigt dyr reparation om man ska ta med månadskostnaderna när jag är utan telefon... (Ironi) ;-)
     
    bernard, Trino, RBdyk och 1 annan gillar detta.
  5. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Ska byta till en Flip3, antar man får vänta tills den 26e med dom oxå då...
    Men, man blir både orolig och lite mörkrädd över hur det bytet kommer fortskrida när man läser allt negativt här. Är det någon som haft en smidig upplevelse av en Upgrade?

    (en vanlig tendens är ju att de som har negativa erfarenheter är de som delar sina erfarenheter i t ex forum medans de neutrala/positiva bara "sitter nöjda i båten". Är verkligheten lika mörk som den framstår t ex här? Lr finns det någon som haft en smidig uppsägning/upgrade?)
     
    eastbound och RBdyk gillar detta.
  6. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Tips till Roger, var så mkt på som du orkar. Maila alla du kan tänka dig ännu mer, be att få kontakt med chefer, ring om du har möjlighet. Mina erfarenheter av att laga div saker via externa service/elektronikfirmor är liknande dina, bl a nyligen en TV. Min känsla är att det ser lika ut över hela branschen. Fick vara på som tusan för att få något gjort, när TV'n kom hem var skärmen återigen knäckt via transporten, så det vart X2. Nu skulle dom dessutom "skylla på varandra", vems ansvar det var. Men det var ju knappast min huvudvärk fick jag påtala, jag ska bara ha min tv fixad, igen. Efter mkt om och men så är den åter igen hemma, funkar och fyller sitt syfte.

    Ta fram någon gammal telefon och inse att du får leva med den ett tag, men var i gengäld så PÅ du kan mot dom som har hand om ärendet, dom ska inte ha en chans att "glömma bort" det.

    Hade jag haft ett ställe inom en radie av ca 25mil där jag fysiskt kunde lämna in och hämta ut det jag vill ha lagat så hade jag gladeligen gjort den extra resan för att slippa allt krångel och huvudvärk en försändelse ger upphov till.

    Hoppas det löser sig för dig snarast!
     
    Kristy och RBdyk gillar detta.
  7. Roger K

    Roger K Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    122
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Reserv / arbetstelefon.
    Platta:
    Samsung Tab S8 Ultra 5G
    Jag ska kontakta dem igen om de inte hör av sig som de lovat.

    Blir bara irriterad över att jag ska behöva lägga tid på det. Satt i telefon ca 40 minuter igår.
    Tycker de kan erbjuda någon kompensation, (en gratis månadsavgift?) lånetelefon eller utbytestelefon när det tar så lång tid.
     
    Kristy gillar detta.
  8. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5

    Känner samma sak jag, nu har det gått mer än två veckor och de har fortfarande inte löst så jag kan logga in och göra en Upgrade. Alla svar är bara "vi jobbar på det och hör av oss till dig". Idag skrev jag att jag vill få en förklaring från ansvarig chef då First Line inte kan svara på vad som händer. Fick standardsvar på det med tillägget "vi förstår att det kan vara frustrerande för sig som kund", så inte eskalerade det till chef inte...

    Kompensation är något jag kommer kräva efter det här... Suck. Tjänsten är bra och idén är fin, men de borde fixa så att det funkar som det ska också. Mycket strul för kunderna.
     
    Trino, Kristy och Roger K gillar detta.
  9. 71jagr56

    71jagr56 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2017
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    12
     
  10. 71jagr56

    71jagr56 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2017
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    12
    Nu när fold3 blir beställningsbar på upgrade+ från 26/8 och 26/8 också är sista dagen för kampanjerbjudandet. Får vi med upgrade+ också möjlighet till detta extra erbjudandet?
     
  11. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag ringde och sa upp mitt Upgrade+ för snart en månad sen.

    Dem skulle skicka mig returemballage, men det har ju självklart inte kommit än. Skrev till dem på chatten i förra veckan, där jag undrade varför jag inte fått något emballage. Fick i svar att han ska påminna avdelningen som har hand om detta, och att jag BÖR få ett mejl när det är klart. Men ingenting alls. Vid mitt första samtal, borde man inte fått ett mejl om att tjänsten/upgrade är avslutad?
     
  12. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 278
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Misstänker att de kommer med nått specialerbjudande då de säkert inte vill mista oss som kunder hehe
     
    71jagr56 och bernard gillar detta.
  13. 71jagr56

    71jagr56 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2017
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    12
    Då hoppas vi på detta
     
    museo12 och Janne303 gillar detta.
  14. mysen

    mysen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    Jag funderar på att avsluta mitt upgrade men kruxet är att de går ut nu i september runt 15nde tror jag.
    Hinner jag ens de tro?
    Annars blir de att byta.

    Men såg att comviq hade bra erbjudande nu så funderar på att hoppa på de. Bytte ju aldrig mobilen efter 12månader som tanken var då jag var så nöjd.
     
  15. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 278
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Vad funderar du på för mobil då?
     
  16. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Att folk orkar hålla på med detta, jag är imponerad av ert tålamod.
     
  17. mysen

    mysen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    Samsung S21 ultra 5g men tvekar om jag ska ta 256 Gib eller 512 tycker månadskostnaden blir så hög med 512. Har note 10+,idag jag har fyllt miner till 320 gib på två år så borde klara mig på 256
     
    Janne303 gillar detta.
  18. IbbeKim

    IbbeKim Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    Har precis suttit och läst igenom ett par sidor, så himla tråkigt att se era utmaningar med Upgrade+. Jag funderade själv på det inför mitt Flip 3 inköp men i slutändan handlade via mitt abonnemang. Hoppas en lösning kommer inom kort från Samsung, och helst färdigställt inför S22-lanseringen :)
     
  19. Roger K

    Roger K Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    122
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Reserv / arbetstelefon.
    Platta:
    Samsung Tab S8 Ultra 5G
    Hej igen.
    Blev idag uppringd av en representant från Samsung som sa att min reparation skulle ta ytterligare ca 2 veckor (får delar i slutet av nästa vecka.)
    Jag blev erbjuden viss kompensation men har inte tackat ja till det. Vet ju inte om det de säger stämmer.
    Om jag får telefonen när de säger så har det gått ca 7 veckor som den varit iväg på reparation.
    Inte riktigt okej tycker jag.
    Får se hur det utvecklar sig.
     
    Janne303 gillar detta.
  20. mysen

    mysen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    Oj jag skickade in min mobil för reparation då skärmen sprack, för mig gick de fort när jag väl fått ettiketten att skicka den med.
    De bytte även batteriet.

    Någon som vet vad som händer om man inte bytt mobil eget 24 mån. Får man slutfaktura eller forsätter avbetalningen via sevenday tills de är noll.