Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. stevraex

    stevraex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 4,5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S4 Active
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    Platta 2:
    iPad Air
    Övrigt:
    LG Urbane, Chromecast 2nd gen. Xperia V, Nexus 7 WiFi (2012)
    Från Samsungs svenska Facebook:

    Just nu upplever vi systemutmaningar kopplade till Upgrade+ programmet vilket innebär att våra två senaste telefoner, Z Flip3 och Z Fold3, inte har lagts till bland valbara telefoner ännu. Vi arbetar för att få till en lösning så snart som möjligt. Tack för ditt tålamod.
     
    Drygore gillar detta.
  2. psp123

    psp123 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    2 594
    Mottagna gillanden:
    2 901
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max, Pixel 4 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max, Pixel 4 XL
    De har ju bara haft ett par år på sig så inte så konstigt om de inte hunnit fixa allt än.
     
    Drygore gillar detta.
  3. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Valbara är de, men det går inte att lägga till Care + och avsluta ordern. Men det är väl det de menar antar jag. Men man blir mörkrädd över hur dåligt detta sköts. De har som sagt haft ett par år på sig!

    Det känns som att de har satt en stackars vikarie på att lösa detta. Ett företag som Samsung har ju pengar och kapacitet att kunna fixa detta på en dag eller två. Men Upgrade Plus ligger nog jävligt långt ner på Samsung Sveriges prio-lista!
     
  4. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Försökte hitta det där inlägget, men lyckades inte. När la de upp det?

    Jag börjar ana att det är ett gammalt inlägg, från när telefonerna inte ens var valbara. De har varit valbara nu i snart en vecka, men däremot går det ju inte att slutföra uppgraderingen..

    Ja, den som lever får se..
     
  5. Skrufve

    Skrufve Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black
    Info:
    Nova
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Övrigt:
    Galaxy Buds Live
    Ja, och i ärlighetens namn är ju problemet lite större - det går inte att uppdatera till NÅGON telefon. Så det rör inte bara Z Fold3 och Z Flip3...
     
    Drygore gillar detta.
  6. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Exakt. Det är som att de skiter i detta. Typ längst ner på priolistan..
     
  7. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Ringde precis och undrade varför jag inte kan lägga en manuell order direkt på telefonen och att de lägger in allt när deras system fungerar igen, men det kan man inte pga lagar och GDPR(!?!)... Suck! Trodde att det var 2021...
     
    iNDePeNDeNt gillar detta.
  8. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    258

    MINA ENHETER

    Jag kan ingjuta lite hopp om att det faktiskt går att avsluta upgrade plus utan problem. Jag sade upp mitt abonnemang för någon vecka sedan. Fick returkitt 10 dagar senare och idag fick jag ingen räkning från Sevenday bank som jag brukar få. Jag har två upgrade avtal och den ena fakturan kom som den ska. Jag får alltid två samma dag. Men, inte denna gång.
     
    demonen, RBdyk, Drygore och 4 andra gillar detta.
  9. mysen

    mysen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    Någon som vet om man får en slutfaktura eller kan fortsätta betalningen.
    De är 5 dagar kvar tills jag har den i exakt 24mån.
     
  10. Skrufve

    Skrufve Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black
    Info:
    Nova
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Övrigt:
    Galaxy Buds Live
    Tror ingen här haft sin telefon mycket längre än ett år, tanken är ju att kunna uppgradera varje år, ska man avbetala på två år finns det nog mer förmånliga finansieringar. Jag _tror_ att du måste säga upp avtalet hos dem för att få slutfaktura, annars kommer det nog bara rulla på, och du kommer så småningom ha betalt väldigt mycket för din telefon... Mitt råd: ring in till dem och fråga!
     
    Kristy och Klurre gillar detta.
  11. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Kristy, kissidor och Drygore gillar detta.
  12. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

  13. psp123

    psp123 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    2 594
    Mottagna gillanden:
    2 901
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max, Pixel 4 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max, Pixel 4 XL
    @bernard@bernard Twittrade också till Samsung ang. upgrade-problemen för ett år sedan men fick inget svar vill jag minnas.
     
  14. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Suttit med supporten igen nyss. Efter ett par förbannade standardsvar så erkände iaf supporten att han/hon visste vad jag pratade om...

    Kikade runt lite, och såg att många som köpt Fold 3 och Flip 3 på andra sätt har problem med att just registrera Care + .. Det är nog där skon klämmer? Eftersom vi måste lägga till Care + manuellt när vi uppgraderar via Upgrade +, så rasar det där. Den står bara och tuggar, som ni märkt. Det är uppenbarligen Care + de har tekniska problem med.

    Men hur jävla svårt ska det vara för världens största företag att fixa en sån sak i sin webshop och system?? Ska det verkligen ta flera flera veckor? Eller mer..

    Suck..
     
    bernard gillar detta.
  15. Cadoro

    Cadoro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2021
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    14
    What? Vad snackar du om?
     
  16. F-Forward

    F-Forward Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    1 666
    Mottagna gillanden:
    1 602

    MINA ENHETER

    Som sagt var så har nog ingen haft den i två år eftersom det är ganska dåligt ekonomiskt. Men efter två år så ska du enligt avtalet ha två val:
    1. Behålla telefonen och betala restvärdet (det vill säga 25% av nypriset den kostade när du beställde)
    2. Skicka in telefonen, inga ytterligare kostnader tillkommer.
    Det står inget i avtalet om vad som händer om man inte gör något aktivt val, och tror knappt Samsung vet det själva. Men risken finns ju såklart att du bara rätt och slätt får en faktura på restvärdet.
     
    Kristy, bernard och Cadoro gillar detta.
  17. StaLin

    StaLin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Vad gäller om jag säger upp det efter 12 månader?
     
  18. Skrufve

    Skrufve Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black
    Info:
    Nova
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Övrigt:
    Galaxy Buds Live
    Inget! Du skickar in telefonen och that's it. Eller uppgraderar till ny telefon, skickar in den gamla och fortsätter ett år till. Men som sagt, just nu går det ju inte att göra en upgrade eftersom den webbshoppen inte funkat på över en månad.
     
    StaLin och bernard gillar detta.
  19. F-Forward

    F-Forward Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    1 666
    Mottagna gillanden:
    1 602

    MINA ENHETER

    Då ska telefonen in och inga ytterligare kostnader tillkommer. Det händer exakt samma sak som om man uppgraderar, skillnaden är bara om man sätter upp sig på ett nytt kontrakt eller ej.
    Teoretiskt kan du dock säkert betala de kvarvarande 12 månaderna + 25% om du nu ändå skulle vilja behålla den.
     
    StaLin, Kristy och bernard gillar detta.
  20. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 156
    Mottagna gillanden:
    421
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Note 20 Ultra
    Nu får vi se om jag får mitt uppsagt...

    "Hej Janne,



    Tack för att du kontaktat Samsung Support.


    Beklagar för att leveransen dröjer!



    Vi har under tisdagen efter hanterat ditt ärende efterfrågat returkit, och inväntar just nu kollinummer för utskicket. Vi återkommer så fort som möjligt när vi har fått kollinumret, och även informera dig om att det har blivit utskickat.



    Har du fler frågor eller funderingar är du välkommen att återkomma till oss.


    Önskar dig en trevlig dag!



    Med vänliga hälsningar / With kind regards
    J****
    Samsung Shop

    Vi finns här för dig och dina Samsungprodukter."