Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det har jag inte reflekterat över men det där är så fruktansvärt jävla dåligt!
    Hur I helvete kan man gå ut med "det kommer att vara igång vecka X" när man har beslutat sig för att pausa det?

    Jag har gett upp hoppet om att kunna uppgradera till Fold3, får nog hoppas att man kan uppgradera till S22 kanske.....
     
  2. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Nu råkade jag skriva på deras facebook :) in och skriv ni också.... så måste "SAGA" skriva åt oss igen att "ojdå , vi är ledsna".............
     
  3. Oli_P

    Oli_P Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2021
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+
    Har ingen FB :/
     
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 246
    Mottagna gillanden:
    6 499
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Den texten har stått där sen i augusti; Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

    Vad säger villkoren när man byter sin enhet efter 12 månader? Avslutas det gamla och ett nytt avtal sätts upp, om så är fallet då betyder det att alla som vill byta inte kommer att kunna detta då det blir ett nytt avtal.

    Kan det vara så illa att ni samtliga sitter i skiten med andra ord tills de får ordning på tjänsten igen?
     
    Klurre, Kristy och bernard gillar detta.
  5. Oli_P

    Oli_P Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2021
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+
    jag ringer de igen under dagen och om det inte hjälper så avslutar jag skitet och skaffar iPhone!
     
  6. F-Forward

    F-Forward Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    1 671
    Mottagna gillanden:
    1 609

    MINA ENHETER

    Det är ingen skillnad på att uppgradera eller avbryta på den punkten. I bägge fallen avslutas det gamla avtalet helt, och om man uppgraderar får man ett nytt avtal. Samsung har även i villkoren att de själva kan avbryta tjänsten när de vill, och då gäller samma villkor som om man vill avbryta, d.v.s. skicka tillbaka telefonen eller betala restbeloppet.
     
    Kristy, bernard och chraist gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    35 250
    Mottagna gillanden:
    34 987
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 4
    ROM:
    Stock
    Platta:
    IPad Pro 12.9
    ROM:
    IOS 14
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tänk på att det inte är supportpersonalens fel, så vill man ventilera är det bra att göra det på ett hövligt vis. De kan ju dessvärre inte hjälpa att det ser ut som det gör.
     
    LFCFredda, iNDePeNDeNt, eastbound och 3 andra gillar detta.
  8. F-Forward

    F-Forward Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    1 671
    Mottagna gillanden:
    1 609

    MINA ENHETER

    Nä precis, de är antagligen precis lika frustrerade de, men de kan inte säga mer än vad deras chefer sagt att de ska säga. Till och med mycket troligt att de sitter på ett outsourcat callcenter och inte har minsta chans att påverka eller få mer information än vi som sitter här.

    Man ska dock påpeka att om det fungerar att säga upp tjänsten så har man absolut inte gjort någon dålig deal efter 12 månader, snarare tvärt om. Så man förlorar ju inget på att säga upp.
     
    bernard och Kristy gillar detta.
  9. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag har jobbat 20+ år inom support så jag är väl medveten vad som förmodligen händer bakom ridån..

    Problemet jag har är att vi inte får NÅGON information, från NÅGON.. att supporten svarar som dom gör är en sak, men att någon chef eller liknande tagit beslutet att inte informera oss, där är problemet.


    Hade vi fått ett mail för te.x 3!?!? månader sedan som förklarade att ... "tjänsten upgrade+ kommer upphöra, ni kan betala av er mobil, bla bla.. eller avsluta tjänsten och skicka in telefonen"...

    nu väntar vi på något som förmodligen kommer dra ut på tiden... eller förmodligen... det har gått 50 dagar redan.

    SYSTEMUTMANINGAR.... eller vad om nu kallade det.

    tänkt dig samma situation, på bank... ditt mastercard har gått ut, men du kan inte få ett nytt... för det är systemutmaningar. fortsätt betala så löser det sig nog.. hade det varit ok?.
     
  10. Klurre

    Klurre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    283

    MINA ENHETER

    Sett det också....
     
  11. Lasse Larsing

    Lasse Larsing Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2021
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    iPad Pro
    Platta 2:
    Surface Pro 4
    Testade igen idag, om jag väljer en S21 Ultra så kan jag "gå igenom" hela processen och klicka på "uppgradera" Har dock inte klickat eftersom det inte är den produkten jag vill ha. Om jag i stället väljer Flip eller Fold så ges inte någon möjlighet att checka ut. Det är hur som helst ett steg framåt sett till hur det varit sedan i augusti
     
  12. Skrufve

    Skrufve Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    473
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black
    Info:
    Nova
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Övrigt:
    Galaxy Buds Live
    Provade jag med, är ju S21 Ultra jag vill ha - men jag kan bara gå vidare med 128GB, 256 är slut (den jag ville ha), 512GB fastnar efter validering av skick - och när jag kör inspect så säger koden för den knappen "upgrade.isdisabled" så de har problem... Verkar alltså vara olika för olika varianter av vald modell. Jag vill ju inte ha 128GB så... Tja. Bara vänta mer antar jag.
     

    Bifogade filer:

    Lasse Larsing gillar detta.
  13. Oli_P

    Oli_P Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2021
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+
    Pratade med supporten en gång till i eftermiddags. Det fungerar för vissa men inte alla svarade tjejen. Det ska vara löst i oktober är beskedet nu. Inga datum och inga förklaringar.
     
    bernard gillar detta.
  14. Skrufve

    Skrufve Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    473
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black
    Info:
    Nova
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Övrigt:
    Galaxy Buds Live
    NUUUUUU!!! Nu funkade det helt plötsligt! Gick att gå igenom hela processen, fick bekräftelse så nu är ny lur beställd! Till sist!
     
    Puttesson, mbs, bernard och 1 annan gillar detta.
  15. Oli_P

    Oli_P Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2021
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+
    Grattis! :)
    Funkar inte för mig: Capture.PNG
     
    bernard gillar detta.
  16. Burner88

    Burner88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2021
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    10
    På vilken mobil fungerade det för dig?
     
  17. Skrufve

    Skrufve Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    473
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black
    Info:
    Nova
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Övrigt:
    Galaxy Buds Live
    Men ååååh!!! :( Vad fan, trodde att de hade löst problemen till sist så att tjänsten var uppe och rullar som den ska igen. Så jag hade bara tur alltså? Skumt fel de har minst sagt...
     
    bernard gillar detta.
  18. Skrufve

    Skrufve Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    473
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black
    Info:
    Nova
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Övrigt:
    Galaxy Buds Live
    S21 Ultra silver 256 GB, den ska frugan ha... Jag tog ju själv Fold 3 via Telenor Upgrade till sist. Glad att jag inte väntade utan avbröt mitt egna Upgrade.
     
    Oli_P gillar detta.
  19. Burner88

    Burner88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2021
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    10
    Ok,funkar dock inte för folden fortfarande.
     
  20. Skrufve

    Skrufve Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    473
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black
    Info:
    Nova
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Övrigt:
    Galaxy Buds Live
    Surt.. Har du testat att köra en hård refresh på sidan? ⌘ + Shift + R om det är någon cookie eller så som stökar till det? (Ctrl + F5 på PC tror jag?)
     
    Kristy gillar detta.