Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Tum

    Tum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2021
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4
    Kostar 599 om du binder dig 2 år med samma mobil annars 799 om du vill byta när som
     
  2. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Och självklart.. när man väl kommer till betalningen.

    DÅ kommer extra prispåslag.
    Från 599:- i månaden..

    732:- i månaden med Full FLEX (byta / avsluta när du vill) detta är dessutom med en RABATT som man får i 6 månader.
    efter dessa 6 månader kommer det kosta
    8 9 9 :- i månaden!!!!!!

    snacka om .. förvirrande..
    i nuläget finns inte heller Fold att välja och eftersom fold är mycket dyrare än Ultran så är min gissning är när väl fold kommer med som ett alternativ i flex så kommer den kosta ÖVER 1000 i månaden.
     
  3. Tum

    Tum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2021
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4
    Ja precis dom vill mjölka ut så mycket dom kan
     
  4. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    så Samsung tänker då att användare tänker betala nästan DUBBLA priset i månaden..
    för att KANSKE kunna byta telefon längre fram?.

    Från att gå från 566:- i månaden med Sevenday Samsung Galaxy Ultra S22.
    till
    899:- i månaden för en Samsung Galaxy S23 Ultra?.

    och skulle jag då vilja byta, så kommer ju INTE Fold 5 kosta lika lite som Ultra utan säkert hamna på en månadskostnad på gissningsvis 1100:- i månaden!..

    och nu sitter man här med uppsagt Upgrade+ :D
     
  5. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Tidigare fanns det förbokningserbjudanden eller liknande, hittar inget om detta nu? är dom borta eller aldrig funnits? (från samsungs site)
     
  6. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 122
    Mottagna gillanden:
    1 058
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Om du menar för S23 serien så är dom säkert borta eftersom serien nu är officiellt släppt, men dom fanns tidigare från 1/2.
     
  7. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Jaaaaa, jaaaa. Där är jag i mål. Nu har sevenday betalat tillbaka det som de dragit efter jag sa upp mitt upgrade+ för 10 månader sen. Skulden är dock kvar på 20 öre ser det ut som. Så jag funderar på varför de inte betalade tillbaka 20 öre mindre, men det är väl för att jag inte riktigt ska få släppa det där träsket...

    Det var Samsung Danmark som lyckades avsluta mitt Upgrade+, hade turen att kopplas dit i mitt sista samtal till Samsung.
     
  8. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Nu chattade jag med Samsung och undrade vart både min och min frus "samsung flex-beställning" fanns någonstans som vi gjorde i måndags.

    "näe.. oj.. något har gått fel i kopplingen mellan samsung och postnord... ni har fått fel spårningsinformation"..

    så när jag väl fick rätt spårningsnummer, så har den legat i ett par dagar i väntan på att jag som kund skulle göra ett leveransval...
     
    bernard gillar detta.
  9. Bengis

    Bengis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Det tog på ett ungefär precis ett år från det att jag sa upp uppgrade+ tills min skuld var borta och jag kan lägga hela den här soppan bakom mig.

    Helt otroligt dåligt..
     
    bernard gillar detta.
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, nej, det finns nog inget exempel på något liknande. Det skulle gå att skriva en avhandling baserat på den här tråden om hur man under inga förutsättningar skall sköta en dylik tjänst.

    Vad som är än mer fascinerande är att det tycks fortsätta på inslagen väg/blir aldrig bättre. Vän av ordning frågar sig ju hur det över huvud taget kan vara möjligt för en koncern som omsätter flera miljarder kronor o_O
     
  11. tolare

    tolare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    Jag ville avsluta mitt och behålla min s21 så jag betalade min restskuld, det tog 3 dagar så sa dom att jag skulle få ett trackingnummer och skicka tillbaks mobilen tog ett samtal till så löste det sig. Men ingen i Sverige hittade mitt order nummer eller visste hur det funkade men fick ett samtal från Danmark och allt gick bra.
     
    bernard gillar detta.
  12. Aeonster

    Aeonster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2021
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    21
    Jag lämnade tillbaka min Note20 Ultra 12 mån sen (utan skada eller något fel), fortfarande ringer Samsung, ringer Sevenday... min skuld är fortfarande kvar. Dock var den pausad, men denna månad har Sevenday bank börjar fakturera mig igen, för en mobil som jag inte har sen 1 år sen.

    Ringer dom... men som vanligt, dom skyller på Samsung, och ringer Samsung och dom säger dom skickar meddelande till Sevenday men att Sevenday är långsamma... Sevenday säger dom har inte fått något något från Samsung... och så har det gått fram och tillbaka, 3 dagar sen, 1 mån sen, 3 mån, 6 mån osv...

    Ringde Samsung igen idag, och dom ska kontakta Upgrade+ avdelning, som jag inte får prata med direkt och dom ska höra av sig, vilket dom aldrig gör. Spelar ingen roll om jag är trevlig eller sur/agressiv, verkar som inget händer.

    :(
     
    NR7101, nyx och bernard gillar detta.
  13. ZeuSVI

    ZeuSVI Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Galaxy Z Flip4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Flip4
    Platta:
    Galaxy Tab A8 SM-X200
    Skickade in min Note 20 Ultra för ca 1månad sedan.
    Till min förvåning ringde sevenday upp mig idag för att verifiera att jag fortfarande hade kvar bankkontot där autogiro betalningarna dragits från. Det visade sig att jag hade betalt en månadsavgift dubbelt för 2 år sedan och nu skulle jag får tillbaka runt 550sek i samband med att skulden avslutas.
    Jag tror det här är ända gången som någonting faktiskt gick rätt med hela den här tjänsten.
    Äntligen har jag lyckats hoppas av! Kommer aldrig hoppa på några avtal med samsung igen!
     
    tolare, Kristy och nyx gillar detta.
  14. Roger K

    Roger K Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    121
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Reserv / arbetstelefon.
    Platta:
    Samsung Tab S8 Ultra 5G
    Jag har tidigare haft Samsung Upgrade + med Note 20 Ultra och hade mycket problem då. Fick dock mycket bra hjälp till slut av en i supporten.

    Ville egentligen inte ta något liknande igen men byter telefon ganska ofta så har nu beställt en S23 Ultra med Samsung Full Flex. Fick väldigt bra pris de första 6 månaderna med en inbytestelefon som inte är bra och med rabattkod.

    Kommer betala ca 1000kr för att ha en ny S23 Ultra i 6 månader med full försäkring och känner att det är svårslaget. Kan dessutom avbryta när jag vill.
    Om jag är nöjd med den fortfarande då så har man ju alternativet att behålla med flexabbonemanget eller att skicka tillbaka den och köpa en fin begagnad.

    Kommer inte ta autogiro så att jag kan hålla inne betalningar om det strular.

    Känner mig mycket nöjd med detta.
     
  15. StaLin

    StaLin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2013
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Precis samma sak här för mig. Jag har mailat Sevenday för att be dem ge mig skäl till varför jag fortfarande är skyldig dem pengar. Inget svar.

    Jag har bestridit fakturorna men tänker inte lägga mer tid på den här skiten.
    Jag skulle dock vilja hitta något slags återlämningskvitto. Någon som vet var den kommer från?

    Och varför börjar Sevenday med detta efter att inte skickat något på över ett år?
     
  16. SePtr

    SePtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    9
    Jag hade 19 öre i skuld kvar efter många samtal till Samsung . Man får aldrig prata med Upgrade+ direkt, men jag fick en trevlig person som verkade knappa saker rätt så den 13/2 togs skulden bort med undantag 19 öre. Den togs bort 5 dagar senare och nu är det över med Samsung Upgrade+ nästan ett år tog det att avsluta.
     
    mbs gillar detta.
  17. StaLin

    StaLin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2013
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Efter X antal mail till 7-day så blev jag till slut uppringd. De satte fakturorna på paus. Det var Samsung som inte hade meddelat avslutet så jag fick ringa dit.
     
    iNDePeNDeNt gillar detta.
  18. yabosid

    yabosid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    219
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    Tog kontakt med Sevenday via telefon och bad om slutfaktura. Killen som tog emot samtalet var väldigt hjälpsam. Betalade direkt och har nu lagt hela den här skiten bakom mig. Kommer ALDRIG köpa via Samsung om det inte är kontant köp.
     
    iNDePeNDeNt och Tum gillar detta.
  19. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Någon som har mailadress till någon på samsung som faktiskt kan hjälpa till? Vi har sagt upp våra avtal sedan en tid och väntar på det där j*vla "skicka tillbaka kittet", sen lär man ju betala till Sevenday med, trots att det vart pausat tidigare.. Återbetalningen från det där skit företaget lär man ju få se sig i skyarna efter.. Jag har gett upp, så hopplöst.. Verkar ju inte ens slippa skiten fast man betalar av restskulden om man läser tråden.
     
  20. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Yes, det stämmer. Tog mig några månader att bli av med skiten och kan säga att jag inte fick pengarna tillbaka iaf. Därmed är jag glad att jag lämnade.
     
    iNDePeNDeNt gillar detta.