2023-08-29: Nu har jag chattat med Samsung som skulle skicka ärendet till Upgrade-gruppen, jag skulle få ett bekräftelsemail när de hanterat det. Fick även bekräfta min adress så att returkittet kommer rätt.
Försökte ringa SevenDay men tydligen är de för snåla för att betala för en telefonväxel med köplatsfunktion... "Just nu är det många som ringer och vi kan inte ta emot ditt samtal. Försök igen senare."
Har tagit bort autogiromedgivandet så länge så får jag väl försöka senare igen.
EDIT:
2023-08-29: Kör knappval 5 så hamnar man i kö istället, dock hjälpte det inte så mycket då SevenDay inte ville pausa betalningarna utan att först få info från Samsung... Berättade hur det ligger till med dålig kommunikation från Samsung osv och att flera andra här har kunnat pausa sina konton men då sade han att de inte upplevt att det strular längre utan de brukar få information från Samsung ganska fort.
Jag är skeptisk, men avvaktar några dagar och ser om returkittet dyker upp, så får jag väl höra av mig till SevenDay med kollinr som "bevis" på avslutad tjänst och se om det hjälper.
EDIT 2:
2023-09-13: Tog 10 dagar för returkittet att komma hem, fick info i kittet att krediten skulle avslutas DIREKT när mobilen kom in till dem. Fick även mail från Samsung att jag kunde återkoppla med kollinummer när jag skickat in mobilen så skulle de meddela SevenDay redan innan den kommit in.
Den 8:e augusti mailade jag med kollinummer, men har fortfarande inte fått svar på det mailet. Igår fick de in telefonen enligt postnord. Krediten ligger kvar hos SevenDay.
Vanligtvis hade jag väntat lite innan jag hörde av mig igen, men eftersom de prompt skrev att krediten skulle avslutas DIREKT så tänkte jag ligga på direkt.
Chattade idag med kundtjänst igen och gav dem kollinumret; de skulle meddela Upgrade+-avdelningen att avsluta krediten och återkoppla på mail när det är gjort.
EDIT 3:
2023-09-20: I fredags den 15/09 fick jag mail från Samsung om att SevenDay hade fått informationen om att avsluta krediten. Idag den 20/09 loggade jag in på SevenDay och krediten är borta.
Det tog alltså mindre än en månad att lösa detta, så det verkar faktiskt som att de skärpt sig! Synd att de slutat med Upgrade lagom till de fått ordning på det bara...
Last edited: 20 sept 2023