Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. NR7101

    NR7101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2022
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Jag betalade av restskulden hos Sevenday, efter någon månad kom ett skicka tillbaka kit.
    Slängde det i soporna och gav bort min Note 20 till en Ukrainsk flykting.
    Om restskulden är betald ska väl knappast telefonen lämnas tillbaka.
    Jag har inte hört ett dyft från någon sedan Augusti i fjol.
    Vore konstigt om man vill ha full betalning för en vara och sedan dessutom ta tillbaka den.
     
    Mabbutt och iNDePeNDeNt gillar detta.
  2. Mist

    Mist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Åh fy tusan, har snart gjort min 12:e betalning och nu är det dags att säga upp Upgrade +. Kan säga att jag är smått nervös för hur det kommer att gå efter att ha läst denna tråd... o_O

    Kommer uppdatera här med hur min upplevelse blir, får hoppas jag har mer tur än resten här.
     
    Johkar, mbs och kissidor gillar detta.
  3. Mist

    Mist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    2023-08-29: Nu har jag chattat med Samsung som skulle skicka ärendet till Upgrade-gruppen, jag skulle få ett bekräftelsemail när de hanterat det. Fick även bekräfta min adress så att returkittet kommer rätt.

    Försökte ringa SevenDay men tydligen är de för snåla för att betala för en telefonväxel med köplatsfunktion... "Just nu är det många som ringer och vi kan inte ta emot ditt samtal. Försök igen senare."

    Har tagit bort autogiromedgivandet så länge så får jag väl försöka senare igen.

    EDIT:

    2023-08-29: Kör knappval 5 så hamnar man i kö istället, dock hjälpte det inte så mycket då SevenDay inte ville pausa betalningarna utan att först få info från Samsung... Berättade hur det ligger till med dålig kommunikation från Samsung osv och att flera andra här har kunnat pausa sina konton men då sade han att de inte upplevt att det strular längre utan de brukar få information från Samsung ganska fort.

    Jag är skeptisk, men avvaktar några dagar och ser om returkittet dyker upp, så får jag väl höra av mig till SevenDay med kollinr som "bevis" på avslutad tjänst och se om det hjälper.

    EDIT 2:

    2023-09-13: Tog 10 dagar för returkittet att komma hem, fick info i kittet att krediten skulle avslutas DIREKT när mobilen kom in till dem. Fick även mail från Samsung att jag kunde återkoppla med kollinummer när jag skickat in mobilen så skulle de meddela SevenDay redan innan den kommit in.

    Den 8:e augusti mailade jag med kollinummer, men har fortfarande inte fått svar på det mailet. Igår fick de in telefonen enligt postnord. Krediten ligger kvar hos SevenDay.

    Vanligtvis hade jag väntat lite innan jag hörde av mig igen, men eftersom de prompt skrev att krediten skulle avslutas DIREKT så tänkte jag ligga på direkt.

    Chattade idag med kundtjänst igen och gav dem kollinumret; de skulle meddela Upgrade+-avdelningen att avsluta krediten och återkoppla på mail när det är gjort.

    EDIT 3:

    2023-09-20: I fredags den 15/09 fick jag mail från Samsung om att SevenDay hade fått informationen om att avsluta krediten. Idag den 20/09 loggade jag in på SevenDay och krediten är borta.

    Det tog alltså mindre än en månad att lösa detta, så det verkar faktiskt som att de skärpt sig! Synd att de slutat med Upgrade lagom till de fått ordning på det bara... :D
     
    Last edited: 20 sept 2023
  4. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 206
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Funderade på att köpa direkt från Samsung denna gången. Min S22U är avbetald hos Telenor, så blir inte Change. Det vore jävligt korkat :P

    Men frågan utifrån det lilla jag läst här så verkar det vara dumt att köra på deras egna Samsung upgrade eller vad det nu heter. Det verkar dessutom jävligt dyrt. Sen får jag inte klartecken på om man efter tex 24 månaders varianten BEHÅLLER/har betalat av telefonen, eller om det är 100% lease & man MÅSTE lämna tillbaka telefonen?

    Annars är ju frågan om Klarna har bra kontrakt med Samsung så de har 24mån betalning? Vill ju *Helst* ha möjligheten att betala av fortare & lägga in summan jag säljer S22U för direkt i betalningen. Är ju ändå några tusen. Det går inte hos Telenor, där är det allt eller fortsätta per månad. Är man inte låst på abonnemanget, är det via luren..

    Nån som skulle kunna ge lite info om vilken rutt man ska gå?
     
  5. kalavun

    kalavun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Samsung erbjuder 12 mån räntefri avbetalning utan avgifter genom Klarna.

    Samsung brukar också ha bra inbyteskampanjer vid lansering. Kan vara kombo av extra ram, rabatt vid tecknande av bindningsfria abonnemang (Fello, vimla etc) plus en extra slant för inbyte.

    Om du går in hos samsung nu så kan du se ungefär hur de brukar lägga upp det. Vet ej hur erbjudanden sett ut genom upgrade. Men inbyteskampanjer med ovan tillägg har ibland gjort det mer förmånligt än att köpa genom operatörer (beroende om du kan lägga lite mer per månad givet att avbetalning är på 12 månader, totalkostnaden har ofta varit förmånligt). Plus att man slipper vara bunden i 24 månader.

    Skulle råda dig att vänta till release och se vad du kan få i inbyte innan du säljer din S22U.
     
    Kristy gillar detta.
  6. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Av egen erfarenhet, vet inte om de har löst det nu men det tog mig 4 månader för att säga upp skiten så jag skulle nog inte rekommendera det. Enkelt att signa upp men svårt att dra sig ur. Så jag skulle nog kolla på andra håll. Jag var tvungen att lämna tillbaka luren helt men minns inte ifall det fanns möjlighet attköpa loss luren. Men jag ogillade kundtjänsten iaf :)