Diskussion: Samsungs låsskärm, vidrig.

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Brödrost, 27 mar 2013.

  1. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Är det bara jag som HATAR Samsungs låsskärm när man inte har pin-kod/mönster? Den känns... abstrakt på något sätt. "Peta och dra lite hur du vill så låser jag upp mig". Dessutom verkar "peta och dra" på genvägarna fungera ungefär hälften av gångerna jag försöker. Fast man kanske måste vänja sig över tiden med tekniken, jag har gett upp ganska fort. Min medelålders far har problem med att hans S3a svarar/gör andra saker när han drar upp den ur bröstfickan. Köpte ett flipcase åt honom så ordnade det sig.

    Dessutom har de av någon anledning valt att ta bort mediakontrollerna från låsskärmen. För de av er som inte använder pin-kod, de flesta program som spelar upp ljud sätter back/play/forward på låsskärmen när appen är aktiv. Slår man på mönster/pin-kod kommer den funktionen tillbaka även på en stock samsung-telefon. Det kanske är så de flesta har. Själv har jag gärna inget mönster när jag är hemmavid.

    Det är synd, för att Samsung gör en hel del saker som faktiskt är bättre än stock android/nexus hårdvara. T.ex Notification toggles, USB OTG, sd-kort och utbytbart batteri.

    Har aldrig fått tredjepartslåsskärmar att fungera bra på SII/note 2. Widgetlocker går att göra snyggt, men då får man inga mediakontroller och titt som tätt blinkar den vanliga låsskärmen igenom, eller så låser sig skärmen inte alls.
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag tycker touchwiz överlag är mycket bra numera och är faktiskt såpass nöjd med stockrom att jag bara valt att köra rootat.. det finns eg ingen anledning att köra nåt custom-skräp just nu... men låsskärmen ja... den är som du säger rent för jävlitg grisful och dysfunktionell ;)
     
  3. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Absolut, touchwiz är bra nu. Om man byter launcher (fler ikoner på hemskärmen) och flashar in original-låsskärmen. :) Gillar även alarm/timer osv appen väldigt mycket, även om själva avstängningsskärmen när larmet går har samma sladdriga känsla som låsskärmen. Det är högt och lågt med samsung.
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ja launchern är självklart bytt ;)
     
  5. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Vad det gäller Widgetlocker så handlar ALLT om inställningar för att slippa att vanliga låsskärmen "lyser" igenom. Man ska ju givetvis under inställningar (samsungs egna) - låsskärm - välja INGEN för då finns det inget som "lyser" igenom. Då är det 100% Widgetlocker. Dessutom ska man köra WLHelper i Widgetlocker som hjälper till ytterliggare att göra upplevelsen 99.9% felfri.

    Jag kör även Nova för att få plats med fler appar i dockan men tycker det är trist att bland annat S-planner widgeten inte fungerar under Nova.

    Låsskärmen är ju rent hemsk på S3/Note2. Den var ju ännu värre på S2:an där man drog en hel bild åt sidan för att låsa upp skärmen. Nu är jag mångårig iphoneanvändare och vill ju givetvis ha ett ordentligt reglage att dra i för att låsa upp. Inte bara "någonstans på skärmen" vilket känns superflummigt eller "sladdrigt" som någon ovanför skrev. Samma sladdrighet återkommer som sagt var i alarmappen men framför allt i den rent horribla telefondelen. När någon ringer vill jag ha en TYDLIG sak att dra i, inte två flummiga cirklar. Min mamma som har en S3-mini har STORA problem att svara på samtal pga detta.
     
  6. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Fel sektion för mig, jag vet, men tänkte bara peta in att jag gillar både låsskärm och hemskärmen i touchwiz :P

    Har aldrig kört med mönster eller något sådant.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  7. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Mediakontroller fås med Phantom Music eller Power Toggles. Eller så gör du egna i UCCW?

    Du kan disable den vanlig låsskärmen. Läs guide om WL. Min lyser aldrig igenom iaf.
     
  8. penne

    penne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan hålla med dig. Har råkat låsa upp skärmen ett antal gånger av misstag
     
  9. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Jag hade förträngt touchwiz samtalsskärm, hemsk den också såklart! S2ans låsskärm kändes som en bug eller ett grafikfel. :) På min mors S3-mini (och min note 2) har jag slagit på "svara med hemknappen" för att göra det lite enklare.

    99.9% felfri? Då kanske jag skulle ge Widgetlocker en chans igen. Se till att ställa in allt rätt. Hur fungerar "dra i cirkel a´la stock" numer? Förut i Widgetlocker så var man tvungen att snabbt dra till ikonen man vill låsa upp, annars släpper den från fingret. I stock finns ingen sådan begränsning och tydligen är jag ofta lite för långsam med att välja ikon i Widgetlocker.

    Bra för dig, du slipper krångla med att ändra. :) Har du haft några andra låsskärmar att jämföra med?

    Körde Phantom Music ett tag, men fick det inte att fungera lika bra (till alla appar) som stock-låsskärmens widget gör. Men så är jag krånglig och använder fem olika ljudspelare också.
     
  10. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Den kommentaren jag skev gäller inte längre. Kör favoriten än en gång - Nova Prime. :D

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  11. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Jag kör med Jellybean låscirkel och den kan man "hålla i" hur länge som helst. Brukar nämligen sitta och leka med just det ibland :)
     
  12. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Visst är det roligt. :)
     
  13. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    haha ja, eller pennan. Den åker ur telefonen OFTA pillas på/med. Inte på telefonen då utan som...leksak?!

    Förövrigt använder jag ALDRIG pennan förutom när jag ska visa någon vad man kan göra med telefonen..