Samtal bryts!

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av malajo, 17 aug 2011.

  1. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Det är ju två exakt likadana radioversioner, bara skrivna på olika sätt. Det enda som skiljer dem är en bokstav vilket kan helt enkelt stå för tex. olika region, eller datum...etc
     
  2. Hickin

    Hickin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Okej då var det inte det som var felet...
    Kunde ju hoppas.
     
  3. Justin_Case

    Justin_Case Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också haft problem med att samtal bryts. Det blir då helt tyst i mobilen trots att samtalet ser aktivt ut.
    Har även haft problem med att streama web-radio från mobilen till mina blåtands-högtalare. Att streama web-radio och lyssna på det i mobilen funkade fint, att lyssna på musik som fanns lagrat på mobilen i blåtands-högtalarna gick fint, men aldrig samtidigt - alltså streama web-radio till högtalarna. Den spelade bara upp det som verkade vara buffrat, sedan blev det tyst medan den buffrade mer, sedan ljud igen osv. Upptäckte samtidigt att staplarna som visar signalstyrka hoppade vilt upp och ner.
    Efter rätt meningslös kontakt med HTC:s support hittade jag inställningen Inställningar - Trådlöst och nätverk - WiFi-inställningar - Avancerat - Bästa WiFi-prestanda och när jag bockade i den fungerade det plötsligt att streama web-radio och staplarna för signalstyrka var stabila. En tanke från min sida är att det finns en strömsparfunktion som drar ned på radioeffekten men gör det för duktigt så att kontakten istället bryts.
    Till min förvåning har jag inte heller haft några avbrutna samtal efter det. Om det bara är en slump eller om det har något samband ska jag låta vara osagt men idag stängde jag av funktionen och fick direkt två samtal som bröts.
    Har kontaktat supporten sedan jag upptäckte detta och de svarade då att det kan komma en uppdatering till telefonen för att lösa detta men inget datum för när. Så problemet finns kvar men jag har kanske, kanske hittat en väg runt det som en nödlösning. Det kostar lite mer batteri men med ett Anker så funkar det bra ändå.

    Testa gärna och se vad ni andra får för resultat. Hoppas det kan hjälpa någon iaf.
     
  4. Mannebrother

    Mannebrother Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har tele 2. Och för mig började det brytas efter ett tag. (innan s-off och annan rom)
    Jag återställde telefonen men det hjälpte inte.
    Jag har nu Android Revolution HD™ 3.6.2 XE romen installerad och ska se om jag får några bryt då. Eller egentligen har det aldrig brytits för mig rakt av utan ljudet försvinner ur högtalaren och den på andra sidan verkar inte höra mig heller.
     
  5. Hickin

    Hickin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är ganska klart att det beror inte på ROMen då alla har olika, allt ifrån original till utan Sense, alla olika operatörer.
    Frågan är om det kommer bli någon gjort snart?

    Jag chattade med HTCs chatt-support häromdagen och enligt personen där, "David", så var det inget ovanligt problem men oftast berodde problemet på SIM-kortet...

    Jag sa då till honom att mitt SIM-kort var 6 månader gammalt och fungerade perfekt i tre andra liknande telefoner men han sa att det var väldigt "individuellt" hur ett SIM-kort uppträdde i en telefon.

    Får hoppas problemet lyfts upp, kanske om folk här kontaktar supporten med?
    Jag snackade med honom klockan 2100 på kvällen så de har bra öppettider måste jag säga.
     
  6. Gregzter

    Gregzter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tele 2 och Telia. Spelar ingen roll de har olika hårdvara i masterna så ska inte påverka täckningen. Att Telia dock har problem stämmer.
     
  7. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag hade exakt samma problem, både före och efter rootning. Luren är inlämnad till Anovo, återkommer när luren är tillbaka.
     
  8. bjorndell

    bjorndell Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft exakt samma problem, fruktansvärt störande. Har testad nya radios etc.
    Updaterade häromdagen till AHRD 6.2.1 (ics rom) och den senaste firmwaren. Denna innehöll ny radio. Och efter detta så är alla problem borta.
     
  9. MrSexor

    MrSexor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    516
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    blir så jävla lack på denna skitmobilen, samtal i mer än en minut bryts till 99%.... jag ska inte behöva roota och installera annan skit för att fixa:S hoppas ics löser de
     
  10. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Luren funkar till 99% helt ok nu faktiskt. o_O
    De sista veckorna har det inte brutits någon gång, inte så att samtalet fortsätter och det är tyst iaf. Väntar med att roota tills den nya mjukvaran kommer, det kan ju gå åt helsike om man skulle vilja fixa s-on igen har jag hört. ;)
     
  11. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmmm.

    Efter att min lur varit ner till Anovo för andra gången och bara uppdaterat programvara (!!) så har den slutat bryta samtal & batteritiden gått från mindre än ett dygn till nästan 3 dygn. Jag undrar vad de egentligen har gjort ?? Jag såg ingen skillnad på "programvaran" före eller efter jag skikckade in den.