Fick detta besked av HTC Supporten: "Det låter som du bara har 2G signal av och till och det finns ingen telefon som kan hantera 2G signal och samtal samtidigt. Det enda jag kan rekommendera är att du tar kontakt med din nätverks operatör och kollar med dom, det är i alla fall inte ett telefon problemt. Alternativt så kan du från market ladda ner en så kallad "mobile network widget" som kopplar ner dig från internet när då får telefon samtal. Först skulle jag dock kontakta nätverks operatören." Fick inget konkret tips om vilken app som behövs & får ingen vettig träff på Market. Har pratat m Telenor-supporten som bad mig byta SIM-kort mot ett nytt, ska testa d & se om d hjälper...
Sedär har hänt massa i min tråd. Jag som trodde jag var ensam med problemet. Hur många av er som har problem kör zaps hitta-app? Vet inte om det var orsaken men sedan jag avinstallerade det har jag inte haft problem igen.
Har samma problem. Får bara ett sms om att jag har ett nytt meddelande i voicemailen, fruktansvärt störande. Har Tele2.
Har hållit på med Tele2s kundtjänst i ett par dar nu och inget hjälper. Finns det nån som löst problemet på något annat sätt än att ta bort zaps hitta (har aldrig installerat det programmet)?
Låter som att ni har nått app installerat som krånglar.. Har inga såna bekymmer, men kör inte tex zaps. Avinstallera ett app i taget och testa.
Borde det inte räcka med att stänga ner dom appsen som ligger i bakgrunden? Det ända programmet jag har som skulle kunna påverka telenätet är Netcounter så jag får börja med det så får vi se.
Tog bort Netcounter och sedan dess har iaf dom 3 senaste samtalen gått fram. Någon annan som har haft problem och löst det genom att ta bort Netcounter? Ett annat program som visserligen inte har med nätet att göra men som av någon konstig anledning alltid startar upp sig själv i bakgrunden efter att jag stängt ner det med Advanced Task Manager är Spray Paint Can. Tänkte att programmet kanske var dåligt skrivet och ställer till det för min hero. Någon som har nåt förslag?
JAG har Telia och bytte från iPhone 3g som hadde detta bekymret dagligen. Har haft det 1 gång på en månad i heron. Kör med 3g avstängt, push aktiverat mot Exchange.
Jag kollade mitt problem... Jag ringde till min telefon och signaler går fram men telefonen visar ingenting. Vad är det för fel? Lite offtopic men mina sms går inte att skicka ibland... Jag har tele2...
har telenor också, samma problem dagligen lite jobbigt om man har den som arbetsmobil och kunder ringer in och man missar jobbuppdrag pga telefonen. Ni som bytt sim-kort, har det ordnat till sig efteråt eller kvarstår problemen? (såg nån med telenor o nån med tele2 som bytt) Jag har även problemet att jag får ringa upp två gånger för att samtalen ska gå fram (i 8:a fall av 10, har jag precis ringt ett samtal går nästa bra, men har man inte ringt på nån timme blir det att ringa två gånger igen, 1:a kopplar aldrig upp liksom) Mvh Håkan
Sedan jag avinstallerade Zaps hitta så har jag inte haft några missade samtal. För någon dag sedan testade jag Truecaller (samma som Zaps hitta) och direkt uppenbarade sig felet med att samtalen aldrig kommer fram. Avinstallerade och inga problem sedan dess.. Men som det nämdes i tråden ovan så har det förmodligen med datatrafiken samtidigt som samtal. Då den just då samtal är på ingång koppar upp för att hämta data. Problem bör därav inte uppträda om man använder zaps hitta eller liknande och har wlan påslaget. eller bättre anslutning än 2g i kombination med att man får ett samtal.
Har aldrig använt varken Zaps eller Truecaller och det händer även när jag kör med wifi på. Nåja, fick ett nytt simkort från tele2 igår så nu kanske det funkar.
Funkade tyvärr inte så nu kan man nog säga att det är nåt fel på telefonen. Nu när det hände den senaste gången så lade jag märke till att telefonen endast hade kontakt med 2G-nätet (GPRS och 3G låg nere). Efter att jag satt telefonen i flygplansläge så kom kontakten med 3G-nätet tillbaka. Kan problemet vara att den försöker uppdatera mina widgets/mail via 2G samtidigt som det ringer?
Exakt, det tror jag är problemet. Överhuvudtaget en applikation som använder internet samtidigt som det ringer via 2G. Min brukar också tappa 3g-mottagningen fattar inte varför...
Jag körde en återställning och ser till att det inte ligger en massa program i bakgrunden. Det funkar för mig. Något nytt för er?
Om nu 2g och samtal inte går ihop så borde ju bra applikationer som vill köra data vid samtal ej göra detta om endast 2g-signal finns tillgänglig. Frågan är om de bara "missat" att fixa in den kontrollen av nät eller om ingen av utvecklarna känner till att så är fallet.
Tycker att man ska kunna ha program på i bakgrunden och samtidigt kunna ta emot samtal. En basebanduppdatering kanske skulle fixa det men man blir ju orolig när så få verkar ha problemet. Får väl ta och ringa HTCs kundsupport imorrn.