Problem: Samtalsproblem vid utgående samtal

Diskussion i 'Galaxy S23 / S23+' startad av Kattunge, 22 feb 2024.

1. Kattunge

Kattunge Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Jag har problem med utgående samtal med min nya s23
    Jag köpte en s23 i november ifjol och ganska snart upptäckte jag att ungefär 30 sekunder upp till 2 min blir ljudet ett problem och den andra personen hör inte vad jag säger-jag låter som en robot från andra sidan enkelt sagt.
    Jag lämnade in min telefon på en teliabutik och den skickades iväg på garantireparation 2 ggr. När den kom tillbaka sista gången så kvarstod felet och jag fick en ny s23 på plats.
    Nu har jag ändå problem med samma sak på nya telefonen?? Förstår inte problemet. Jag har kunnat identifiera att problemet endast kommer när jag ringer andra, men att ta emot samtal fungerar felfritt.. känns så ologiskt??
    Är det någon som har en idé på vad felet är? Eller finns det fler som har samma problem?
    Felet sitter inte i simkortet då jag fick ett nytt simkort bara här om veckan också. Jag har även avaktiverat wifi samtal och det är ingen skillnad.

2. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    19 429
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Hur är täckningen?

3. BrorSnor

BrorSnor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    389
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Använder du enbart själva telefonen när du får problemet, eller är det handsfree/buds eller liknande inblandat? Om det är något annat än själva telefonen inblandat tänker jag att felet kan vara där likaväl.

4. Kattunge

Mottagna gillanden:
    0
    Täckningen är normal och jag har ringt från olika platser men samma sak händer varje gång när jag ringer någon.

5. Kattunge

Mottagna gillanden:
    0
    Har använt både med och utan handsfree men samma peoblem oavsett. Och som sagt problemet kommer bara när jag ringer andra. Men att ta emot samtal är felfritt.