Irriterande. Reggade ett konto på XDA för ett tag sedan. Springer direkt på den ganska löjliga regeln om att man måste posta 10 poster innan man kan börja hänga i developer-trådarna.
OK, visst, jag köper att man inte vill ha in "vem som helst" där. Men ett tag efter att ha gjort mitt första inlägg genom att presentera mig i en "isbrytar"-tråd, där jag i princip säger hej, att jag kommer från Sverige, etc. så får jag det inlägger raderat.
Jag köper att det är dålig stil om jag blåser igenom mina 10 inlägg på det här sättet, men det
allra första inlägget bör väl i all rimlighet kunna vara en presentationspost enligt alla tänkbara vedertagna sociala konventioner?
Jaja tänker jag, och resonerar att jag får väl helt enkelt börja med att helt enkelt ge mig in i matchen utan allt lull-lull. Jag får väl tipsa om skal och skyddsfilm samt svara på lite enklare frågor från andra då.
Det första jag kommer över är ett inlägg där någon frågar hur tålig en viss telefonmodell är. Eftersom jag hade aktuell modell så tänker jag att det skulle vara nice att komplettera med lite bilder och en något djupare analys, istället för alla befintliga inlägg som i princip bara säger "den är ganska tålig"...
Så, jag förbereder allt detta, avhandlar lite olika aspekter, tar bilder, pekar ut grejer, etc.
Det jag möts av därefter är information om att jag inte får posta länkar, och inte heller bilder, förrän jag uppnått mina 10 poster....
*suck*
Återigen så förstår jag vad man försöker uppnå, men det får ju vara någon måtta på vad man egentligen bör kräva av sina nya medlemmar för att samtidigt få en effektiv utdelning.
Just nu är jag mest bara irriterad och känner att jag absolut inte vill bidra alls till det forumet, vilket är tråkigt eftersom jag faktiskt gärna kommer med input för att stödja utvecklare.
Givetvis sätter man upp vilka regler man vill. Men jag kan inte annat än tänka mig att validiteten på aktuellt system är extremt låg. Man uppmuntrar snarare till att initiala poster saknar vettig kvalité... Det känns faktiskt frustrerande.
Nåja, var bara sugen på att ventilera lite...

Click to expand...