Det finns så många på lager... Jag använder mig av de som funkar
Helt random i denna aktiva tråd delar jag med mig av en upplevelse från förra veckan.
Var ute med grannens bil på fredagskvällen och blev stoppad på motorvägen av en civil polisbil... Hade
absolut noll koll på hur fort jag körde på den 90-sträckan och tänkte att det är bäst jag erkänner direkt och säger som det är: att det inte är min bil, att jag inte vet hur fort jag körde, och att jag knappt har kört alls sedan uppkörningen förra året. Sagt och gjort, när polismannen kommer fram till mig så berättar jag det, han säger "Okej, okej, ja jag låg i drygt 102-103 bakom dig nu, men får jag kolla ditt körkort en sekund?". Jag ger det till honom och han går iväg till sin bil för att ta fram info om mig.
Under tiden upptäcker jag att mitt linne har dragits ner av bilbältet och att spetskanten på min bh syns, och då kommer jag på att polisen faktiskt kollade ner åt
det hållet.

Jag tänker, hmm, ska jag...? 13 km för fort innebär ju böter, helt klart, och jag är pank.

Har såklart hört talas om kvinnor som flörtar sig ur böter men jag har aldrig testat det själv eftersom jag så sällan kör bil, och enda gången jag har kört för fort var på en körlektion...
När polisen kommer tillbaka med mitt körkort "råkar" jag vifta lite med ögonfransarna, ler lite och biter mig sådär nervöst i underläppen när jag frågar om han ska ge mig böter. Han ler lite med blicken åt
det hållet och säger "Nä men det kan vi väl strunta i, du körde inte så mycket för fort... Men tänk på att hålla hastigheten nu, du är ju ny förare", jag svarar "Åååh tack vad gulligt av dig!"
Jag kör iväg först för han säger att det så mkt trafik och han vill hjälpa mig ut på vägen igen, och när jag har kommit iväg (nervös som fan och kör i prick 90 hela tiden...) så ligger han bakom mig i en nästan kvart innan han sätter fart efter en annan fartsyndare.
Och jag? Ja jag fick ta en avfart och stanna vid ett McDonalds bara för att slå på Google Maps och kolla var fan jag var eftersom jag struntade i att ta "min" avfart eftersom jag ville kolla om polisen stannade kvar efter mig
Aaah, ibland är det jävligt praktiskt att vara tjej

Click to expand...