Skulle ha tagit ditt råd på allvar...
Kommer ner för denna backen (
https://www.google.se/maps/@58.4411...!1e1!3m2!1soX9VtGK3Vb0afd1JmFWjcQ!2e0!6m1!1e1) med min moped (gästisbacken) och har en splitter ny Audi framför mig, min lärare i hjälmen och bakom mig med hennes MC. Audin saktar ner, blinkar vänster, kollar länge och väl åt båda hållen trots att den inte är någon "trafik". Sen börjar han köra. Jag hänger på och tänker självklart att han ska fortsätta rakt fram. Jag ser inte Audin pga det begränsade synfältet jag har med hjälmen på, men plötsligt hör jag miin lärare skrika "STOPP STOPP STOPP!!", nitar och kollar fram. DÅ HAR IDIOTEN LAGT I BACKEN OCH BÖRJAT BACKA!! Stannade ca. 50 cm från Audin... Jag Hänger mig på tutan och hans bromsljus tänds. Sen kollar han på mig i backspegeln och typ, "Men lilla du. Ser du inte att jag backar här?" direkt efter att han svängt vänster.
Efter det (när vi hade kört där från) så sa trafikläraren att han hade väjningsplikt eftersom han backade. Undrar hun han tänkte egentligen (om han nu gjorde det

)
Blir så förbannad...
Gjorde även bromstest, ganska kul faktiskt!

Först i 30 Km/h och sen i 45 Km/h, tycker jag bromsade riktigt bra, bakdäcket låste sig den sista metern innan jag stannade vilket betyder att det har bromsat med maximal kraft :3
Click to expand...