Nej, det tror jag inte. Mer begränsningar? Ja. Ett problem? Nej.
Har inget minne av att pappa någonsin har hyrt en bil faktiskt, bara släp. Däremot har han lånat kompisars bilar. Sen finns det garanterat något ställe som hyr ut automatbil. Varför jag nu ska hyra... De flesta jobb brukar dessutom kräva tillgång till bil dvs. du kör din egen.
Förutom att min pappa vill övningsköra med mig och sagt att han ska bättra sig osv. Det är ju klart billigare att kunna mängdköra hemma. Han ska dock sälja växellådan för köpa en automat först.
Ja, det är mitt val. Det tog tid att övertyga pappa men även han har accepterat mitt val nu.
Det är givetvis ingen nackdel att lära sig växla manuellt. Jag började lära mig dragläget med men känner att jag inte alls vill fokusera på växla utan istället fokusera på köra och trafiken. Det ger mig mer trygghet något jag inte har mycket av. Dessutom är automatbil perfekt för stadskörning.
Kommer jag sen köpa automatbil och bara köra automat så kommer jag tappa växlingen.
Visst är det. Speciellt när jag tänker på att när jag första gången satt mig bakom ratten på en parkring och skulle starta i ettan, så tyckte jag det gick FORT. Hahaha. Sen kör man uppemot 100 km/h och tycker inte det går fort.

Click to expand...