Sandlådan 13.0/Marängsviss - Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av jnsson, 4 maj 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid55

Droid55 Guest

Vilket skitsnack. Ska ni ha samma specs som en MacBook med samma byggkvalité så kostar det även om du väljer en Windows-laptop. Mao Apple är bra som erbjuder mervärde i form av bra service osv.

Nu var min förra laptop ingen hit men kostade således 8,5 tusen kronor. Den krånglade mycket mer än min MacBook eller min MacBook har egentligen aldrig krånglat. Kanske upplevt några enstaka omstarter pga. frysning (alltid i webbläsaren Chrome). Den är 2 år gammal nu och jag har inga planer på att byta ut den.

När det väl blir dags att byta ut den (lär säkert dröja år till) så blir det en ny MacBook. Vem vet, kanske investerar i en iMac också. Snart har jag en hel Apple-familj. :o

2. Droid55

Droid55 Guest

3. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 039
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Köpte min Asus för 8k....

4. Droid55

Droid55 Guest

Säger mig jättemycket. :P

5. ASR

Mottagna gillanden:
    1 039
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Ingen billig modell mao och bör definitivt inte börja krångla efter mindre än ett år

6. Droid55

Droid55 Guest

Har den börjat krångla efter mindre än ett år?

Som jag skrev kostade min förra laptop 8,5 tusen kronor (HP). Den krånglade säkert också redan första året men minns mest att den hade kass fläkt. Den lät mycket och blev snabbt varm. Min MacBook blir typ aldrig varm om jag inte har den i sängen på en madrass. Så länge den står på ett vanligt bort eller dylikt så är det ytterst sällan den går upp i varv alls. Min förra laptop blir varm oavsett var den stod. Köpte tillslut en kylfläkt för den dog varje gång jag skulle streama en långfilm.

Numera har pappa min gamla laptop och den dånar utan dess like. Batteriet är helt kasst (kan dock varit så att jag misskötte batteriet för den var alltid kopplad). Kommer nog skaffa en ny laptop till pappa när Windows 10 är ute eller så blir det en Chromebook. Jag har rekommenderat honom Chromebook eftersom han bara använder nätet och Chrome OS sköter sig själv.

Min MacBook kostade för övrigt 15 tusen kronor inkl. Apple-TV men då valde jag Pro-modellen och 256GB SSD. Min pappas tjej har den där plastiga MacBook som inte säljs längre och den fungerar bra fortfarande.

Last edited by a moderator: 14 jun 2015
  7. cavveman

cavveman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Jag har en snäll mamma. Hon bjöd på en gyrospizza. Mums

8. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 454
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Ja, den största terror-handlingen i modern tid borde det inte rapporteras om.

9. Droid55

Droid55 Guest

Jag glömde. USA är helt oskyldiga. Allt som händer i USA berör oss för USA är kung över världen. Att jag aldrig lär mig... GTFO!

10. ASR

Mottagna gillanden:
    1 039
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Yes, det är tangentbordet. Rättare sagt space bar knappen som ger ifrån sig ett gnisslande ljud varje gång man trycker.

Problemet är ju inte att skicka in den utan risken att få den ännu mer förstörd då de flesta gillar att pilla med annat som inte har med problemet att göra...

11. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 454
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Vad hände nu? [emoji14]

12. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 802
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Sluta jämföra en laptop som kostar 8k med en som kostar 15k! Klart som fan det är skillnad på kvalitén när det nästan kostar det dubbla.

13. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Exakt. Ska man jämföra äpplen och päron ska de kosta lika mycket också. En värdig utmanare till Macbook är obönhörligen ASUS Zenbook.

14. ASR

Mottagna gillanden:
    1 039
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Det är den jag har...

15. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 802
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Ja eller varför inte en Dell Xps 13.

16. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Tråkigt att den strular.

Ja, typ. Poängen är ju som du säger att man ska jämföra i samma prisklass. Lite som att köpa sig en Galaxy Core och gnälla på att android laggar och sedan köpa sig en iPhone 6.

17. Droid55

Droid55 Guest

Jag har aldrig skickat in en laptop eller annan elektronikpryl för service så vet föga lite om hur det fungerar.

Shit happened.

Jag säger ju det. MacBook är inte dyr. Motsvarande Windows-laptop kostar ungefär lika mycket. Så det bör snarare handla om vilket OS man föredrar.

Dock kostade väl Apples plastiga MacBook (som inte säljs längre) runt 10 tusen kronor?

18. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det man kan gnälla på är Apples beroende av att göra allt lättare och mer slimmat. Det gjorde ju bl.a. att nya MacBook enbart fick en USB-ingång. Det var lite snålt tilltaget.

19. Droid55

Droid55 Guest

Jo, det finns ju idioter som har low-end Android och jämför med Apples high-end iPhones (för Apple har inte low-end). Däremot finns det ju folk som haft Samsungs flaggskepp (syftar på S-serien) som senare gått till iPhone. Personligen tycker jag att Nexus och ev. Motorola är de enda som ger Android rättvisa (men då får man tumma på andra saker som iPhone-ägare tar för givet).

20. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det Androidvärlden skulle behöva är en riktig pangtelefon med vanilla Android från en känd tillverkare, där det inte finns minsta tillstymmelse till nedskärning. Bra skärm (helst IPS), kanonkamera, lagom storlek osv. Hittills finns det ingen sån.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.