Har den börjat krångla efter mindre än ett år?
Som jag skrev kostade min förra laptop 8,5 tusen kronor (HP). Den krånglade säkert också redan första året men minns mest att den hade kass fläkt. Den lät mycket och blev snabbt varm. Min MacBook blir typ aldrig varm om jag inte har den i sängen på en madrass. Så länge den står på ett vanligt bort eller dylikt så är det ytterst sällan den går upp i varv alls. Min förra laptop blir varm oavsett var den stod. Köpte tillslut en kylfläkt för den dog varje gång jag skulle streama en långfilm.
Numera har pappa min gamla laptop och den dånar utan dess like. Batteriet är helt kasst (kan dock varit så att jag misskötte batteriet för den var alltid kopplad). Kommer nog skaffa en ny laptop till pappa när Windows 10 är ute eller så blir det en Chromebook. Jag har rekommenderat honom Chromebook eftersom han bara använder nätet och Chrome OS sköter sig själv.
Min MacBook kostade för övrigt 15 tusen kronor inkl. Apple-TV men då valde jag Pro-modellen och 256GB SSD. Min pappas tjej har den där plastiga MacBook som inte säljs längre och den fungerar bra fortfarande.
Last edited by a moderator: 14 jun 2015