Sandlådan 13.0/Marängsviss - Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av jnsson, 4 maj 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid55

Droid55 Guest

Det håller jag med om. Apple verkar prioritera lättare och slimmat framför det mesta. Det är visserligen positivt att saker blir lättare men inte till vilket pris som helst. Nu är jag iofs mest intresserad av Pro-modellerna. Inte ens MacBook Air lockar särskilt mycket. Tycker min MacBook Pro 13 (Retina, Late 2012) är slimmad nog. Ungefär som den utstickande kameran i iPhone 6/6 Plus fast nu stör det mig inte så mycket ändå eftersom majoriteten använder skal. Fast ska man klaga på något så är det väl det. I övrigt är ju designen väldigt fin och skön (men hal).

2. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 039
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Får se, har kontakta Asus. Man kanske kan byta ut knappen själv om man får en ny hemskickad

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Vilken "klass" kan man säga att nya MacBook tillhör? Det är ju varken en Pro eller Air.

Precis, lättare prylar är ju bra, men det måste sluta någonstans. När man måste börja tumma på batteri eller enhetens struktur så bör man tänka om. Syftar på den där svaga punkten i iPhone 6 / Plus som gör att enheten böjs lättare precis där.

4. Droid55

Droid55 Guest

Håller med. Jag tycker Moto X är skitsnygg men kass kamera och ingen vidare skärm. Jag föredrar helt klart IPS också. Tänk om Moto X kunde varit en Nexus med IPS skärm, bra kamera och ja... Hoppades så mycket på Nexus 6 men det blev en förstorad Moto X med minst lika dålig skärm och mindre imponerande kamera. Så trist. :(

5. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603

MINA ENHETER

Man köper inte Apple produkter, utan hyr dom är det mera. Då det är Apple fortfarande som bestämmer över vad som är tillåtet och inte. Om jag köper nåt, så vill jag bestämma över vad jag får göra och inte göra. Med Apple får jag aldrig den känslan och köper aldrig nån Apple produkt längre. Sen ogillar jag deras sätt att styra median, där inget negativt får skrivas om deras produkter och om man gör det. Då blir det inget förtur eller gratis produkter för recension. Fast det är bara ett företag arbetsmetod och kan inte klaga på det. Smart, även om man ogillar det.

6. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Vi får hoppas det kommer en ordentlig Nexus denna gång, med pris som faktiskt motsvarar hårdvaran man får. Nexus 6 var egentligen på tok för dyr för vad man faktiskt fick. Förhållandevis kass AMOLED-panel och kamera.

7. ASR

Mottagna gillanden:
    1 039
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Anledningen till varför jag lämnade tillbaka MBA var att: 1. så var wifi trasig, den kopplade ner sig hela tiden. 2. Fastlött 4gb utan möjlighet till uppgradering och sist men inte minst endast 128gb ssd som inte heller går att uppgradera. Därför föll valet på Asus Zenbook

8. Droid55

Droid55 Guest

Ingen aning om vilken "klass" den tillhör.

Nu är jag inte så rädd för böja en iPhone 6/6 Plus men det är absolut inget positivt att det går (så pass lätt). Förhoppningsvis förbättra de konstruktionen med iPhone 6s i form av 60% starkare aluminium.

9. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Hade andra tillverkare fått tag på samma AMOLED-paneler som Samsung har i sina mobiler hade det varit nice.
    Jag gillar AMOLED mer än IPS faktiskt.

10. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

De behöver inte egentligen ha starkare aluminium överlag, utan en starkare "ram" som gör att den inte böjs så lätt på vissa svagare punkter, så som vid volymknapparna. Det är väl i stort sett enbart där den faktiskt böjts (så lätt)?

Det är ju sant. Jag har läst ett rykte om att Samsung inte säljer sina nyaste AMOLED-paneler till konkurrenterna utan säljer förra årets teknik (så att de ska ha det bästa i sina telefoner) men om det är någon sanning i det låter jag vara osagt.

Jag gillar nog faktiskt AMOLED bättre också, då svärtorna är så mycket bättre och färgerna överlag.

11. Droid55

Droid55 Guest

Exakt. Hade valt Nexus 5 alla dagar framför Nexus 6. Den var i varje fall prisvärd.

Jo, men det lär säkert bli både och. Starkare aluminium och förstärkt ram. Apple kanske inte vill erkänna att det var en miss pga. kostsamt att dra tillbaka men de lär nog vilja förbättra det i s-versionen. Tror jag. Jag vet ju inte.

12. Droid55

Droid55 Guest

Då är Apple inte för dig. Själv gillar jag att det "bara fungerar" så jag kan koncentrera mig på det jag vill.

13. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Samma här, utan tvekan. Jag hade förstått priset på Nexus 6 om den varit betydligt bättre än vad den är.

Vi lär definitivt se en förbättrad konstruktion med 6S och 6S Plus.

Jag tycker att de kompromissar lite för mycket. Det de flesta kunder verkar efterfråga är inte "smalare och lättare", utan bra batteritid. Bra batteritid har vi inte ännu med små batterier, tyvärr.

14. Droid55

Droid55 Guest

Jag föredrar fortfarande IPS. Främst för att jag upplever färger mer verklighetstrogna och bara tanken på inbränningar gör mig nojig. Samsung säger ju själva att det blir märkbart efter 1 år. Så menar inte inbränningar som i Nexus 6 men att det är en "bieffekt" av skärmtypen.

15. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Ja, så kanske det är.
    Det jag gillar med AMOLED är t.ex. Active Display som finns på Moto X, bland annat.

16. Droid55

Droid55 Guest

Instämmer. Visst är det lite coolt när du första gången plockar upp en iPhone 6/6 Plus och inser hur lätt och slimmad den är. När du sen väl börjar använda den lär det vara batteriet som är av större betydelse.

Nu hade jag inte problem med batteriet men så hade jag 6 Plus. Vet inte hur vanliga 6 är för 6 Plus var för stor tycker jag.

17. ASR

Mottagna gillanden:
    1 039
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Tror ni att man kan be Asus att ge fan i att återställa Windows då det är hårdvarufel?

18. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Nu hade jag inte problem med batteriet men så hade jag 6 Plus. Vet inte hur vanliga 6 är för 6 Plus var för stor tycker jag.[/QUOTE]

iPhone 6 Plus har 2915 mAh medan 6 har 1810 mAh. Plus har alltså ett 1105 mAh större batteri, och det är en betydande skillnad.

19. Droid55

Droid55 Guest

Du bör alltid ta en säkerhetskopia innan du skickar in laptopen för service.

20. Droid55

Droid55 Guest

Jag hade inga problem med 5/5s/5c (vilket givetvis beror på mitt användande). Dessutom tar jag hellre med en liten portabel juicypack än välja en jättestor telefon.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.