Sandlådan 17.0/Quiche prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av jnsson, 29 feb 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 962
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
  2. Alligatorn

Alligatorn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Här är en anledning:
    Min kollega på 22 bast fick förra året blödningar när hon inte skulle. Vet inte hur länge det pågick men hon gick och kollade upp det iaf.

Livmoderhalscancer.

Fick gå igenom en relativt lätt behandling (strålning utifrån) och sen var det lugnt ett tag.

Tror det var rutinkontroll ett tag efter där dom märkte att det inte var borta.

Hon fick nu 2 val.
    Operera bort en del av livmodern = relativt "snabbt och smärtfritt" men ingen babymaker kvar.
    Eller
    Gå igenom en till strålbehandling, Invändigt denna gång. Den skulle tydligen vara mycket värre och man skulle nog inte räkna med att må så bra under några månader.

Idag är Cancern där den är men det händer inte så mycket så hon blir inte pressad av att starta behandlingen utan går mest och stoppar huvudet i sanden.

Tänkte skriva detta häromdagen men orkade inte riktigt. Vill inte heller skrämma upp dig för mycket men det kan vara bra om du blir lite uppskrämd eftersom du inte verkar vilja göra nåt..

Behöver såklart inte vara cancer men gå då och få det bekräftat av en läkare. Jag kanske inte skulle rusat dit om du fått en blödning men händer ser igen så gör dig själv en tjänst och knata iväg till läkaren..

3. Droid55

Droid55 Guest

4. tontmobil

tontmobil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    474
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
  5. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 962
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Wtf, inte lätt alla gånger!

6. Droid55

Droid55 Guest

Det är första gången jag lagt märke till det (eller ja, sen jag började följa min mens i Clue) och det var liksom ingen riktig blödning utan mer "spotting" och det gick mer åt bruna hållet än rött som vid mens. Det har redan slutat så pågick bara i två dagar. Givetvis kanske jag överväger kolla upp det om det händer ofta/igen eller utanför fertile window.

Tror pappa är mer orolig än vad jag är. Så skulle jag kolla upp det vore det bara för lugna ner honom. Vet inte varför, känner mig odödlig.

7. Droid55

Droid55 Guest

Ska hon flyga snart?

Haha, pappa blir alltid så frustrerad när sånt dyker upp. Själv har jag ett ganska genomtänkt lösenord så den funkar överallt oavsett krav. :)

8. tontmobil

tontmobil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    474
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Vi ska fram och tillbaka Dubai i maj

9. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Haha det där känner man igen. Så frustrerande.

10. Droid55

Droid55 Guest

Oh, jag har blandade känslor kring flyg. Alltid varit livrädd för flyga (skyller på filmen Final Destination och 11/9) och flög för första gången 2011 till London. Började lipa när planet lyfte, haha. Fast hemvägen gick bra. Nu skulle jag vilja testa flyga något själv, med en kunnig/erfaren person förstås och inte med några passagerare.

Ändå tragiskt att läsa om flygkrascher som den i södra Ryssland. Kan nästan föreställa mig paniken att sitta i planet och ännu värre vara piloten med passagerarnas liv i ens händer.

11. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Inget att oroa sig för. Bra mycket större risk du råkar ut för bilolycka t.ex. Men det går du nog inte och oroar dig för?

12. Droid55

Droid55 Guest

Jag bara måste berätta. En gång när jag var påväg hem från gymnasiet så sa en kompis att hon måste köpa dammsugarpåsar...

Jag: Finns de i påsar???
    Hon: Va?
    Jag: Ja, det måste ju bli kladdigt.
    Hon: Vad pratar du om?
    Jag: Dammsugare. I påsar.
    Hon: *tittar konstigt på mig*

Någon minut senare slår det mig vad hon pratar om... Snacka om att någon var sötsugen!

13. Droid55

Droid55 Guest

Du tror inte att jag har hört det mååånga gånger? Det hjälper inte att tänka så. Dessutom...

Hur många bilar finns det i trafiken i jämförelse med flyg? Det är som när statistiken berättar att flest bett kommer från golden retrievers liksom konstigt då. Golden retriever är i topplistan av populära hundraser och det finns alltså betydligt fler goldens än säg någon kamphundras eller vad det nu må vara. Sen säger statistiken inget om omfattningen av skadan.

14. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Ett? :neutral:

Själv har man olika lösenord på varje sida, med massa specialtecken, siffror och bokstäver. LastPass ftw!

15. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 172
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Utöver statistiken så brukar jag tänka att om man kraschar med flyget så dör man direkt, ingen större risk att få bestående men, bli en grönsak, etc. Det ger mig lugn iallafall.

16. Droid55

Droid55 Guest

Jag har också olika lösenord till varje sida. Mitt lösenord är anpassningsbart. ;)

Dödsskräcken före kraschen dock. Sällan du kraschar utan att veta att du kommer göra det...

17. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 172
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Ptja, fast jag kan ju inte göra något åt det. Själva döden är inget jag har något större problem med.

18. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Skaffa lastpass istället, då behöver du endast komna ihåg ett - ditt huvudlösenord för att logga in på lastpass.

19. Droid55

Droid55 Guest

Bara för att du är maktlös så betyder det inte att skräcken försvinner. Du kanske inte har "problem" med döden men jag tror att många har det. Inte att man går runt och är rädd för att dö hela tiden men att det finns saker t.ex. flyg som gör en rädd.

Jag personligen känner mig helt maktlös i ett flyg. I en bil eller båt så tänker jag att jag kan öppna bildörren och kasta mig ut eller i en båt, hoppa ner och simma. I ett flyg är jag körd och har noll koll på uppsikten. Sen hur troligt det är att man kan rädda sig själv genom att hoppa ur en bil eller simma hör inte till saken. Det känns tryggare. Fötterna på jorden liksom.

20. Droid55

Droid55 Guest

Behöver träna mitt minne. Snart har jag ett minne som en guldfisk pga. all teknik. :P

För övrigt kostar ju LASTPASS om man inte nöjer sig med en enhet. Jag har ju dator och telefon och vad gör du om du behöver logga in på en helt annan enhet?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.