Sandlådan 20.0/Turban prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Sweden2, 3 aug 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Varför? :O

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 332
    Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra
    Honor 8 [emoji173]

3. Droid55

Droid55 Guest

Pappa kommer sälja lägenheten när han får chansen (bostaden måste "bara" omvandlas). Han frågar var jag vill bo, längre upp eller längre ner. Vette fan alltså. Hade det inte varit för att jag måste börja försörja mig så hade jag lätt kunnat bo riktigt långt upp. Längtar till naturen och behagligare klimat (är som ni vet ingen sommarmänniska). Pappa kommer bosätta sig längre ner dvs. i Skåne.

Hur fan ska jag vet var jag vill bo. Jag har ju ingen erfarenhet av något men jag måste bestämma mig för något.

Det här är givetvis inte aktuellt än men han vill att jag ska börja tänka på det redan nu.

4. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 408
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Borås är svalt och fuktigt. Iallafall alla gånger jag varit där... :P

5. Droid55

Droid55 Guest

Obehagligt. Rädd att det ska påverka/skada batteri och annat inuti. Sen är jag som sagt inget fan av värme, vare sig varm elektronik eller varmt väder. Jag gillar ha det svalt och skönt. ;)

Ja, den tar då inga dåliga bilder. Önskar den kunde filma lika bra.

6. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Elektronik klarar långt mer än du tror, faktiskt! ;)

Ta processorer som ett exempel. En bra processor klarar utan problem 90+ celsius.

7. Droid55

Droid55 Guest

Haha, Borås. Min kusin har flyttat dit. Vet inte om det är en stad för mig dock. Någon sa att de är snobbiga, fast det är tydligen Halmstadbor också... Till mitt försvar gillar jag inte Halmstadbor heller så jag vill inte stanna här. De trevligaste är oftast inflyttade Halmstadbor och inte de som är uppväxta här. Förstått från en 08a att det är otroligt svårt att komma in här. Hört att Lund är öppet och trevligt men det är väl för att det är en studentstad...

8. Droid55

Droid55 Guest

Att elektroniken klarar något behöver inte betyda att det är bra. Jag är rätt säker på att värme påverkar batteriets livslängd?

9. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 408
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Min personliga favoritstad här i Landet är faktiskt Örnsköldsvik - fantastisk liten stad vid kusten.
    På senare år har jag också återupptäckt - när jag bodde där som ung tyckte jag det var skittråkigt där, men efter ett par besök tillbaks på senare år så har jag ändå fattat ett visst tycke - det är en rätt trevlig gammal stad som ligger rätt bra till.

Nackdelen med båda dessa är att där finns inte ett skit att sysselsätta sig med.

10. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Insidan blir inte nödvändigtvis farligt varm bara för att enheten känns varm. Metall leder värme och eftersom MacBook har unibody i metall så kommer värmen sprida sig i hela chassit.

Man kan och bör så klart vara uppmärksam, men man behöver inte vara onödigt nojig.

11. Droid55

Droid55 Guest

Blev tvungen att googla Örnsköldsvik, läste att det ligger i Västernorrland. Trevligt. Tyvärr är det precis som du säger svårt med sysselsättning längre upp. Om du med sysselsättning menar jobb för det är det jag tänker på.

Värmland verkar också trevligt. Snackat med många från Värmland förr och kom bra överens. Osäker på hur det är där dock.

Jag är alltid nojig. Det är en del av mig. Precis som din bitterhet. ;)

12. cavveman

cavveman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Av de inlägg jag läst så förstår jag att du snarare vill bo på landet. Isf vore Lund helt fel för din del.
    Tror snarare att mindre orter såsom Eslöv och Höör vore mer för dig.
    Enkelt att ta sig in till Lund Malmö för att röja runt samtidigt som du har lugnet från mindre orter.

13. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Åh, visste inte att min bitterhet var en del av dig. ;)

Höhö. :teeth:

14. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Köpt en Chromebook nu förresten av chrippe på forumet. Vad jag ska med en sån till vet jag inte ännu men det ger sig väl. ;)

15. Droid55

Droid55 Guest

Det stämmer bra. Tack för tipsen. Hur är Klippan? Pappa har hus där men är det inte lite väl ödsligt där? Jag gillar lugnet av landet men jag vill samtidigt inte känna mig helt avkapad. Speciellt eftersom jag inte har körkort och är osäker på när/om jag ens kommer ta körkort.

Nu läste du fel. Jag skrev att bitterhet är en del av dig. :P

Jag är inte särskilt bitter. Bara när jag är ensam och tänker/grubblar.

16. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ska man vara petig skrev du exakt detta:

Så egentligen menar du att min bitterhet är en del av dig ;)

Jag skämtar så klart, jag förstod exakt vad du menade, jag ville skoja till det lite. :)

17. Droid55

Droid55 Guest

Du ville bara misstolka det jag skrev. :(:P

18. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Haha ;)

19. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 492

MINA ENHETER

Fast bor man i Lund är det typ 20 min så är man på landet... Gäller i princip hela Skåne. Tar ju fan bara en timme att ta sig från ena sidan Skåne till den andra,ungefär samma tid det tar att ta sig från en sidan Stockholm till den andra. Men ja Skåne är från fint med slätterna, speciellt så här på sensommaren när solen håller på att gå ner... Vackert.

20. cavveman

cavveman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

Klippan är ren bondmark, och det är ganska ofta strul med tågen som rullar genom Klippan. Räkna i princip med förseningar varje avgång ^^

Samt att det ligger ganska off.
    Höör är en ganska bra ort faktiskt, ligger hyffsat i mitten av Skåne, lätt att ta sig till alla Skånes större städer dock ej Helsingborg.

Sant, men jag antog att hon själv vill bo landet istället för att ta sig till landet.
    Då får man snarare ta kompromissen mindre ort som är smidigt att ta sig till/från Lund/Malmö.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.