Sandlådan 20.0/Turban prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Sweden2, 3 aug 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Man kanske skulle köpa sig ett par AirPods, bara för många stör sig på dom. (Menar generellt, inte att du stör dig på dom).

2. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 376
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Bluetooth har betydligt lägre effekt än radiodelen i din telefon, så "mycket mer" är nog att ta i.

3. Droid55

Droid55 Guest

Haha, verkar ju jävligt smidigt ändå. Fast inte så smidigt att jag skulle lägga pengar på det nu. Kostar redan mycket och det ingår ju ändå ett par bra, om än trådade, hörlurar. Jag vill ha skal och ev. skärmskydd också. Sen ska jag köpa en hållare/stativ. :)

Jaså? Tycker mig läst överallt att bluetooth headset är värre pga. sitter i örat. Telefonen lägger man ju mot örat men man kan ju också använda trådade hörlurar. Då får man distans om något utan att ha någon radiodel i närheten av huvudet.

4. Droid55

Droid55 Guest

5. keyser

Mottagna gillanden:
    13 376
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Rent effektmässigt så är Bluetooth klenare, bara att kika på räckvidden för att lista ut det.
    Det finns även teorier om att trådade lurar fungerar som en antenn/ledare till ditt huvud, men har aldrig sett någon forskning på det. Oavsett vilket så borde vi alla vara döda redan om all radiostrålning vore så farlig, vi har ju sänt radio i etern i hur många år som helst.

6. Droid55

Droid55 Guest

Nej, det finns ingen forskning på det, eller i varje fall ingen forskning på hur det påverkar oss över en längre tid. Det är inte konstigt med tanke på att tekniken är ny.

Att tekniken skulle vara indirekt dödande tror nog ingen. Det hade vi redan upptäckt - ja. Däremot vill man veta hur det påverkar hjärnan. Bara för att hjärnan blir påverkad betyder det inte att du dör på kuppen. Det är svårare än så. Vilken påverkan den har kanske vi inte märker av förrän långt mycket senare.

7. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 767
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Om man ska gå runt och noja och oroa sig över det mesta så kan man lika gärna låsa in sig i ett vadderat rum.

8. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Typ. Eller bo i en trästuga ute i skogen med en foliehatt. :)

9. 220volt

Mottagna gillanden:
    9 767
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Men folie kanske är skadligt för hårbotten? [emoji32]

10. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Sant! Hmm. :O

11. 220volt

Mottagna gillanden:
    9 767
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Läskigt!!

12. Droid55

Droid55 Guest

Jag går inte runt och noja mig men jag intresserar mig för mycket här i världen. Så mycket mer än bara teknikprylar.

Det är tur att det finns människor (forskare) som bryr sig om att forska på saker och ting. Om alla bara skyller intresse/nyfikenhet för olika sakers påverkan på människor/djur/natur för "noja sig" så skulle vi inte veta alls så mycket som vi vet idag.

Det är först när vi har kunskapen som vi vet hur vi ska gå framåt.

När pappa var liten ansågs inte rökning vara skadligt. Då kunde man röka i bilen med barnen. När jag växte upp och pappa tände en cigg i bilen fick han klagomål (givetvis välmenat).

13. Droid55

Droid55 Guest

Vad säger ni om att gå ut ensam som tjej? Ska man inte leva livet och sluta noja sig över våldtäktsmän? Varför inte sätta på sig skridskor och börja åka på en isbelagd sjö utan att veta om det är säkert, det kanske gå liksom?

Sluta noja sig. Tänk inte på vad du gör, bara gör det. Vi kommer alla dö ändå.

YOLO osv.

14. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Nu överdriver du. Det går inte alls att jämföra med strålning.

Vet inte varför du alltid ska ta till överdrivningar när man diskuterar vissa saker.

15. Droid55

Droid55 Guest

Jag skrev så för att vara övertydlig. Ni försöker minimera min "oro" med att jag är nojig. Jag bryr mig. Är intresserad. Är det något fel? Ni måste inte tycka/tänka som jag eller vara intresserad av samma saker.

You do you and I do me, som man säger.

16. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Du får vara orolig om du vill.

17. keyser

Mottagna gillanden:
    13 376
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Jag känner folk som inte vågar resa utomlands längre för att de är rädda för terrorism.

Jag tycker det är synd att folk oroar sig för så många prylar, i många fall helt utan rationella skäl. Det verkar hämma livet en aning.

18. 220volt

Mottagna gillanden:
    9 767
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    @Rebecka@Rebecka det var inget illa menat. Jag har folk i min närhet som är mycket värre.

19. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Det tror jag också och jag är emot det och oroar mig för hur det kommer se ut om några år, detta är allvarligt för mig och ingenting jag bara skiter i. Sen är hörlurana väldigt dyra! Om det ska ev bli ett köp så väntar jag på reviews innan det. :)

20. Droid55

Droid55 Guest

Tycker inte det är konstigt faktiskt. I varje fall inte resa till krigsdrabbade områden. Ungefär som när de avrådde (inget förbud) gravida kvinnor från att flyga till något ställe pga. hög risk för något virus som skulle kunna ge fosterskador. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man som gravid kvinna skulle åka till ett sådant ställe med en sådan varning/vetskap. Känns fullkomligt onödigt. Finns ju fan ett helt jordklot, varför åka just dit?

Personligen är jag rädd för flyga och har bara flugit en gång. Rädslor är inte alltid logiska eller berättigade dock. Jag ogillar flyga för jag känner att jag inte har kontroll över situationen. Vet det förekommer fler bilolyckor (kan dock bero på betydligt fler bilar i trafiken) men jag tänker alltid "om det går fel i bilen kan jag öppna dörren och kasta mig ut" men är jag i ett flyg så... Faller jag ner och dör ändå. Haha.

Sen har filmen Final Destination satt sina spår. :P

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.