Asså lite random tankar angående skärmen i S7/Edge efter att ha tittat på massor av exemplar i butik plus mina egna 4 enheter. Skärmen är bra visst MEN... bara om man har turen att få ett bra exemplar. Vilket är rätt sällsynt. De allra flesta lider av någon form av defekt som gör så att de knappast kan klassa som korrekt färgåtergivning. Är den inte ljusare i nederkanten av skärmen så eller ljusare på ena sidan än den andra så har den färskiftningar som är väldigt uppenbart på vitt färg. Den skiftar mellan blått eller rött i sin färgbalans. Jag har bara sett en enda som jag anser vara nästintill felfri och det är en tjej på jobbet som har den.
Först kan man bli lurad och tro att allt är bra om det vita ser bra ut men även mörka partier kan visas fel och skifta rätt mycket i styrka.
Med alla dessa varianter av defekter som finns på deras Amoledskärmar betraktar jag dem knappast som de bästa. För man ska ha en helvetes tur att få en felfri. Helt felfri existerar knappt förutom de som handplockas till recensenter uppenbarligen.
Last edited: 23 sept 2016