Jag är i precis samma sits som dig, har gått 1,5 år av en 4 år lång utbildning och är nu i den sitsen där allt som har med studierna att göra är pest. Jag kan inte hitta någon motivation i det jag gör, kanske på grund av "chocken" att inse att det jag alltid trott jag velat utbilda mig till och jobba med, inte alls känns rätt för mig.
Läser i högt tempo jag med, upp till fem-sex kurser parallellt. Har under första året dessutom haft praktik i totalt 5 månader. Så sedan skolan började 2015 har jag totalt haft ledigt två veckor, och det märks mentalt! Mina vänner och familj försöker pusha med att det är värt allt i slutändan, men jag är inte så säker på det längre, och det är då jättesvårt att motivera fortsatta studier.
Har tänkt att läsa klart denna termin, för att under vår/sommar jobba istället och eventuellt läsa några enstaka kurser, för att till hösten 2017 ta nya tag och förhoppningsvis bli antagen till en annan utbildning
Du är i vart fall inte ensam om att känna som du gör! Om det kan vara till någon tröst

Click to expand...