Sandlådan 21.0/Ugnspannkaka prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av jnsson, 23 okt 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid55

Droid55 Guest

Haha. :teeth:

Det läskigaste jag har drömt om har varit om jordens undergång vilket jag drömt om ett par gånger. Dock mycket länge sedan nu. Mer vanligt när jag var lite yngre. Vet inte om jag såg för många filmer om jordens undergång. :ehm:

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 270
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag drömmer ibland erotiska drömmar inte helt ovanligt. Vet jag gjort det många gånger. Men det är sällan eller aldrig de går hela vägen ut det dyker alltid upp någon form av hinder för fullföljande konstigt nog. Drömt marddrömmar också men aldrig så jag har känt att det har blivit riktigt läskigt. Drömmer oftast sånt som är relaterat till något man har tänkt mycket på i det verkliga livet.

3. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Drömde en gång att jag besökte huset jag flyttade från för typ 8 år sen och ringde på för att fråga om jag kunde få komma in och måla mitt gamla rum. Var tydligen okej och när de som bodde där kom tillbaka så stod jag i köket och lagade mat haha

Har också drömt erotiska drömmar. En gång mummlade jag ut en annan tjejs namn brevid min då vakna flickvän hahah. Lagom uppskattat.

4. Droid55

Droid55 Guest

Själv är mina drömmar oftast helt orelaterade till min verklighet. Som jag skrev ovan har jag drömt riktigt läskiga drömmar. Främst om jordens undergång som jag upplevde otroligt verkliga.

När jag var barn fick jag dock mardrömmar av Lejonkungen (hände kanske 1-2 gånger men kommer ihåg de än idag). Drömde att det var min pappa som hängde utför klippan och det brann överallt, sen sprang jag och sprang men kom liksom aldrig fram... Det var faktiskt skitläskigt när jag var barn. :P

Erotiska drömmer tror jag faktiskt aldrig att jag har drömt om. Minns bara en dröm med sexuella inslag men det var på ett dåligt sätt. Drömde mer eller mindre att jag blev våldtagen. Helsjukt. Drömde det typ i högstadiet. Tror jag drömde något kärleksfullt i högstadiet också men det var helt overkligt (någon hunk från TV). Annars aldrig mer igen. :(

5. Droid55

Droid55 Guest

Haha, min pappa drömde att dammsugaren gick sönder en gång. Det var en minst sagt ointressant dröm. Pappa garvar än idag när jag nämner det. Snacka om rensa hjärnan.

6. Droid55

Droid55 Guest

Erica Griffin är galen. Såg igår eller förrgår att hon har gjort en recension av Pixel och Pixel XL. Videon är en trekvart lång. Typ en dokumentär om Pixel. Hon hade tjänat på dela upp videon till flera videos för nu drar jag mig för ens se den. :ehm:

7. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 447

MINA ENHETER

Längre tid = mer reklam = mer pengar

8. Droid55

Droid55 Guest

Fast det förutsätter ju att majoriteten ser klart hela videon? Själv startade jag videon och stängde ner den när jag såg antal minuter.

Reklamen i början kommer ju oavsett speltid, men för att hon ska tjäna pengar på reklam mitt i videon måste ju folk ta sig igenom hela. Jag har för mig att det räcker med typ 15-20 min eller nått för få reklam mitt i. Den behöver inte vara en trekvart eller timma lång för det.

Risken finns ju att tittaren inte ser klart hela videon. Fler videos kan ju innebära fler views eftersom folk är mer benägna att kolla klart. Dessutom får hon ju reklam i början av alla videos. Tror ärligt talat att det är mer gynnsamt.

9. bvb

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Är en video längre än 10 minuter så återuptar den där du slutade se. Så du kan ju se så mycket du vill och återkomma senare där du slutade så slipper man tänka på det.
    Inga reklampauser i videon alls.

10. Droid55

Droid55 Guest

Självklart kan jag det, men chansen att jag fortsätter se videon minskar. Jag hade kanske sett allt om hon hade delat upp det. Jag tror helt klart på kortare videos än så långa. Fast det kanske bara är jag.

11. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 447

MINA ENHETER

Är videon 20 min lång får de ha 5 reklamer i videon. Sedan fördelas potten pengar på ration mellan längd på video och antal tittade minuter.

12. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 447

MINA ENHETER

Syftade generellt, har inte sett videon i fråga

13. bvb

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Hon har ju timecodat videon med alla olika delar samt dess tid, bara välja vad man vill se, precis som hon själv skriver; "This is what I do".

Hon har ju gjort sig känd och omtyckt för längre och mer djupa reviews. Skulle bli besviken ifall hon sållade sig till de som tror man kan göra en review på fem-ish minuter alá The Verge och täcka in allt.

Ja jo fast hon har ju inte några reklamer i videon alls, så det är inte relevant.

14. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 447

MINA ENHETER

Se ovan

15. bvb

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Too little, too late bro

16. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 270
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Erica Griffin talar om det jag stör mig på så himla mycket och speciellt på Amoled då problemet tycks vara värre där. Step up skärmtillverkare. Öka kvalitén ffs.

View: https://youtu.be/fOfJcqfL-DQ?t=1742

17. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Min sjukaste dröm var att någon la en bomb när jag sov, jag vaknade upp tog tag i fjärrkontrollen och öppnade ytterdören och kastade ut den. Dagen efter letade jag efter fjärrkontrollen, kom på efter ett tag att det kanske var den jag kastade ut haha [emoji23]

18. Droid55

Droid55 Guest

Jag håller med dig till 100%. Jag uppskattar hennes djupare recensioner. Inget emot att de är långa heller. Tror bara att dela upp det i videos skulle bli bättre än tidkoda en video, menmen. :)

19. joström

joström Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    261
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung s23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung s23 Ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13
    Platta:
    iPad Pro 11 (2018)
    Vad är det med folk på battlefield, signar som medic men vägrar att kasta medkits och revive.

20. Droid55

Droid55 Guest

Tittar på 102 Dalmatiner på Kanal 11. Minns filmen som barn men fan vad dubbat är svårt att titta på när det är spelfilm. Förstår inte hur min barnhjärna kunde tycka att det lät bra/trovärdigt.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.