Sandlådan 23.0/Wienerbröd prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Psicosis, 4 mar 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Psicosis

Psicosis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Aj min mage [emoji58]

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jupp dom jävlarna [emoji3]

3. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Brickade du magen [emoji50]

4. Psicosis

Psicosis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Nästan. Befann mig i en diskussion med fadern. Lillebror tyckte det var kul att lägga sig i. Jag dänger till skärmen på hans bak och fram vända keps. Han slår mig i magen med en rak höger. Var inte riktigt bredd på den responsen så det kändes inte så jävla skönt.. [emoji20]

5. Finskpinne

Finskpinne Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Fakkin mög är det :D:mad: FUSK! Hahahaha

6. Droid55

Droid55 Guest

Tja, lite skillnad på hund och elefant. Hunden lever ju redan bland oss som domesticerad men en elefant är liksom på inget sätt domesticerad på det sättet. Samma gäller givetvis andra vilda djur som kan förekomma på cirkusar som lejon, tigrar, björnar osv. även om jag aldrig har sett just dessa djur på cirkus i Sverige.

Jo, det var en upplevelse jag sent skulle glömma. Kan inte minnas hur lång tid det tog tills jag red igen eller om jag hopade upp kort därefter. När man sysslar med ridning och en olycka händer så brukar man ju tala om att hoppa upp direkt eller inom kort för att avdramatisera händelsen (givetvis beror det på olyckans omfattning).

Pappa är en fegis han också. Han kan klappa och mata men tror första gången jag sett honom rida var på turridningen. Då fick han ett jättefint sto som hade ett föl. Tyvärr fick han inte rida på henne tillslut då hon skulle börja tränas för tävling eller nått (hon hade haft paus pga. föl). Efter det ville inte pappa rida igen, sa att han bara litade på den hästen. Haha. Snacka om att han kärade ner sig. :P

Kom ihåg en gång för länge sedan (långt efter min skräckupplevelse dock) så red jag på en sån där häst med tuppkam, kommer inte på vad de heter. I varje fall så gick en person och höll i hästen. Hon bestämde sig för släppa hästen en kort stund för böja sig ner och plocka något (blommor?) och då satte jag fart på hästen som började galoppera iväg. Jag ville bara känna hur det kändes men då började hon skrika och springa efter så stannade hästen. Fyfan vilken känsla det var dock. Fattar inte att jag vågade för kände inte alls hästen. Den var dock skitlätt att både starta och stanna denna hästen.

7. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag vidhåller min åsikt. [emoji4]

8. Droid55

Droid55 Guest

Är det fel att träna och tävla sina hundar också då tycker du? Tänker typ agility, freestyle osv. Givetvis även bruks/skydd. Ja, som "redskap" i arbete.

9. Finskpinne

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Starta o stanna? Är det koppling och bromspedal på dom då?:D

10. Droid55

Droid55 Guest

Hahahaha. Ja, men du vet. Man klämmer eller slå till med benen (shit, så länge sen jag red nu). Fast vill man bara att den ska börja gå så brukar man bara behöva göra ett läte eller vara lite mjukare med benen. För stanna dra man i tyglarna. Har dock varit med om en häst på en ridskola som vägrade röra på sig. Försökte med allt möjligt men den stod helt stilla. Rörde sig inte ur fläcken. Ridskolläraren var skitdålig så det slutade med att jag aldrig fortsatte på ridskolan. Hon stod bara och ropade massa grejer medan hästarna gick runt henne - förutom min då som stod utanför och glodde. Kom ihåg att andra föräldrar på läktaren (jag var där utan pappa) ropade till mig att försöka få igång hästen. Ridskola är inte precis billigt så är läraren så dålig/oengagerad och i övrigt tråkig kurs (skritta runt inomhus...) så kan det lika gärna vara. Haft mycket roligare på turridning. Man bara bokar att få rida en tur i skogen. Så mysigt.

11. Finskpinne

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Joo det verkar ju faktiskt jäkligt mysigt och typ vara ett par o ut o rida i skogen! Men alltså det är det där med eget sinne.. Det är ju flyktdjur, han den kan ju få för sig bär som o bara näe fakk it! Nu sticker jag allt vad det går och där hänger man efter som en trasdocka i nån jävla skog :D

12. Droid55

Droid55 Guest

Det är supermysigt. :)

Klart hästar har ett eget sinne. De är ju livslevande varelser. Jag har aldrig varit rädd för just det dock. Hästar är lättskrämda och bilister och övrig trafik måste visa hänsyn till hästryttare eftersom en skrämd häst kan utgöra en fara för ryttaren. I regel springer dock skrämda hästar tillbaka hem. Huruvida man som ryttare kan klamra sig fast då vet jag inte. Finns ju de som rider på hästar i full galopp men såklart ingen novis på turridning.

13. Finskpinne

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Med min tur lär den sätta full galopp det första den gör hahahaa :D

Skulle nog bara skämma ut mig som i vanlig ordning :P
    Åkt skidor en gång i mitt liv gör aldrig om det.. ALDRIG skämt ut mig mer än då med den jävla liften hahahahaa

14. Droid55

Droid55 Guest

Äsch, så ska man inte tänka. Blev också nojig på hästryggen en gång men jag skäms inte ens efter att jag har lugnat ner mig. Klart det är nervigt för en ej erfaren att sitta på hästryggen. De brukar folk ha förståelse för. :)

Aldrig åkt skidor faktiskt. Kan iofs inte åka skridskor heller, jag går bara runt och håller mig i räcket. :P

Vad fan gjorde du i liften då? :P

15. Finskpinne

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Kan väll säga så här att mina fötter kom inte överens alls med skidorna och röva med liften.. Var en sån dära modell som man har skidorna på fossingarna och liftpucken eller va fan det är mellan benen..

Drog la med mig halva gänget efter mig som använde liften efter mig när jag VÄL var uppe :D

Tog la 55 försök o komma upp en gång, 1 gång att slå halvt ihjäl sig för att komma ner sen tog mina nerver slut och skidorna flög åt ett håll jag gick åt andra.. ALDRIG skämt ut mig så mycket på en dag som då :D

16. Droid55

Droid55 Guest

Haha, fattar inte mycket. Förstår inte hur man använder en skidlift ens. :P

17. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Good morning. Här snackar ni om ridning osv. Jag red rätt mycket när jag var mindre och bodde hos min moster.

Har någon simmat med delfiner? :)

18. Finskpinne

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Inte jag heller kan jag tala om :D helt sinnessjukt att en människa kan komma överens med en sån hahahaha

Och inte snacka om dom jävla skidorna som lever sitt eget liv :D helt jävla omöjliga ju

19. Finskpinne

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Näe men matat guldfiskar :D räknas det?

20. Droid55

Droid55 Guest

Såklart självaste Honda har ridit. :D

Jag skulle så gärna vilja dyka ner i havet bland delfiner och valar. Har på min bucket list att åka på valskådning innan jag trillar av pinn. Vill dock inte bada med delfiner som är fångade eller i bassäng. Skulle faktiskt kunna tänka mig dyka bland hajar också, kanske i nån bur beroende på hajsort.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.