Vad tror du att dömandet leder till? Tror du att du peppar, inspirerar eller hjälper en förälder/hundägare genom att döma och tro att du själv är så himla mycket bättre än de är? Det absolut bästa man kan göra är att hjälpa till.
När jag möter hundägare som har problem med hunden så viker jag av för att de ska slippa konfrontation. Kan jag av någon anledning inte vika av så passerar jag så snabbt och smidigt som jag bara kan osv. Jag ger inga blickar och skulle aldrig få för mig att göra det. Det hjälper inte hundägaren eller hunden och jag vill faktiskt att det ska gå bra för andras hundar.
Ibland har det hänt att nån annans hund har kommit lös och kan jag så brukar jag hjälpa att fånga in hunden genom att hindra, valla eller ta tag i den. Sen då? Börjar jag skälla ut hundägaren? Nej. Det är en sak om hunden som kom lös faktiskt är farlig men hittills har bara snälla hundar kommit lösa. Det finns olika anledningar till att en hund kommer lös. Det kan hända den bästa.
Inser du vad du skriver? Du skriver "på offentliga platser är det ganska dumt att låta sina barn okontrollerat leka rövare" och eftersom du inte specificera plats så menar du mao att barn inte kan eller får vistas ute? Vilket samhälle. Lås in barnen för de är barn.
Ser inte hur äldre människor skulle drabbas av detta. Det är en sak om det sker i kollektivtrafiken men jag tror äldre människor begriper mycket väl att det finns barn som leker i parker, på badplatser osv.
Man behöver inte resa till NYC för att vistas bland människor. Här snackar jag vanlig kollektivtrafik och det är för fan självklart att föräldrar ska kunna åka kollektivtrafik med sina barn utan att oroa sig för att störa andra passagerare. Annars ber man i princip föräldrar att stanna hemma om de inte har bil och det är fan det dummaste man kan föreslå. Självklart ska föräldrar och barn få komma ut och inte sitta hemma hela dagarna för att de inte ska vara andra människor till besvär.
Last edited by a moderator: 26 jun 2017